Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, potrzebuje ESC do silnika Turnigy Aerodrive SK3 - 5055-280kv.
Akumulatory których będę używał 2x ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C.
Całość ma być zamontowana w deskorolce elektrycznej.
 
Na allegro znalazłem taki regulator:
REGULATOR EZRUN MAX8 150A V3 TRAXXAS-PLU HOBBYWING

 

Jego specyfikacje to:

Prąd ciągły / chwilowy: 150A / 950A
Zasilanie: 3-6S LiPo/9-18 Cel NiMH

 

Specyfikacje silnika:
Voltage: 6~10S Lipoly
Internal resistance: 0.031 Ohm
Max Loading: 60A
Max Power: 1510W

 

Specyfikacje akumulatorów:
Capacity: 5000mAh
Voltage: 3S1P / 3 Cell / 11.1v
 

 

Według moich przemyśleń...

 

Bateria daje mi 11.1V, silnik może pobrać maksymalnie do 1510W, więc wychodzi, że potrzebuje ESC z prądem nie mniejszym niż 136.04A.
ESC wytrzyma do 150A prądu ciągłego, więc zostaje ~13A zapasu. - Jest OK.

Będę używał dwóch akumulatorów LiPo, po trzy cele każdy a regulator obsługuje od trzech do sześciu - Jest OK.

 

Nie wiem czy dobrze myślę, więc proszę o pomoc i jakąś weryfikacje, poradę.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

witam.

Troszkę źle liczysz. 

W danych silnika napisano, że prąd max. silnika to 60A, więc nie można doprowadzić obciążeniem aby prąd był większy. Chcesz dać zasilanie 11.1 V x 60 A = 666 W ( zapewne to i tak zawyżone)

Po za tym napisano, że silnik jest od 6 do 10 cell to na 3 będzie słabo chodził i może gubić synchronizację pod obciążeniem.

Opublikowano

witam.

Troszkę źle liczysz. 

W danych silnika pisze że prąd max. silnika to 60A więc nie można doprowadzić obciążeniem aby prąd był większy. Chcesz dać zasilanie 11.1V x 60A = 666W ( zapewne to i tak zawyżone)

Po za tym pisze że silnik jest od 6 do 10 cell to na 3 będzie słabo chodził i może gubić synchronizację pod obciążeniem

Kolega napisał że będzie miał 2x3s. Tak więc będzie w zakresie napięcia dla tego silnika. 

 

Silnik może pobierać max 60A. Moc jest podana dla 10S więc na 6s nigdy nie uzyskasz takiej samej mocy. Max to będzie właśnie to ~700W jak słusznie Andrzej napisał. Ogólnie para silnik regiel będzie pracować, ale to nie będzie dobre połączenie z tymi akumulatorami.

Opublikowano

Myślisz w złą stronę ale będzie ok. Mówię, że w złą stronę bo nie znasz jeszcze maksymalnego prądu silnika. Poznasz go dopiero jak wykonasz napęd i obciążysz deskę.

W praktyce w takich amatorskich pomysłach robi się tak jak mówisz - regulator z delikatnym zapasem względem maksymalnego prądu silnika a dalej kombinacje z przekładnią aby prąd nie wyskoczył ponad skalę.

 

Będziesz zasilał z 2x pakiet 3s. Szeregowo (6s) czy równolegle? Przy połączeniu szeregowym nie licz na to, że pociągniesz z pakietów 130A. Równolegle chwilowo będzie ok ale na 3s będziesz miał mizerną prędkość obrotową.

Opublikowano

Ja tam znam taką zasadę doboru regulatora, że jak producent podał maksymalny prąd dla silnika, to regulator dobiera się o "oczko" większy. Obliczenia nie są tu potrzebne, bo jeśli w Twoim zestawie dojdzie do przekroczenia tego prądu, to silnik może tego nie przeżyć.

Opublikowano

Regulator, który opisałeś jest dużo większy, niż potrzeba - jego prąd ciągły ponad dwukrotnie przewyższa maksymalny prąd silnika. Wystarczył by jakiś w okolicach 70 - 80 A.

Opublikowano

Przede wszystkim powinieneś zacząć o zasilania możliwie wysokim napięciem. Silnik pracuje teoretycznie do 10 cel Li-XX więc słusznie by było dać takie zasilanie.  Jeszcze nie wiesz jaką moc będziesz potrzebować  do napędu deskorolki. Możesz na razie wyliczyć teoretyczną moc  mnożąc napięcie x prąd dopuszczalny. Jeśli okaże się że do jazdy potrzebujesz   np 600W to dużo  bardziej korzystnie dla żywota Twojego osprzętu w tym zasilania dać tą moc z napięcia 36V niż np 21. Kolejna sprawa to obroty jakie będziesz potrzebować na kołach i tu być może warto zredukować przekładnią a silnik puścić wysoko na 10 celach, nie będzie się męczył, prądy będą znośne a deskorolka jechać będzie. Oczywiście jeżeli przykładowy silnik obciążysz na 500W na napięciu 6 cele to tą moc uzyskasz ale Jakim  wysokim kosztem. Nie jest prawdą , że silnik nie osiągnie mocy na  celach skoro może ją osiągać na 10. Wszystko kwestia doprowadzenia prądu a ten na 6 celach dla 500W  będzie 2 razy większy dla tego na zasilaniu 10 cel. Dla Ciebie oznacza to tańsze akumulatory o mniejszym C, ich dłuższe życie  , dłuższe życie złącz, i samego silnika. Moc znamionowa Twojego silnika jest z notki- 1510 W, jednak ta przeciążeniowa przy rozruchu zwłaszcza jak deskorolka będzie stała na kołach a Ty na niej, ( silnik nie  ruszy z kopyta od razu) będzie dużo wyższa a więc zapas regulatora musi być 30-40 procent większy .

Dla przykładu ja pływam dwoma modelami w dużej skali:

1) zasila silnik o znamionowej mocy 6kW,  ja doborem śruby i kilkoma innymi czynnikami obciążam go na 4,5kW zasilam go z 8 Cel, licząc 3,65 na celę pod obciążeniem napęd generuje pobór prądu na poziomie- zbliżonym do 150A

2) drugi model zasila taki sam silnik, model kręci nieco inną śrubą a wał siedzi głębiej w wodzie, moc  rozwijana około 5kW- zasilanie 12Cel - prąd zbliżony do 115A

Prędkości modeli te same, podobne masy i gabaryty. Wnioski wyciągnij sam.

Opublikowano

Przede wszystkim powinieneś zacząć o zasilania możliwie wysokim napięciem. Silnik pracuje teoretycznie do 10 cel Li-XX więc słusznie by było dać takie zasilanie.

Mogę dokupić jeszcze jeden taki pakiet, wtedy będzie 9 cel, 36V i będzie to zdrowsze dla całego układu?

Opublikowano

Mam jeszcze pytanie trochę poza tematem.

Obecnie jestem w posiadaniu ładowarki iMAX B6, obsługuje ona do 6 cel (kupiłem taką przejściówkę).

Gdy dokupię jeszcze jeden akumulator, będę musiał nabyć nową ładowarkę.
Czy dostanę jakąś dobrej jakości do 200zł + przejściówki z trzech akumulatorów?

Opublikowano

Teoretycznie lutując sobie złączki naładujesz 3 pakiety 3 celowe zrównoleglone jedną ładowarką, ale warunek jest jeden. Cele muszą być równe i wszystkie złącza do wyrównywania zrównoleglone. Oczywiście takie ładowanie potrwa..

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.