elpazo Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 Witam i proszę o pomoc . Tak się złożyło że od kolegi otrzymałem fajny kadłub od modelu 3,75cm AWS-19 i do tego nowe skrzydła od modelu ASH 26. mój dylemat to ; Czy warto lekko przerobić nasadę skrzydeł w kadłubie i dać skrzydła z ASH 4000mm tu skrzydła mają cięciwę 195mm o ASW 220mm i wiadomo lekkie różnice profilowe . sama przeróbka nie stanowi problemów jedynie sprawy ulotnienia takiego aby model był fajną zabawką . Drugi temat dorobić skrzydła od nowa i tu pytanie czy znajdzie się firma która wytnie mi styropian .A do skrzydeł od ASH szukać kadłub. I ostatni dylemat zechcę dać mu napęd i tu 1 to silnik w dziobie czy baldachim. samo wykonanie nie stanowi problemów dam ze wszystkim sobie radę jedynie te wyżej wymienione problemy mnie nurtują. A może całkiem nowe skrzydła na dobrym profilu z pełna mechanizacją . I na koniec co jest lepsze konstrukcyjnie , styropian fornir wzmocniony laminatem czy konstrukcja klasyczna na balsie z skorupowym poszyciem . Proszę o pomoc łatwiej będzie podjąć decyzję co i jak bo model ten idzie na 1 plan roboty. Pozdrawiam Elpazo Władek
Gość Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 Jeżeli chcesz wycinać skrzydła to rozmawiaj z kolegą Joker 2 http://pfmrc.eu/index.php?/user/12379-joker-2/
elpazo Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 Jerzy dziękuje jutro napiszę do Jokera Władek
elpazo Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Jerzy R Edward joker 2 odezwał się i mam wykonawcę na styropiany do skrzydeł. Teraz już tylko zrobić dokumentację skrzydeł i najważniejsze dobranie profilu aby dać modelowi jak najlepsze warunki lotne. Moja kariera zatrzymała się na Eplerach wiec szukam pomocy w tym temacie jak i kształcie skrzydeł . fajnie by było gdyby posiadały winglety ,klapy o lotkach nie piszę bo to podstawa. SW dzielony ster czy płytowe usterzenie. Tak jak wcześniej pisałem z wykonaniem nie mam problemów poradzę sobie z każdym tematem poza ty o czym piszę bo długo w modelarstwie lotniczym mnie nie było. Władek
Gość Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 W tym temacie to mądrzejsi ode mnie pewnie pomogą. Ja jestem na etapie żłobka (no tak ciut niżej). Ale: http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm i powinno rozjaśnić co nie co. Mam ASW-19 o rozp. 3150mm, profil Eppler 193 mod. i "kombinowałem" by zrobić nowe skrzydła z profilem SD 7037. Na przymiarkach narazie się skończyło.
elpazo Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Profile już ustaliłem które poddam pod dyskusję Brak mi wymiarów skrzydła i statecznika nic nie mogę znaleźć w necie. Kadłub i skrzydła od ASH 26 mam już w domu ale według mnie są za wąskie i za cienkie do ASW-19 latałby na nich jak szalony kojot kopnięty przez konia wiec robię skrzydła nowe na profilach HQ podanych na stronie www.piotrp.de orginał jest na profilu FX-60robią jeszcze na FX-60-126 i FX61,163. i Co tu wybrać aby fajnie spokojnie się bujał w obłokach Pojęcia nie mam. Władek
elpazo Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Jerzy czy jesteś w stanie podać mi wymiary swoich skrzydeł i statecznika bo w sumie mogę przeliczyć i powiększyć do mojego rozmiaru. taką mam prośbę .Władek
Gość Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 czy jesteś w stanie podać mi wymiary swoich skrzydeł i statecznika Ciężko będzie, bom ja nie aniol i skrzydeł brak (nie wspominając o stateczniku, który aniołom też zbędny jest) Ale skrzydło modelu czemu nie. Mających fioła na punkcie rysunku technicznego proszę o nie wnikanie w szczegóły...
elpazo Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Dzięki Jurek ale czegoś nie kumam mój kadłub w skali 1-4 [3,75 rozpiętości ma cięciwę 220mm u Ciebie jest 240 i teraz albo wyciągnę ta cięciwę do 240 co by mnie nawet cieszyło większa powierzchnia płata by wyszła, albo pozostawić na 220 i zejść na 200- 150. sam już nie wiem .
elpazo Opublikowano 19 Lutego 2017 Autor Opublikowano 19 Lutego 2017 Mam Już wykonawcę styropianu Pan Edward nik Joker 2 zrobi mi co sobie życzę ale co ja sobie mogę życzyć jak jeszcze nie mam wymiarów skrzydła ani statecznika. Ten problem mam nadzieję szybko załatwić ale z profilami już łatwo nie będzie bez pomocy kolegów o wiele bardziej doświadczonych, ja karierę latacza zakończyłem na Eplerach w modelach zboczowych ponad 40lat temu.. Nawet zapomniałem jak wyrysować profil mając współrzędne na ile dzielimy teraz cięciwę itp. może znajdzie się dobra dusza i coś podpowie sensownego , puki co biorę się za kadłub .Władek.
