Skocz do zawartości

PBY Catalina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pokrywa luku przedniego czyli "kabina pilotów" trzyma sie na dwóch magnesach i "haczyku" więc raczej pewnie. Elementy sklejkowe są już zagruntowane lakierem. Wyprowadzeń na przewodyi silnika i serw nie uszczelniam bo ich ...nie ma :jupi: Te od serw zakrywa samo serwo, a te silnikowe są na górnej pow; które i tak będą pod wypraską osłoną silnika. Nie pokazano jednak jak te elementy mają być łączone ze skrzydłem - kleic nie bo do folii przylegają zostaje tylko delikatne przekręcenie wkrętami. smigła aPC też są do wyważenia. Sprawdziliśmy dziś obroty - różniuca na silniku ok 300 obrotów.

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Powoli - oj i to jak powoli :( - model przybiera ostateczny wygląd:

catalina014poprawdl9.jpg

catalina016poprawbu0.jpg

catalina017poprawna9.jpg

W zasadzie wszystko jest już zrobione, silniki sprawdzone - chciałbym jeszcze skrócić oś silników bo piasta jest jakoś tak nienaturalnie daleko, może to własnie to powodowało wibracje ze śmigłami APC(?) . Jeśli pogoda pozwoli to w weekend nastąpi oblot.

Opublikowano

Tak, z kołami poszedłem na całosć!! :rotfl: A właściwie na pół całosć...Przeciąłem jedną na pół by jak najmniej wystawała. Zawsze to lepsze niż namalowana :faja:

Opublikowano
chciałbym jeszcze skrócić oś silników bo piasta jest jakoś tak nienaturalnie daleko, może to własnie to powodowało wibracje ze śmigłami APC(?)

Zrób to koniecznie, bo psuje wygląd całości; na wibracje też może pomóc.

Poza tym dzięki pokolorowaniu wyszedł naprawdę inny, piękny model.

 

PS

Może tylko te wielkie dwułopatowe śmigła nie pasują, ale za to dają większą szansę na udane latanko.

Opublikowano

Śmigła w końcu nie takie wielkie. Gdy zamienię je na 3łopatowe to też wyjdzie 8cali. Co do skracania osi - prościej byłoby nawiercić o 1cm ( tyle jest za długa) piastę ale boję się, że to osłabi jej wytrzymałość i mogę ją "ukręcić" przy dokrecaniu śmigła. Jej średn. zewn to 4,9mm a wewn - 3mm. Na jakimś starym silniku dokonam najpierw próby cięcia i przewiercenia piasty, może nie osłabi jej ten zabieg.

Opublikowano

Po co tak kombinujesz z nawiercaniem piast? Obetnij te osie i po kłopocie. Za długie osie, tym bardziej tak cienkie, prawie zawsze powodują problem z biciem. Dremelek z cienką tarczką i do przodu!

Opublikowano
Śmigła w końcu nie takie wielkie. Gdy zamienię je na 3łopatowe to też wyjdzie 8cali

Jak to wyjdzie?

Założysz 7", a wyjdzie Ci 8" :shock: :lol:

Wiadomo, że na mniejszych trudniej będzie uzyskać te same osiągi, ale jak uważasz, że 8" pasują do modelu, to naprawdę nie rób sobie problemu.

Obetnij te osie i po kłopocie

Albo cofnij do tyłu.

Opublikowano

Skoro z wojny Francusko Pruskiej słynny jest zwrot "... Ucieczka do przodu" to i cofnąć się do przodu chyba można :rotfl:

Jeśli silnik przystosowany jest do śmigła 2 łopatowego - 10'' to odpowiednikiem 3łopatowego będzie właśnie 8''. C cięciem nie kombinuję poprostu zastanawiam się czy dremelkiem dam radę ale skoro mówicie , że to żaden problem to tak zrobię.

Silnika niestety nie cofnę do tyłu :devil: - jest mocowany jak "dzwonek', a mocowanie przewidzieli czołowe dlatego nieco dłuższy wał wydaje się.

Opublikowano
Skoro z wojny Francusko Pruskiej słynny jest zwrot "... Ucieczka do przodu" to i cofnąć się do przodu chyba można :rotfl:

Jeśli silnik przystosowany jest do śmigła 2 łopatowego - 10'' to odpowiednikiem 3łopatowego będzie właśnie 8''. C cięciem nie kombinuję poprostu zastanawiam się czy dremelkiem dam radę ale skoro mówicie , że to żaden problem to tak zrobię.

Silnika niestety nie cofnę do tyłu :devil: - jest mocowany jak "dzwonek', a mocowanie przewidzieli czołowe dlatego nieco dłuższy wał wydaje się.

 

Gdyby tak przyjąć, że chodzimy cały czas w tył to w tedy cofamy się do przodu :D

Opublikowano

Oś - przesunięcie - to chyba dla mnie jeszcze trudniejsze niż cały silnik. Decyduję sie na cięcie, gdy będą dalej problemy to poproszę pół na poł lub telefon do przyjaciołki :lol2:

Opublikowano
Oś - przesunięcie - to chyba dla mnie jeszcze trudniejsze niż cały silnik

Aż przeczytałem, temat jeszcze raz od początku, co tam przesuwałeś :)

 

Gdybyś jednak się zdecydował kiedyś, np w innym modelu na próbę tego arcytrudnego przedsięwzięcia z przesuwaniem osi silnika w przód/tył, to informuję, że przesuwając oś o odpowiednio dużą wartość do tyłu, możesz z tamtej strony zamocować śmigło, odwrócić silnik tyłem do przodu i masz mocowanie przednie silnika, czy jak kto to sobie nazywa (nie musiałbyś przerabiać mocowania tych silniczków).

Ale się rozpisałem - Irek to musi wiedzieć, tylko teraz za późno, skoro coś przerabiał w modelu :rotfl:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.