Jump to content
elpazo

ASW-19

Recommended Posts

Witam i proszę o pomoc . Tak się złożyło że od kolegi otrzymałem fajny kadłub od modelu 3,75cm AWS-19 i do tego nowe skrzydła od modelu ASH 26.

mój dylemat to ;

Czy warto lekko przerobić nasadę skrzydeł w kadłubie i dać skrzydła z ASH 4000mm tu skrzydła mają cięciwę 195mm o ASW 220mm i wiadomo lekkie różnice profilowe . sama przeróbka nie stanowi problemów jedynie sprawy ulotnienia takiego aby model był fajną zabawką . Drugi temat dorobić skrzydła od nowa i tu pytanie czy znajdzie się firma która wytnie mi styropian .A do skrzydeł od ASH szukać kadłub. I ostatni dylemat zechcę dać mu napęd i tu 1 to silnik w dziobie czy baldachim. samo wykonanie nie stanowi problemów dam ze wszystkim sobie radę jedynie te wyżej wymienione problemy mnie nurtują.  A może całkiem nowe skrzydła na dobrym profilu z pełna mechanizacją . I na koniec co jest lepsze konstrukcyjnie , styropian fornir wzmocniony laminatem czy konstrukcja klasyczna na balsie z skorupowym poszyciem .

 

Proszę o pomoc łatwiej będzie podjąć decyzję co i jak bo model ten idzie na 1 plan roboty. Pozdrawiam Elpazo Władek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jerzy  R  Edward  joker 2 odezwał się i mam wykonawcę na styropiany do skrzydeł. Teraz już tylko zrobić dokumentację skrzydeł i najważniejsze dobranie profilu aby dać modelowi jak najlepsze warunki lotne. Moja kariera zatrzymała się na Eplerach wiec szukam pomocy w tym temacie jak i kształcie skrzydeł . fajnie by było gdyby posiadały winglety ,klapy o lotkach nie piszę bo to podstawa. SW dzielony ster czy płytowe usterzenie. Tak jak wcześniej pisałem z wykonaniem nie mam problemów poradzę sobie z każdym tematem poza ty o czym piszę bo długo w modelarstwie lotniczym mnie nie było.  Władek

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym temacie to mądrzejsi ode mnie pewnie pomogą. Ja jestem na etapie żłobka (no tak ciut niżej).

Ale: http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm i powinno rozjaśnić co nie co.

Mam ASW-19 o rozp. 3150mm, profil Eppler 193 mod. i "kombinowałem" by zrobić nowe skrzydła z profilem SD 7037.

Na przymiarkach narazie się skończyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profile już ustaliłem które poddam pod dyskusję Brak mi wymiarów skrzydła i statecznika nic nie mogę znaleźć w necie. Kadłub i skrzydła od ASH 26 mam już w domu ale według mnie są za wąskie i za cienkie do ASW-19 latałby na nich jak szalony kojot kopnięty przez konia wiec robię skrzydła nowe na profilach HQ podanych na stronie www.piotrp.de orginał jest na profilu FX-60robią jeszcze na FX-60-126 i FX61,163. i Co tu wybrać aby fajnie spokojnie się bujał w obłokach Pojęcia nie mam. Władek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jerzy czy jesteś w stanie podać mi wymiary swoich skrzydeł i statecznika bo w sumie mogę przeliczyć i powiększyć do mojego rozmiaru. taką mam prośbę .Władek

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy jesteś w stanie podać mi wymiary swoich skrzydeł i statecznika

 

Ciężko będzie, bom ja nie aniol i skrzydeł brak (nie wspominając o stateczniku, który aniołom też zbędny jest) :)

Ale skrzydło modelu czemu nie.

 

 

 