Gość wotoma Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 Cześć Może rodzina profili HQ, zaczynając od 3/14 przy kadłubie z przejściem 3/13 i końcówką na 3/12? Tak tylko proponuję. Coś na ich temat znajdziesz tutaj: http://www.hq-modellflug.de/hqw-profile.htm#HQ/W-3/10...16-Polaren
elpazo Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Opublikowano 21 Lutego 2017 Tomasz cały czas planuje na HQ tylko jak czytam mądrych ludzi to mi wychodzi że przy kadłubie powinienem zacząć od HQ 3/12 środek po 1 zbieżności HQ3/13 i na końcówce HQ 3/14. poza tym bardziej rozpatruje profile HQ 3,5[ Bardziej zbliżony do oryginału to jest DX126 i będzie wolniejszy] . A to tylko dla tego aby jak najdłużej końcówki trzymały strugę przed przeciągnięciem lub w jakiś ekstremalnych warunkach. Wczoraj trzymałem w łapach kadłub Jantara tych samych rozmiarów i jest dwa razy lżejszy od mojego i może być mój i całą dokumentacją. I Polski wyrób także mętlik totalny.Władek Te moje rozważania między bajki można włożyć bo to były bzdury Teraz już zaczynam projekt i biorę się do roboty . skrzydełka dostaną profile , przy centropłacie zaczynam Od HQ/W 3/12 środek do początku lotek HQ/W- 3/11 koniec skrzydła HQ/W- 3,5/ 10 rozpiętość 4000mm jak dorobię sloty wyjdzie co najmniej 4300mm. Centropłat skrzydła 980x 230x 200 koniec skrzydła z lotkami 940x200x160 lotka 700mm. na koniec zechcę dorobić sloty . Na ich temat nic nie piszę bo jak na razie mam za małą wiedzę jakie tam profile w pionie się robi pod jakim kontem powinny być zrobione . Skrzydła dostaną klapy i tu się jeszcze zastanawiam czy powinienem w tym przypadku zastosować wysuwane hamulce. skrzydła chcę podzielić i zrobić dodatkowo drugi wznios tylko czy warto ten wznios robić ?
BRoman Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 Jakie sloty ? To coś nowego w szybowcu (jak dla mnie )
elpazo Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 No pewnie, że winglety, jakoś tak mi się przejęzyczyło. Za długo byłem poza tematem. Jerzy, a jak lata twój szybowczyk? Ja do swego styropiany już zamówiłem.
BRoman Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 Rozumiem-wingledy a nie sloty. Rozumiem Podwójny wznios? A to na jaką intencję ? Może od razu zrobić płaskie M ,zaokrąglone końcówki, zastrzały, płozę zamiast kółka, otwartą kabinę i cięgła usztywniające koniecznie z kewlaru ! Nie zapomnij wyraźnie napisać ASW 19 bo nikt się nie domyśli co to za model. Oczywiście , że ASW 19-coondel.
Gość Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 Mówią, że wstyd to kraść i z d..y spaść, więc napiszę tak: latał zadawalająco jak dla kogoś kto przesiadł się z pianki 1,8 m a pilot z niego jak z koziej itd. ... Latał, bo przy 6 czy 7 starcie popełniłem błąd i uwaliłem skrzydło... Czeka teraz biedak na lepsze czasy, a ja mam nadzieję, że dożyję i jeszcze dam mu polatać.
elpazo Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 Kolego B Roman czy to sarkazm ? zapewniam Cibie że poradzę sobie z tematem o wiele lepiej jak się spodziewasz i potrafię też gryźć jak ktoś taki jak szanowny kolega za bardzo szuka zaczepki.
BRoman Opublikowano 25 Lutego 2017 Opublikowano 25 Lutego 2017 Ja nie szukam zaczepki ! Sarkazm jak najbardziej. To, że sobie poradzisz nie mam żadnej podstawy by wątpić. Ale pomysły jak podwójny wznios w tym rasowym szybowcu dają podstawy do lekkiej drwiny. Sam to wywołujesz...
elpazo Opublikowano 25 Lutego 2017 Autor Opublikowano 25 Lutego 2017 Kolego Romanie mi to dynda co o ty sądzisz. Jakbyś poczytał cały watek to byś wiedział że najmniej mi zależy na rasowym nie locie bo rasowy on taki jest, a na nierasowym ptaszku który będzie fajnie latał. A z Twoim peselem nie wypada czepiać się kolegów trochę starszych od siebie. Co do podwójnego wzniosu nie widziałeś bo widocznie mało widziałeś. Ucinam dyskusję na ten temat i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi