Skocz do zawartości

ASW-19


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i proszę o pomoc . Tak się złożyło że od kolegi otrzymałem fajny kadłub od modelu 3,75cm AWS-19 i do tego nowe skrzydła od modelu ASH 26.

mój dylemat to ;

Czy warto lekko przerobić nasadę skrzydeł w kadłubie i dać skrzydła z ASH 4000mm tu skrzydła mają cięciwę 195mm o ASW 220mm i wiadomo lekkie różnice profilowe . sama przeróbka nie stanowi problemów jedynie sprawy ulotnienia takiego aby model był fajną zabawką . Drugi temat dorobić skrzydła od nowa i tu pytanie czy znajdzie się firma która wytnie mi styropian .A do skrzydeł od ASH szukać kadłub. I ostatni dylemat zechcę dać mu napęd i tu 1 to silnik w dziobie czy baldachim. samo wykonanie nie stanowi problemów dam ze wszystkim sobie radę jedynie te wyżej wymienione problemy mnie nurtują.  A może całkiem nowe skrzydła na dobrym profilu z pełna mechanizacją . I na koniec co jest lepsze konstrukcyjnie , styropian fornir wzmocniony laminatem czy konstrukcja klasyczna na balsie z skorupowym poszyciem .

 

Proszę o pomoc łatwiej będzie podjąć decyzję co i jak bo model ten idzie na 1 plan roboty. Pozdrawiam Elpazo Władek

Opublikowano

Jerzy  R  Edward  joker 2 odezwał się i mam wykonawcę na styropiany do skrzydeł. Teraz już tylko zrobić dokumentację skrzydeł i najważniejsze dobranie profilu aby dać modelowi jak najlepsze warunki lotne. Moja kariera zatrzymała się na Eplerach wiec szukam pomocy w tym temacie jak i kształcie skrzydeł . fajnie by było gdyby posiadały winglety ,klapy o lotkach nie piszę bo to podstawa. SW dzielony ster czy płytowe usterzenie. Tak jak wcześniej pisałem z wykonaniem nie mam problemów poradzę sobie z każdym tematem poza ty o czym piszę bo długo w modelarstwie lotniczym mnie nie było.  Władek

Opublikowano

W tym temacie to mądrzejsi ode mnie pewnie pomogą. Ja jestem na etapie żłobka (no tak ciut niżej).

Ale: http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm i powinno rozjaśnić co nie co.

Mam ASW-19 o rozp. 3150mm, profil Eppler 193 mod. i "kombinowałem" by zrobić nowe skrzydła z profilem SD 7037.

Na przymiarkach narazie się skończyło.

Opublikowano

Profile już ustaliłem które poddam pod dyskusję Brak mi wymiarów skrzydła i statecznika nic nie mogę znaleźć w necie. Kadłub i skrzydła od ASH 26 mam już w domu ale według mnie są za wąskie i za cienkie do ASW-19 latałby na nich jak szalony kojot kopnięty przez konia wiec robię skrzydła nowe na profilach HQ podanych na stronie www.piotrp.de orginał jest na profilu FX-60robią jeszcze na FX-60-126 i FX61,163. i Co tu wybrać aby fajnie spokojnie się bujał w obłokach Pojęcia nie mam. Władek 

Opublikowano

Jerzy czy jesteś w stanie podać mi wymiary swoich skrzydeł i statecznika bo w sumie mogę przeliczyć i powiększyć do mojego rozmiaru. taką mam prośbę .Władek

Opublikowano

czy jesteś w stanie podać mi wymiary swoich skrzydeł i statecznika

 

Ciężko będzie, bom ja nie aniol i skrzydeł brak (nie wspominając o stateczniku, który aniołom też zbędny jest) :)

Ale skrzydło modelu czemu nie.

 

 

 

Mających fioła na punkcie rysunku technicznego proszę o nie wnikanie w szczegóły...

Opublikowano

Dzięki Jurek ale czegoś nie kumam mój kadłub w skali 1-4 [3,75 rozpiętości ma cięciwę 220mm u Ciebie  jest 240  i teraz albo wyciągnę ta cięciwę do 240 co by mnie nawet cieszyło większa powierzchnia płata by wyszła, albo pozostawić na 220 i zejść na 200- 150. sam już nie wiem .

