Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem!

 

Jak w temacie. Chcę kupić model spalinowego trenerka pod silnik .40-.46. Na oku mam kilka modeli, może macie z nimi jakieś doświadczenia i możecie coś polecić?

 

-Paragon - Phoenix Model

-Domino - Phoenix Model

-Arising Star - Seagull

-Boomerang- Seagull

-Swift - Seagull

-Excel 2000 - Black Horse

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

 

Pozdrawiam,

Maciej

Opublikowano

Darku, rozważałem taką opcję. Niemniej mam świadomość, że taki górnopłacik to model na 2-3 miesiące. Potem trafi do działu [giełda] a sam będę się rozglądał za dolnopłatem. Ciosał będę w zimie :) Teraz wolę poświęcić wolny czas na naukę pilotażu.

 

Pozdrawiam!

Maciej

Opublikowano

Lotnisko Chudoby, trawiaste.

 

Poprzedni trener górnopłat, którym latałem jakieś 10 lat temu, posiadał trzypunktowe podwozie i nigdy nie miałem z nim problemu. Większe piankowe kółka się wsadzi.

 

th_DSCF0285.jpg

Opublikowano

Najlepszy byłby Kyosho Calmato (górnopłat lub dolnopłat Sport) ,ale już chyba go nie produkują,no i cena inna.

 

lub Acapulco z Top Model ale tego już na pewno nie produkują od kilku lat

 

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No więc po wielu rozmowach 'na polu' oraz przeczytaniu licznych opinii i wątków w internecie mój wybór padł na ten oto modelik:

 

IMG_20170601_170154.jpg

 

Travel Air od Black Horse.

 

Napiszę coś więcej po pierwszych lotach. Obecnie czekam na silnik, a w międzyczasie montuję skrzynkę startową.

 

Pozdrawiam!

Maciej

Opublikowano

Jedzie do mnie ASP S46A. Właściwie mam już całe wyposażenie. Czekam na paczki z gratami i będę składał model "do kupy". Przy okazji zdecydowałem się też wymienić moduł nadawczy w moim Turnigy z oryginału na FrSky.

 

O CG będę pamiętał. Jakiej pojemności zbiornik masz w swoim podróżniku? Na ile lotu wystarcza?

 

Pozdrawiam,

Maciej

Opublikowano

Zbiornik zainstalowany mam ten który daje producent - szczerze, nigdy nie sprawdzałem jego pojemności. Pewnie coś około 200ml. Na silniku .46 przy pełnym gwizdku mam około 12min lotu.

Opublikowano

A, to idealnie. W takim razie nie będę kombinował i wstawię dołączony do zestawu.

 

Do tego wrzucam 5 serw HS-322HD (Hitec) i pakiet LiFePo4 (2100 mAh).

 

Nie mogę się doczekać aż go ulotnię :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powoli składam model 'do kupy'. Dopiero odbudowuję warsztat po wielu latach przerwy i robota ciągle staje bo brakuje jakiegoś klucza albo innego kabelka. Ale całe wyposażenie już jest. Skrzynka startowa właściwie gotowa. Chciałbym wziąć go na pole w weekend 8-9 lipca, ale nie wiem czy się uda. Walczę :) Żadnych fotek na forum nie wrzucałem bo chyba nikogo nie interesuje składanie ARF'a ;)

 

BTW, to już chyba odpowiedni moment - jakie ustawienie CG sugerujesz?

 

Pozdrawiam!

Maciej

Opublikowano

Próbowałem na sobie CG wskazane w instrukcji czyli - 72mm. Wymagało to dołożenia dużej ilości ołowiu na dziób co już było podejrzane. Model mocno nurkował i był szybki przy podchodzeniu do lądowania. Wywaliłem ołów i CG mam w okolicach 95-100mm i takie ustawienie polecam. Wychylenia sterów te wskazane w instrukcji na początek są ok - potem spokojnie możesz zwiększyć jeśli chcesz troszkę poszaleć ;) Działaj i nie zapomnij o filmiku z oblotu - będę śledził temat.

 

Aaa właśnie możesz zapoznać się z tematem wzmocnienia montażu podwozia - http://www.rcgostyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=71:travel-air&catid=42:opisy-modeli&Itemid=41

Jest tu pokazana stara wersja TravelAira jeszcze ze skrzydłami przykręcanymi od dołu ale u nas jest podobnie.

Ja u siebie wylaminowałem kadłub i było ok przez sezon. W końcu kanapka złożona z 3 sklejek służaca za montaż podwozia nie wytrzymała i jej część wyszła wraz z jedną golenią. W tym momencie w miejsce kanapki wkleiłem klocek z litego drewna na żywicy epoksydowej i jak na razie jest ok.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Wielki dzięki za wszelkie uwagi. To bardzo pomocne :)

 

Będę wrzucał info o budowie, lotach i tym podobnych. Pytanko do moderatorów - kontynuować w tym wątku czy zrobić nowy / przerzucić ten do działu o spalinach jak już będzie co pokazać?

 

Pozdrawiam,

Maciej

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No więc niecały miesiąc po zakupie modelu udało się zakończyć budowę:

 

IMG_20170706_234959.jpg

 

Zdaję sobie sprawę, że takiego ARF'a można poskładać w weekend. Kilka rzeczy skopałem (np. za szeroko wyciąłem folię wklejając statecznik poziomy).

 

Środek ciężkości wypada w okolicy 8cm od krawędzi natarcia skrzydła, więc nieco bardziej z tyłu niż podaje instrukcja, pomimo przesunięcia pakietu maksymalnie do przodu, pod sam zbiornik. Niemniej, internet sugeruje, że proponowany w instrukcji środek ciężkości (72mm) jest za bardzo do przodu. Zobaczymy ;)

 

Póki co założyłem mniejsze śmigiełko na potrzebę docierania silnika. Zbudowałem sobie stojak z rurek PCV. Przy samym modelu wszystko jest zrobione, teraz muszę jeszcze zamontować w skrzynce startowej bańkę z paliwem i można jechać na pole. Wstępnie planuję jutro dokonać rozruchu silnika i przy sprzyjających warunkach zrobić oblot w niedzielę. Trochę panika :P

 

Pozdrawiam!

Maciej

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.