diem Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Witam, Jak juz kilka postow wczesniej wspomnialem zakupilem sobie su-26 epp z cyberflaja, dzis bylem pierwszy raz nim latac i mam maly problem. Generalnie model lubi zalamywac sie w prawa strone (po lewej jest regiel). Gdy robie petle to jest ona zalamana na prawe skrzydlo. To co prawda moj pierwszy model z lotkami ale jakos moim zdaniem dziwnie sie zachowywal. Ktos ma pomysl co moze byc winą? Czy moze byc to spowodowane zbyt mala predkoscia czy brakiem umiejetnosci? SC ustawiony wedlug instrukcji jednak potrzebny chyba wychyl w dol, jutro z tym rowniez sprobuje. z gory dzieki za pomoc ps. tak wygladal jeszcze przed skonczeniem, fotke ta juz dawalem na forum
slawko_k Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 a gdzie masz akum? centralnie czy z boku kadłuba?
diem Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Niestety nie jestem w stanie zrobic fotek, lipol jest praktycznie pod silnikiem. NIE WKLEJONY. Cobra zasugerowal mi niesymetrycznosc modelu, tyl mam wklejony o 0.4cm zle - calkiem mozliwe ze w tym lezy problem. Sprobuje go na nowo dzisiaj wkleic i jutro sprawdze. pozdrawiam
Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 wklejony pakiet??????!!!!!! chyba zle napisales popraw bo moze ktos tak zrobic
cobra Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Dlaczego? Jeżeli pakiet ma być tylko do tego modelu, model ma mieć długie przerwy w lataniu na ładowanie :roll: , to dlaczego nie? Każdy robi, jak mu się podoba. Inna sprawa, że ja uważam to za niepraktyczne. Wolę przekładać pakiety i latać częściej. Poza tym pakiety wykorzystuję w różnych modelach.
diem Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Oj przepraszam, juz poprawiłem. Pakiet oczywiscie jest na wcisk ponadto zabezpieczony wokół na rzep
Tomek Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 A jak masz zrobiony ogon? Czy obie połówki sterów są sztywne czy też można je osobno wyginać?
Slawoj Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Witaj, sprawdź jeszcze połączenie połówek steru wysokości - czy łącznik zapewnia jednakowe ich wychylenia. W razie czego należałoby wzmocnić ten element konstrukcji... Ja musiałem tak zrobić w Jak3 też z EPP... Widzę, że pieszmy z Tomkiem jednocześnie...
diem Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Ogon polaczony jest plaskownikiem weglowym 3x1, polowki wychylaja sie idealnie rowno ponadto orczyk jest po lewej stronie a model łamał sie w prawo. Zaraz jade na lotnisko oblatac model. Poprawilem mocowanie ogona, przesuniecie ok. 2mm, byl lekko skrecony. Mam nadzieje ze tutaj tkwil problem. W tej chwili mam wszystko niemal idealnie. Zdam relacje gdy wroce z lotniska. Dzieki za pomoc Edit: Niestety tak wialo na lotnisku ze model ciezko bylo utrzymac w rece. Kolejne podejscie jutro.
diem Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2008 (post pod postem ale tam juz za duzo rozczulen) MODEL OBLATANY !!!!!!!!!! Model jest w tej chwili symetryczny, wkleilem na nowo tył. Jest troche nerwowy, jesli ktos chce go jako pierwszy model z lotkami (jak to jest w moim przypadku) to zdecydowanie trzeba zmniejszyc wychylenia lotek. Pakiet maksymalnie z przodu, prawie pod silnikiem. SC wg. instrukcji. 2 stopnie wychył silnika w prawo. 5 stopni skłon silnika w dół. Wyposażenie: silnik TP2408-21T regiel 18A Pakiet Zippy 1350mah 2S 20-30C (lepiej byloby na 3s z mniejszym smiglem ale nie posiadam) Smiglo 9x6 apc - 450-500 gram ciagu wg. opisu z HC Nie radze montowac podwozia ktore widoczne jest na zdjeciu! Podczas drugiego ladowania na trawie wyrwalo sie z kawalkiem EPP a bylo wzmocnione jeszcze balsa. Jesli dorwe jakas kamere to postaram sie wrzucic film z lotow.
cobra Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Cieszę się, żewreszcie się udało. Ja latam z podwoziem, ale raczej ląduję na jakimś klepisku.
diem Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Jeszcze troche mi go przechylalo ale tym razem usnulem wlasna teorie - mam za malo mocy a petle bardzo ciasna robie. SC powinno pojsc do tylu i wiekszy sklon silnika. Jutro o ile pogoda dopisze to z takimi ustawieniami sobie polece. Zobaczymy czy teoria sie sprawdzi. To wyglada tak jakby sie ten przod przewracal (zbyt mala predkosc) i spadal... a ze w prawo to juz nie wiem dlaczego Jednak jest to w tej chwili malo zauwazalne, na mniejszym smigle (zbyt maly ciag?) wygladalo to gorzej. pozdrawiam i dzieki za pomoc
TooM Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Elegancki dałeś mu podwozie Ten silnik co go masz ,to jest rewelacyjny do kombata ,ale do akrobata lepiej sprawdza się 2712-12 ze śmigłem GWS 9x5 HD lub APC-elektro ,czy też jego chińska podróba -kupiłem kiedyś taką w którymś ze sklepów w Łodzi .Na 3 cele ,na 2 może być większe śmigło ale niekoniecznie. Modele z EPP mają nierówne opory na lotkach i o wiele lepiej sprawdzają się z dwoma serwami.Daje ci to też możliwość różnych mixów np SW z klapami lub różnicowe wychylenie lotek co daje prostszą linię beczki sprawdziłem to na tym modelu http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8026 Na wszystkich ESA i na akrobatku lepiej mi się sprawdzały kąty zaklinowania 0 stopni.Szczególnie w ESA linia statecznika musi(!) się pokrywać z osią silnika /skrzydlo niekoniecznie/. Powodzenia w eksperymentach. A tu powiększenie.
diem Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Jak wspomniałem podwozia model juz niestety nie ma, piękne ale nie do lądowania na trawie (skoszona ale pęki). Wyrwało je po drugim - zaznaczę prawidłowym - lądowaniu na pasie. Silnik jest w linii prostej ze statecznikiem, z tego co zauważyłem model latał dziś naprawdę dobrze. Po raz pierwszy latałem wysoko i daleko, na pewno będę musiał przykleić coś kolorowego (czerwona taśma?) od dołu skrzydła, biały model baaardzo słabo widoczny na niebie. pozdrawiam ps. gratuluje ładniutkiego składaka z EPP edit: co do mojego problemu to czytajac sobie forum natknalem sie na problem kolegi Leda_g, jutro bede mial troche zabawy z papierem sciernym jesli sytuacja podczas petli bedzie sie powtarzac http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5556
Keram Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Czy zwala się na skrzydło tylko przy pętlach czy w locie poziomym też ?? Ja z tym SU miałem problem tylko z zadzieraniem przy dodawaniu gazu skończyło się na 2 stopniach pochyłu silnika i lekkim trymie na wysokości.
diem Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Dzis przed wyjazdem na lotnisko dalem wiekszy sklon silnika i podczas lotu wytrymowalem. Lecial jak po sznurku. Troche mocy brakuje, wznoszenie pionowe do gory tylko przez kilka chwil jednak ja sie dopiero ucze i chyba dobrze ze mam predkosc ograniczona;) Mimo to model jest 3x szybszy niz RWD na silniku 230W. Naprawde swietny model do nauki latania choc gdybym mial wybierac ponownie to mysle ze kupilbym YAK'a z cyberflaja, wyzej skrzydla ma. Mam za soba 3 loty a juz robie nim w powietrzu doslownie wszystko na co mam ochote. Plecki, petelki i generalnie wszystko co mi do glowy przyjdzie Na razie mam EPA na lotkach na 50%. Jak "podrosne" to dam 100% pozdrawiam Edit: Mam zamiar pomalowac samolot od spodu by byl lepiej widoczny na sloncu. Czy to zmieni wlasciwosci lotne modelu? I czym najlepiej pomalowac? Tanio i bym nie musial w necie zamawiac. Najlepiej jakis market. Spray z marketu moze byc? Jak tak to jaki? Chce tylko zrobic czarny spód. Zadnych wykwintnych malowan. Chce go tylko lepiej widziec:)
TooM Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Malujesz byle czym .Ja maluję pecrtą ,motipem ,jakimś spreyem z Castoramy ,ogólnie czym popadnie.Linie podziały nity czy kabinkę można zrobić dobrej jakości niezmywalnym markerem . Bardzo dobrze widać na białym tle czerwony znak np.gwiazda lub koło.Po pomalowaniu nie szlifuj .EPP musi być szorstkie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.