Bonczek Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Czołem! Jak w temacie. Chcę kupić model spalinowego trenerka pod silnik .40-.46. Na oku mam kilka modeli, może macie z nimi jakieś doświadczenia i możecie coś polecić? -Paragon - Phoenix Model -Domino - Phoenix Model -Arising Star - Seagull -Boomerang- Seagull -Swift - Seagull -Excel 2000 - Black Horse Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam, Maciej
Bonczek Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Opublikowano 15 Maja 2017 Darku, rozważałem taką opcję. Niemniej mam świadomość, że taki górnopłacik to model na 2-3 miesiące. Potem trafi do działu [giełda] a sam będę się rozglądał za dolnopłatem. Ciosał będę w zimie Teraz wolę poświęcić wolny czas na naukę pilotażu. Pozdrawiam! Maciej
Marcin K. Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Jak latasz? Jakie masz lotnisko? Nie polecam modeli z przednim kołem bo szybko je stracisz. Pozostałe- każdy będzie latal
Bonczek Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Opublikowano 15 Maja 2017 Lotnisko Chudoby, trawiaste. Poprzedni trener górnopłat, którym latałem jakieś 10 lat temu, posiadał trzypunktowe podwozie i nigdy nie miałem z nim problemu. Większe piankowe kółka się wsadzi.
f-150 Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 http://www.rc4max.com/airline_-_solo_46_star,3,2498.html http://www.rc4max.com/airline_-_solo_46_sport,3,2497.html I będziesz Pan zadowolony
Bonczek Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Opublikowano 17 Maja 2017 Wojtku, dziękuję za rekomendacje Na pewno modelik wpada korzystnie cenowo Pozdrawiam, Maciej
f-150 Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 Najlepszy byłby Kyosho Calmato (górnopłat lub dolnopłat Sport) ,ale już chyba go nie produkują,no i cena inna. lub Acapulco z Top Model ale tego już na pewno nie produkują od kilku lat
witold_pi Opublikowano 23 Maja 2017 Opublikowano 23 Maja 2017 Poszukaj pod silnik 60, jest większy, stabilniejszy w locie no i silnik nada się do nastepnego modelu (np phonixa) Pozdrawiam Witek
wacek.matuszak Opublikowano 3 Czerwca 2017 Opublikowano 3 Czerwca 2017 I co wybrałeś ? Bo wszystkie zaproponowane w 1 poście są dobre - minus Boomerang oczywiście.
Bonczek Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2017 No więc po wielu rozmowach 'na polu' oraz przeczytaniu licznych opinii i wątków w internecie mój wybór padł na ten oto modelik: Travel Air od Black Horse. Napiszę coś więcej po pierwszych lotach. Obecnie czekam na silnik, a w międzyczasie montuję skrzynkę startową. Pozdrawiam! Maciej
cacekspoko Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 A jednak. Bedziesz zadowolony. Pamietaj o innym CG niz podaje instrukcja. Jaki silniczek wstawisz?
Bonczek Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2017 Jedzie do mnie ASP S46A. Właściwie mam już całe wyposażenie. Czekam na paczki z gratami i będę składał model "do kupy". Przy okazji zdecydowałem się też wymienić moduł nadawczy w moim Turnigy z oryginału na FrSky. O CG będę pamiętał. Jakiej pojemności zbiornik masz w swoim podróżniku? Na ile lotu wystarcza? Pozdrawiam, Maciej
cacekspoko Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Zbiornik zainstalowany mam ten który daje producent - szczerze, nigdy nie sprawdzałem jego pojemności. Pewnie coś około 200ml. Na silniku .46 przy pełnym gwizdku mam około 12min lotu.
Bonczek Opublikowano 13 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2017 A, to idealnie. W takim razie nie będę kombinował i wstawię dołączony do zestawu. Do tego wrzucam 5 serw HS-322HD (Hitec) i pakiet LiFePo4 (2100 mAh). Nie mogę się doczekać aż go ulotnię
cacekspoko Opublikowano 25 Czerwca 2017 Opublikowano 25 Czerwca 2017 Nie mogę się doczekać aż go ulotnię I jak idzie? Ruszyło coś?
Bonczek Opublikowano 26 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2017 Powoli składam model 'do kupy'. Dopiero odbudowuję warsztat po wielu latach przerwy i robota ciągle staje bo brakuje jakiegoś klucza albo innego kabelka. Ale całe wyposażenie już jest. Skrzynka startowa właściwie gotowa. Chciałbym wziąć go na pole w weekend 8-9 lipca, ale nie wiem czy się uda. Walczę Żadnych fotek na forum nie wrzucałem bo chyba nikogo nie interesuje składanie ARF'a BTW, to już chyba odpowiedni moment - jakie ustawienie CG sugerujesz? Pozdrawiam! Maciej
cacekspoko Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Próbowałem na sobie CG wskazane w instrukcji czyli - 72mm. Wymagało to dołożenia dużej ilości ołowiu na dziób co już było podejrzane. Model mocno nurkował i był szybki przy podchodzeniu do lądowania. Wywaliłem ołów i CG mam w okolicach 95-100mm i takie ustawienie polecam. Wychylenia sterów te wskazane w instrukcji na początek są ok - potem spokojnie możesz zwiększyć jeśli chcesz troszkę poszaleć Działaj i nie zapomnij o filmiku z oblotu - będę śledził temat. Aaa właśnie możesz zapoznać się z tematem wzmocnienia montażu podwozia - http://www.rcgostyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=71:travel-air&catid=42:opisy-modeli&Itemid=41 Jest tu pokazana stara wersja TravelAira jeszcze ze skrzydłami przykręcanymi od dołu ale u nas jest podobnie. Ja u siebie wylaminowałem kadłub i było ok przez sezon. W końcu kanapka złożona z 3 sklejek służaca za montaż podwozia nie wytrzymała i jej część wyszła wraz z jedną golenią. W tym momencie w miejsce kanapki wkleiłem klocek z litego drewna na żywicy epoksydowej i jak na razie jest ok. Pozdrawiam
Bonczek Opublikowano 26 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2017 Wielki dzięki za wszelkie uwagi. To bardzo pomocne Będę wrzucał info o budowie, lotach i tym podobnych. Pytanko do moderatorów - kontynuować w tym wątku czy zrobić nowy / przerzucić ten do działu o spalinach jak już będzie co pokazać? Pozdrawiam, Maciej
Bonczek Opublikowano 7 Lipca 2017 Autor Opublikowano 7 Lipca 2017 No więc niecały miesiąc po zakupie modelu udało się zakończyć budowę: Zdaję sobie sprawę, że takiego ARF'a można poskładać w weekend. Kilka rzeczy skopałem (np. za szeroko wyciąłem folię wklejając statecznik poziomy). Środek ciężkości wypada w okolicy 8cm od krawędzi natarcia skrzydła, więc nieco bardziej z tyłu niż podaje instrukcja, pomimo przesunięcia pakietu maksymalnie do przodu, pod sam zbiornik. Niemniej, internet sugeruje, że proponowany w instrukcji środek ciężkości (72mm) jest za bardzo do przodu. Zobaczymy Póki co założyłem mniejsze śmigiełko na potrzebę docierania silnika. Zbudowałem sobie stojak z rurek PCV. Przy samym modelu wszystko jest zrobione, teraz muszę jeszcze zamontować w skrzynce startowej bańkę z paliwem i można jechać na pole. Wstępnie planuję jutro dokonać rozruchu silnika i przy sprzyjających warunkach zrobić oblot w niedzielę. Trochę panika Pozdrawiam! Maciej
Rekomendowane odpowiedzi