Irek M Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Pokrywa luku przedniego czyli "kabina pilotów" trzyma sie na dwóch magnesach i "haczyku" więc raczej pewnie. Elementy sklejkowe są już zagruntowane lakierem. Wyprowadzeń na przewodyi silnika i serw nie uszczelniam bo ich ...nie ma :jupi: Te od serw zakrywa samo serwo, a te silnikowe są na górnej pow; które i tak będą pod wypraską osłoną silnika. Nie pokazano jednak jak te elementy mają być łączone ze skrzydłem - kleic nie bo do folii przylegają zostaje tylko delikatne przekręcenie wkrętami. smigła aPC też są do wyważenia. Sprawdziliśmy dziś obroty - różniuca na silniku ok 300 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Powoli - oj i to jak powoli - model przybiera ostateczny wygląd: W zasadzie wszystko jest już zrobione, silniki sprawdzone - chciałbym jeszcze skrócić oś silników bo piasta jest jakoś tak nienaturalnie daleko, może to własnie to powodowało wibracje ze śmigłami APC(?) . Jeśli pogoda pozwoli to w weekend nastąpi oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Coś Ci się chyba naklejeczka nie trzyma tego lakieru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Trzyma bardzo dobrze!!! Z tym, że gwiazda kadłubowa "przyklejona" na ślinę :jupi: na czas sesji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Ooooooo lol! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Poszełeś prawie na całość z tymu kólkami. :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Tak, z kołami poszedłem na całosć!! :rotfl: A właściwie na pół całosć...Przeciąłem jedną na pół by jak najmniej wystawała. Zawsze to lepsze niż namalowana :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 chciałbym jeszcze skrócić oś silników bo piasta jest jakoś tak nienaturalnie daleko, może to własnie to powodowało wibracje ze śmigłami APC(?) Zrób to koniecznie, bo psuje wygląd całości; na wibracje też może pomóc. Poza tym dzięki pokolorowaniu wyszedł naprawdę inny, piękny model. PS Może tylko te wielkie dwułopatowe śmigła nie pasują, ale za to dają większą szansę na udane latanko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Śmigła w końcu nie takie wielkie. Gdy zamienię je na 3łopatowe to też wyjdzie 8cali. Co do skracania osi - prościej byłoby nawiercić o 1cm ( tyle jest za długa) piastę ale boję się, że to osłabi jej wytrzymałość i mogę ją "ukręcić" przy dokrecaniu śmigła. Jej średn. zewn to 4,9mm a wewn - 3mm. Na jakimś starym silniku dokonam najpierw próby cięcia i przewiercenia piasty, może nie osłabi jej ten zabieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Po co tak kombinujesz z nawiercaniem piast? Obetnij te osie i po kłopocie. Za długie osie, tym bardziej tak cienkie, prawie zawsze powodują problem z biciem. Dremelek z cienką tarczką i do przodu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Śliczności! 8) Niecierpliwie czekam na oblot(i filmik się rozumie ;-) ) :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Śmigła w końcu nie takie wielkie. Gdy zamienię je na 3łopatowe to też wyjdzie 8cali Jak to wyjdzie? Założysz 7", a wyjdzie Ci 8" :shock: Wiadomo, że na mniejszych trudniej będzie uzyskać te same osiągi, ale jak uważasz, że 8" pasują do modelu, to naprawdę nie rób sobie problemu. Obetnij te osie i po kłopocie Albo cofnij do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Albo cofnij do tyłu. Też dobre rozwiązanie, z tym, że trudno jest "cofnąć do przodu" :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 trudno jest "cofnąć do przodu" Też racja :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Skoro z wojny Francusko Pruskiej słynny jest zwrot "... Ucieczka do przodu" to i cofnąć się do przodu chyba można :rotfl: Jeśli silnik przystosowany jest do śmigła 2 łopatowego - 10'' to odpowiednikiem 3łopatowego będzie właśnie 8''. C cięciem nie kombinuję poprostu zastanawiam się czy dremelkiem dam radę ale skoro mówicie , że to żaden problem to tak zrobię. Silnika niestety nie cofnę do tyłu :devil: - jest mocowany jak "dzwonek', a mocowanie przewidzieli czołowe dlatego nieco dłuższy wał wydaje się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Silnika niestety nie cofnę do tyłu Tylko oś "cofnij do tyłu" - to miałem na myśli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Skoro z wojny Francusko Pruskiej słynny jest zwrot "... Ucieczka do przodu" to i cofnąć się do przodu chyba można :rotfl: Jeśli silnik przystosowany jest do śmigła 2 łopatowego - 10'' to odpowiednikiem 3łopatowego będzie właśnie 8''. C cięciem nie kombinuję poprostu zastanawiam się czy dremelkiem dam radę ale skoro mówicie , że to żaden problem to tak zrobię. Silnika niestety nie cofnę do tyłu :devil: - jest mocowany jak "dzwonek', a mocowanie przewidzieli czołowe dlatego nieco dłuższy wał wydaje się. Gdyby tak przyjąć, że chodzimy cały czas w tył to w tedy cofamy się do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Oś - przesunięcie - to chyba dla mnie jeszcze trudniejsze niż cały silnik. Decyduję sie na cięcie, gdy będą dalej problemy to poproszę pół na poł lub telefon do przyjaciołki :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Oś - przesunięcie - to chyba dla mnie jeszcze trudniejsze niż cały silnik Aż przeczytałem, temat jeszcze raz od początku, co tam przesuwałeś Gdybyś jednak się zdecydował kiedyś, np w innym modelu na próbę tego arcytrudnego przedsięwzięcia z przesuwaniem osi silnika w przód/tył, to informuję, że przesuwając oś o odpowiednio dużą wartość do tyłu, możesz z tamtej strony zamocować śmigło, odwrócić silnik tyłem do przodu i masz mocowanie przednie silnika, czy jak kto to sobie nazywa (nie musiałbyś przerabiać mocowania tych silniczków). Ale się rozpisałem - Irek to musi wiedzieć, tylko teraz za późno, skoro coś przerabiał w modelu :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Wlasnie zauwazylem takie COŚ w UH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.