Mających fioła na punkcie rysunku technicznego proszę o nie wnikanie w szczegóły...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Jurek ale czegoś nie kumam mój kadłub w skali 1-4 [3,75 rozpiętości ma cięciwę 220mm u Ciebie  jest 240  i teraz albo wyciągnę ta cięciwę do 240 co by mnie nawet cieszyło większa powierzchnia płata by wyszła, albo pozostawić na 220 i zejść na 200- 150. sam już nie wiem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Już wykonawcę styropianu Pan Edward nik Joker 2 zrobi mi co sobie życzę ale co ja sobie mogę życzyć jak jeszcze nie mam wymiarów skrzydła  ani statecznika. Ten problem mam nadzieję szybko załatwić ale z profilami już łatwo nie będzie bez pomocy kolegów o wiele bardziej doświadczonych, ja karierę latacza zakończyłem na Eplerach w modelach zboczowych ponad 40lat temu.. Nawet zapomniałem jak wyrysować profil mając współrzędne na ile dzielimy teraz cięciwę itp. może znajdzie się dobra dusza i coś podpowie sensownego ,  puki co biorę się za kadłub .Władek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomasz cały czas planuje na HQ tylko jak czytam mądrych ludzi to mi wychodzi że przy kadłubie powinienem zacząć  od  HQ 3/12 środek  po 1 zbieżności HQ3/13 i na końcówce HQ 3/14. poza tym bardziej rozpatruje profile HQ 3,5[ Bardziej zbliżony do oryginału to jest DX126 i będzie wolniejszy] . A to tylko dla tego aby jak najdłużej końcówki trzymały strugę przed przeciągnięciem lub w jakiś ekstremalnych warunkach. Wczoraj trzymałem w łapach kadłub Jantara tych samych rozmiarów i jest dwa razy lżejszy od mojego i może być mój i całą dokumentacją. I Polski wyrób  także mętlik totalny.Władek

 

 

Te moje rozważania między bajki można włożyć bo to były bzdury

Teraz już zaczynam projekt i biorę się do roboty . skrzydełka dostaną profile , przy centropłacie zaczynam Od HQ/W 3/12

środek do początku lotek HQ/W- 3/11 koniec skrzydła HQ/W- 3,5/ 10

 rozpiętość 4000mm jak dorobię sloty wyjdzie co najmniej 4300mm.

 

Centropłat  skrzydła 980x 230x 200

koniec skrzydła z lotkami 940x200x160 lotka 700mm.

 na koniec zechcę dorobić sloty . Na ich temat nic nie piszę bo jak na razie mam za małą wiedzę jakie tam profile w pionie się robi pod jakim kontem powinny być zrobione . Skrzydła dostaną klapy i tu się jeszcze zastanawiam czy powinienem w tym przypadku zastosować wysuwane hamulce.

skrzydła chcę podzielić i zrobić dodatkowo drugi wznios tylko czy warto ten wznios robić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pewnie, że winglety, jakoś tak mi się przejęzyczyło. Za długo byłem poza tematem. :)

Jerzy, a jak lata twój szybowczyk? Ja do swego styropiany już zamówiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem-wingledy a nie sloty. Rozumiem

 

Podwójny wznios? A to na jaką intencję ?

Może od razu zrobić płaskie M ,zaokrąglone końcówki, zastrzały, płozę zamiast  kółka, otwartą kabinę i cięgła usztywniające koniecznie z kewlaru !

Nie zapomnij wyraźnie napisać ASW 19 bo nikt się nie domyśli co to za model. Oczywiście , że ASW 19-coondel.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówią, że wstyd to kraść i z d..y spaść, więc napiszę tak:

latał zadawalająco jak dla kogoś kto przesiadł się z pianki 1,8 m a pilot z niego jak z koziej itd. ...

Latał, bo przy 6 czy 7 starcie popełniłem błąd i uwaliłem skrzydło...

Czeka teraz biedak na lepsze czasy, a ja mam nadzieję, że dożyję i jeszcze dam mu polatać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego B Roman czy to sarkazm ? zapewniam Cibie że poradzę sobie z tematem o wiele lepiej jak się spodziewasz i potrafię też gryźć jak ktoś taki jak szanowny kolega za bardzo szuka zaczepki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie szukam zaczepki ! Sarkazm jak najbardziej.

To, że sobie poradzisz nie mam żadnej podstawy by wątpić.

Ale pomysły jak podwójny wznios w tym rasowym szybowcu  dają podstawy do lekkiej drwiny.

 

Sam to wywołujesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Romanie mi to dynda  co o ty sądzisz. Jakbyś poczytał cały watek to byś wiedział że najmniej mi zależy na rasowym nie locie bo rasowy on taki jest, a na nierasowym ptaszku który będzie fajnie latał. A z Twoim peselem nie wypada czepiać się kolegów trochę starszych od siebie. Co do podwójnego wzniosu nie widziałeś bo widocznie mało widziałeś. Ucinam dyskusję na ten temat i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.