Opublikowano

Mam Już wykonawcę styropianu Pan Edward nik Joker 2 zrobi mi co sobie życzę ale co ja sobie mogę życzyć jak jeszcze nie mam wymiarów skrzydła  ani statecznika. Ten problem mam nadzieję szybko załatwić ale z profilami już łatwo nie będzie bez pomocy kolegów o wiele bardziej doświadczonych, ja karierę latacza zakończyłem na Eplerach w modelach zboczowych ponad 40lat temu.. Nawet zapomniałem jak wyrysować profil mając współrzędne na ile dzielimy teraz cięciwę itp. może znajdzie się dobra dusza i coś podpowie sensownego ,  puki co biorę się za kadłub .Władek. 

Opublikowano

Tomasz cały czas planuje na HQ tylko jak czytam mądrych ludzi to mi wychodzi że przy kadłubie powinienem zacząć  od  HQ 3/12 środek  po 1 zbieżności HQ3/13 i na końcówce HQ 3/14. poza tym bardziej rozpatruje profile HQ 3,5[ Bardziej zbliżony do oryginału to jest DX126 i będzie wolniejszy] . A to tylko dla tego aby jak najdłużej końcówki trzymały strugę przed przeciągnięciem lub w jakiś ekstremalnych warunkach. Wczoraj trzymałem w łapach kadłub Jantara tych samych rozmiarów i jest dwa razy lżejszy od mojego i może być mój i całą dokumentacją. I Polski wyrób  także mętlik totalny.Władek

 

 

Te moje rozważania między bajki można włożyć bo to były bzdury

Teraz już zaczynam projekt i biorę się do roboty . skrzydełka dostaną profile , przy centropłacie zaczynam Od HQ/W 3/12

środek do początku lotek HQ/W- 3/11 koniec skrzydła HQ/W- 3,5/ 10

 rozpiętość 4000mm jak dorobię sloty wyjdzie co najmniej 4300mm.

 

Centropłat  skrzydła 980x 230x 200

koniec skrzydła z lotkami 940x200x160 lotka 700mm.

 na koniec zechcę dorobić sloty . Na ich temat nic nie piszę bo jak na razie mam za małą wiedzę jakie tam profile w pionie się robi pod jakim kontem powinny być zrobione . Skrzydła dostaną klapy i tu się jeszcze zastanawiam czy powinienem w tym przypadku zastosować wysuwane hamulce.

skrzydła chcę podzielić i zrobić dodatkowo drugi wznios tylko czy warto ten wznios robić ?

Opublikowano

No pewnie, że winglety, jakoś tak mi się przejęzyczyło. Za długo byłem poza tematem. :)

Jerzy, a jak lata twój szybowczyk? Ja do swego styropiany już zamówiłem.

Opublikowano

Rozumiem-wingledy a nie sloty. Rozumiem

 

Podwójny wznios? A to na jaką intencję ?

Może od razu zrobić płaskie M ,zaokrąglone końcówki, zastrzały, płozę zamiast  kółka, otwartą kabinę i cięgła usztywniające koniecznie z kewlaru !

Nie zapomnij wyraźnie napisać ASW 19 bo nikt się nie domyśli co to za model. Oczywiście , że ASW 19-coondel.

Opublikowano

Mówią, że wstyd to kraść i z d..y spaść, więc napiszę tak:

latał zadawalająco jak dla kogoś kto przesiadł się z pianki 1,8 m a pilot z niego jak z koziej itd. ...

Latał, bo przy 6 czy 7 starcie popełniłem błąd i uwaliłem skrzydło...

Czeka teraz biedak na lepsze czasy, a ja mam nadzieję, że dożyję i jeszcze dam mu polatać.

Opublikowano

Kolego B Roman czy to sarkazm ? zapewniam Cibie że poradzę sobie z tematem o wiele lepiej jak się spodziewasz i potrafię też gryźć jak ktoś taki jak szanowny kolega za bardzo szuka zaczepki.

Opublikowano

Ja nie szukam zaczepki ! Sarkazm jak najbardziej.

To, że sobie poradzisz nie mam żadnej podstawy by wątpić.

Ale pomysły jak podwójny wznios w tym rasowym szybowcu  dają podstawy do lekkiej drwiny.

 

Sam to wywołujesz...

Opublikowano

Kolego Romanie mi to dynda  co o ty sądzisz. Jakbyś poczytał cały watek to byś wiedział że najmniej mi zależy na rasowym nie locie bo rasowy on taki jest, a na nierasowym ptaszku który będzie fajnie latał. A z Twoim peselem nie wypada czepiać się kolegów trochę starszych od siebie. Co do podwójnego wzniosu nie widziałeś bo widocznie mało widziałeś. Ucinam dyskusję na ten temat i pozdrawiam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.