Skocz do zawartości

Holownik Klimek


Rekomendowane odpowiedzi

Praca przy budowie barki powoli idzie do przodu. W wolnych chwilach została wykonana zabudowa części dziobowej, poklejone 6 sztuk knag podwójnych, zestaw elementów cumowniczych barki oraz dwie płetwy sterów. Części wykonane z drewna i sklejki są już zaimpregnowane i przygotowane do nałożenia lakieru.

 

Wykorzystując, mam nadzieję chwilowe załamanie pogody nad morzem, praca „stoczniowe” koncentruje się na części rufowe: pokład z lukiem rewizyjnym do serwa i cięgien popychaczy, sterówka barki, napęd poruszający wychyleniami sterów, mocowanie serwomechanizmu oraz przygotowanie całego kadłuba do laminowania.

 

CDN …

 

post-3899-0-35854900-1498342971.jpg

 

post-3899-0-89202100-1498342973.jpg

 

post-3899-0-24857500-1498342976.jpg

 

post-3899-0-33783300-1498342978_thumb.jpg

 

post-3899-0-29832700-1498342980.jpg

 

post-3899-0-60374100-1498342982_thumb.jpg

 

post-3899-0-04393300-1498342985_thumb.jpg

 

post-3899-0-86968600-1498342986.jpg

 

post-3899-0-13383100-1498342989.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowy jest układ sterowania wychyleniami płetw sterowych barki. Barka jest płaska i będzie miała dość wysoko położoną linię wody. W związku z tym problem polegał na zabezpieczeniu osi sterów przed dostawaniem się wody do jej wnętrza, uwzględniając konieczność montaży w małej przestrzeni orczyków. Zastosowano dwa gumowe oringi o średnicy 3 mm w górnej części osi sterów. Wciśnięte są do przygotowanych gniazd osadczych z rurek o średnicy zewnętrznej ringów (z lekkim wciskiem) . Cokoły sterów z góry zabezpieczone są pokrywą z blach aluminiowej. Sądzę, że będzie OK. Dalej to klasyka: jeden serwomechanizm, dwa orczyki i popychacze. Całość funkcjonuje bez oporów i sądzę, że będzie szczelne.

 

W budowie jest sterówka znajdująca się na rufie barki.

CDN …

 

post-3899-0-38622200-1498754994.jpg

 

post-3899-0-38203100-1498754996.jpg

 

post-3899-0-21491700-1498754998.jpg

 

post-3899-0-67295600-1498754999.jpg

 

post-3899-0-51557800-1498755001.jpg

 

post-3899-0-51682100-1498755003.jpg

 

post-3899-0-29859000-1498755005.jpg

 

post-3899-0-24458800-1498755007_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy budowie modelu barki holowanej został zrobiony kolejny krok – kadłub uzyskał warstwę laminatową. Nałożona jest tkanina szklana o gramaturze 25g/m kw. w połączeniu z żywicą Epidian 53. Były trzy etapy laminowania: I - dno oraz burty, II – pokład, III – ładownia. Teraz wszystkie powierzchnie utwardzają się, co potrwa pewnie krótko. 

 

W następnej kolejności będzie szlifowanie wszystkich powierzchni przy użyciu papieru ściernego, co umożliwi natryskowe nałożenie warstwy podkładu pod lakier.

 

Po laminowaniu kadłub z wyposażeniem waży 850 g.

CDN …

 

post-3899-0-90134900-1499123286_thumb.jpg

 

post-3899-0-36795200-1499123291.jpg

 

post-3899-0-68396600-1499123294.jpg

 

post-3899-0-76465200-1499123298.jpg

 

post-3899-0-84750700-1499123305.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca przy budowie barki niestety przyhamowała z powodu dni lotnych i obsługi technicznej modeli latających (w tym przygotowanie do oblotu nowego modelu). W wolnych chwilach udało się jednak pokryć kadłub barki podkładem pod finalne wyrównanie powierzchni i nałożenie właściwych kolorów.

 

Po zalaminowaniu kadłuba, został on poddany „wannowej” próbie wodnej. Okazało się, że bez dodatkowego obciążenia  (tylko wyposażenie pokładowe), linia wody jest nieco ponad dno barki.  Dobrze to rokuje na przyszłość. Będzie można „wrzucić” do ładowni imitację piachu, co spowoduje zanurzenie się kadłuba do połowy wysokości burty.

 

Co do zapełnienia przestrzeni ładunkowej, patrząc na liczne na wybrzeżu elektrownie wiatrowe, być może zamiast piachu, znajdą się tam łopaty elektrowni wiatrowych przewożonych do morskich farm wiatrowych (taka wizja). Tak mnie coś naszło, mając na uwadze informacje, że takowe mają powstać w rejonie wybrzeża środkowego. Czemu nie …

 

Na tym etapie budowy powstała również wstępna konstrukcja kabiny sterówki barki. Będzie ona jeszcze doskonalona.

 

CDN … 

 

post-3899-0-34383000-1499803856.jpg

 

post-3899-0-91446100-1499803858.jpg

 

post-3899-0-87748500-1499803861.jpg

 

post-3899-0-13679800-1499803864.jpg

 

post-3899-0-23781100-1499803874.jpg

 

post-3899-0-81488300-1499803876.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryszard - przy tych gabarytach barki to możesz na nią spokojnie wrzucić "oryginał" piachu a nie imitację !!! :D :D :D

I nie wiem czy w ten oryginał nie trzeba będzie wrzucić jeszcze sporo ołowiu dla prawidłowego wyważenia .... B)

Albo cegłę :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano ponownie nie zapaćkałem balkonu - udało się ... :D :D :D :D

Andrzej - faktycznie wyporność dość znaczna. Zobaczę co będzie po pełnym wyposażeniu barki, po zakończeniu budowy. 

Pozdrawiam słonecznie (bo nad morzem totalna kicha pogodowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cytat ze standardowej prognozy pogody… tylko nad samym morzem… i w tym kontekście od paru dni na naszym lotnisku aeroklubowym, wróble chodzą piechotą pod parasolami. Od paru lat, jak i teraz, lipiec obfituje w katastrofalny brak dni lotnych, jest więc okazja aby coś podłubać przy barce. W ruch poszły pojemniki z kolorami czarnym i czerwonym. W rezultacie na uprzednio położonym podkładzie pojawiły się kolory (balkon znowu nie pochlapany).

 

Odbyła się druga próba „wannowa” i okazało się, że aby barka zanurzyła się do wyznaczonej linii wody,  musi być obciążona zawartością ponad 2 kg. Jak na razie zamocowane są, równomiernie w czterech kątach ładowni, 4 bloczki o łącznej wadze 1,4 kg, które później zamaskowane będą  pryzmami imitującymi piasek. Jak na razie nie mam pomysłu na ten piasek – balast. Musi być trwale umiejscowiony przynajmniej w 4 pryzmach i nie sypać się (kruszyć) przy każdej okazji. Przymierzam się do wykorzystania pianki montażowej i coś na wierzchu. Próby w toku…

 

CDN… 

 

post-3899-0-33457900-1501027896.jpg

 

post-3899-0-93355900-1501027899.jpg

 

post-3899-0-46197600-1501027903.jpg

 

post-3899-0-02903700-1501027988.jpg

 

post-3899-0-68515500-1501027991.jpg

 

post-3899-0-61648900-1501027994_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.