Senior Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Praca przy budowie barki powoli idzie do przodu. W wolnych chwilach została wykonana zabudowa części dziobowej, poklejone 6 sztuk knag podwójnych, zestaw elementów cumowniczych barki oraz dwie płetwy sterów. Części wykonane z drewna i sklejki są już zaimpregnowane i przygotowane do nałożenia lakieru. Wykorzystując, mam nadzieję chwilowe załamanie pogody nad morzem, praca „stoczniowe” koncentruje się na części rufowe: pokład z lukiem rewizyjnym do serwa i cięgien popychaczy, sterówka barki, napęd poruszający wychyleniami sterów, mocowanie serwomechanizmu oraz przygotowanie całego kadłuba do laminowania. CDN … 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Barka jak ta lala !!! W ładowni ze 3 czteropaki browca jak nic się zmieszczą !!! W charakterze kontenerów oczywiście - nic zdrożnego na myśli nie miałem !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Nad zapełnieniem ładowni oczywiście pomyślę. Zobaczę jak barka będzie "stała" na wodzie . Może i złocisty napój się znajdzie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Gotowy jest układ sterowania wychyleniami płetw sterowych barki. Barka jest płaska i będzie miała dość wysoko położoną linię wody. W związku z tym problem polegał na zabezpieczeniu osi sterów przed dostawaniem się wody do jej wnętrza, uwzględniając konieczność montaży w małej przestrzeni orczyków. Zastosowano dwa gumowe oringi o średnicy 3 mm w górnej części osi sterów. Wciśnięte są do przygotowanych gniazd osadczych z rurek o średnicy zewnętrznej ringów (z lekkim wciskiem) . Cokoły sterów z góry zabezpieczone są pokrywą z blach aluminiowej. Sądzę, że będzie OK. Dalej to klasyka: jeden serwomechanizm, dwa orczyki i popychacze. Całość funkcjonuje bez oporów i sądzę, że będzie szczelne. W budowie jest sterówka znajdująca się na rufie barki. CDN … 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr33 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Świetna robota.Podziwiam.Nie mogę ogarnąć jak wy Panowie znajdujecie na to czas.Chyba za młody jeszcze jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Jakoś daję radę na ....emeryturze :D :D Pozdrawiam - świeżo "wygenerowany" emeryt :( :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Ryszard - TERAZ DOPIERO OTWIERAJĄ CI SIĘ SZEROKIE MOŻLIWOŚCI REALIZACYJNE !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Barkę z dołu (nawet w modelu) widziałem pierwszy raz. Oglądam temat z wielką ciekawością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 29 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Andrzej - wniosek prawidłowy ...i zaczynam z tego korzystać w 100%... :D 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Przy budowie modelu barki holowanej został zrobiony kolejny krok – kadłub uzyskał warstwę laminatową. Nałożona jest tkanina szklana o gramaturze 25g/m kw. w połączeniu z żywicą Epidian 53. Były trzy etapy laminowania: I - dno oraz burty, II – pokład, III – ładownia. Teraz wszystkie powierzchnie utwardzają się, co potrwa pewnie krótko. W następnej kolejności będzie szlifowanie wszystkich powierzchni przy użyciu papieru ściernego, co umożliwi natryskowe nałożenie warstwy podkładu pod lakier. Po laminowaniu kadłub z wyposażeniem waży 850 g. CDN … 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Ładnie idzie !!! Czekam na fotkę zespołu holowniczego na wodzie !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 11 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2017 Praca przy budowie barki niestety przyhamowała z powodu dni lotnych i obsługi technicznej modeli latających (w tym przygotowanie do oblotu nowego modelu). W wolnych chwilach udało się jednak pokryć kadłub barki podkładem pod finalne wyrównanie powierzchni i nałożenie właściwych kolorów. Po zalaminowaniu kadłuba, został on poddany „wannowej” próbie wodnej. Okazało się, że bez dodatkowego obciążenia (tylko wyposażenie pokładowe), linia wody jest nieco ponad dno barki. Dobrze to rokuje na przyszłość. Będzie można „wrzucić” do ładowni imitację piachu, co spowoduje zanurzenie się kadłuba do połowy wysokości burty. Co do zapełnienia przestrzeni ładunkowej, patrząc na liczne na wybrzeżu elektrownie wiatrowe, być może zamiast piachu, znajdą się tam łopaty elektrowni wiatrowych przewożonych do morskich farm wiatrowych (taka wizja). Tak mnie coś naszło, mając na uwadze informacje, że takowe mają powstać w rejonie wybrzeża środkowego. Czemu nie … Na tym etapie budowy powstała również wstępna konstrukcja kabiny sterówki barki. Będzie ona jeszcze doskonalona. CDN … Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Ryszard - przy tych gabarytach barki to możesz na nią spokojnie wrzucić "oryginał" piachu a nie imitację !!! :D I nie wiem czy w ten oryginał nie trzeba będzie wrzucić jeszcze sporo ołowiu dla prawidłowego wyważenia .... Albo cegłę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 12 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 I znów nie pochlapał balkonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 12 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2017 Ano ponownie nie zapaćkałem balkonu - udało się ... :D :D Andrzej - faktycznie wyporność dość znaczna. Zobaczę co będzie po pełnym wyposażeniu barki, po zakończeniu budowy. Pozdrawiam słonecznie (bo nad morzem totalna kicha pogodowa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 26 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Cytat ze standardowej prognozy pogody… tylko nad samym morzem… i w tym kontekście od paru dni na naszym lotnisku aeroklubowym, wróble chodzą piechotą pod parasolami. Od paru lat, jak i teraz, lipiec obfituje w katastrofalny brak dni lotnych, jest więc okazja aby coś podłubać przy barce. W ruch poszły pojemniki z kolorami czarnym i czerwonym. W rezultacie na uprzednio położonym podkładzie pojawiły się kolory (balkon znowu nie pochlapany). Odbyła się druga próba „wannowa” i okazało się, że aby barka zanurzyła się do wyznaczonej linii wody, musi być obciążona zawartością ponad 2 kg. Jak na razie zamocowane są, równomiernie w czterech kątach ładowni, 4 bloczki o łącznej wadze 1,4 kg, które później zamaskowane będą pryzmami imitującymi piasek. Jak na razie nie mam pomysłu na ten piasek – balast. Musi być trwale umiejscowiony przynajmniej w 4 pryzmach i nie sypać się (kruszyć) przy każdej okazji. Przymierzam się do wykorzystania pianki montażowej i coś na wierzchu. Próby w toku… CDN… 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Pomyśl nad ustabilizowaniem piachu szkłem wodnym ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Zrób stożki z podkładu pod panele, na to klej i posyp piaskiem, a tak naprawdę to barką należy mydło wozić jak wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Jak to imć Zabłocki uczynił !! Stożki dobry pomysł, chyba że trzeba "masy" dodać dla wyważenia ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 (edytowane) Pod stożkami dość miejsca na masę. Edytowane 26 Lipca 2017 przez stema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi