Skocz do zawartości

Trener górnopłat .40-.46


Bonczek

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

 

Jak w temacie. Chcę kupić model spalinowego trenerka pod silnik .40-.46. Na oku mam kilka modeli, może macie z nimi jakieś doświadczenia i możecie coś polecić?

 

-Paragon - Phoenix Model

-Domino - Phoenix Model

-Arising Star - Seagull

-Boomerang- Seagull

-Swift - Seagull

-Excel 2000 - Black Horse

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

 

Pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku, rozważałem taką opcję. Niemniej mam świadomość, że taki górnopłacik to model na 2-3 miesiące. Potem trafi do działu [giełda] a sam będę się rozglądał za dolnopłatem. Ciosał będę w zimie :) Teraz wolę poświęcić wolny czas na naukę pilotażu.

 

Pozdrawiam!

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotnisko Chudoby, trawiaste.

 

Poprzedni trener górnopłat, którym latałem jakieś 10 lat temu, posiadał trzypunktowe podwozie i nigdy nie miałem z nim problemu. Większe piankowe kółka się wsadzi.

 

th_DSCF0285.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

No więc po wielu rozmowach 'na polu' oraz przeczytaniu licznych opinii i wątków w internecie mój wybór padł na ten oto modelik:

 

IMG_20170601_170154.jpg

 

Travel Air od Black Horse.

 

Napiszę coś więcej po pierwszych lotach. Obecnie czekam na silnik, a w międzyczasie montuję skrzynkę startową.

 

Pozdrawiam!

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedzie do mnie ASP S46A. Właściwie mam już całe wyposażenie. Czekam na paczki z gratami i będę składał model "do kupy". Przy okazji zdecydowałem się też wymienić moduł nadawczy w moim Turnigy z oryginału na FrSky.

 

O CG będę pamiętał. Jakiej pojemności zbiornik masz w swoim podróżniku? Na ile lotu wystarcza?

 

Pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powoli składam model 'do kupy'. Dopiero odbudowuję warsztat po wielu latach przerwy i robota ciągle staje bo brakuje jakiegoś klucza albo innego kabelka. Ale całe wyposażenie już jest. Skrzynka startowa właściwie gotowa. Chciałbym wziąć go na pole w weekend 8-9 lipca, ale nie wiem czy się uda. Walczę :) Żadnych fotek na forum nie wrzucałem bo chyba nikogo nie interesuje składanie ARF'a ;)

 

BTW, to już chyba odpowiedni moment - jakie ustawienie CG sugerujesz?

 

Pozdrawiam!

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na sobie CG wskazane w instrukcji czyli - 72mm. Wymagało to dołożenia dużej ilości ołowiu na dziób co już było podejrzane. Model mocno nurkował i był szybki przy podchodzeniu do lądowania. Wywaliłem ołów i CG mam w okolicach 95-100mm i takie ustawienie polecam. Wychylenia sterów te wskazane w instrukcji na początek są ok - potem spokojnie możesz zwiększyć jeśli chcesz troszkę poszaleć ;) Działaj i nie zapomnij o filmiku z oblotu - będę śledził temat.

 

Aaa właśnie możesz zapoznać się z tematem wzmocnienia montażu podwozia - http://www.rcgostyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=71:travel-air&catid=42:opisy-modeli&Itemid=41

Jest tu pokazana stara wersja TravelAira jeszcze ze skrzydłami przykręcanymi od dołu ale u nas jest podobnie.

Ja u siebie wylaminowałem kadłub i było ok przez sezon. W końcu kanapka złożona z 3 sklejek służaca za montaż podwozia nie wytrzymała i jej część wyszła wraz z jedną golenią. W tym momencie w miejsce kanapki wkleiłem klocek z litego drewna na żywicy epoksydowej i jak na razie jest ok.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki za wszelkie uwagi. To bardzo pomocne :)

 

Będę wrzucał info o budowie, lotach i tym podobnych. Pytanko do moderatorów - kontynuować w tym wątku czy zrobić nowy / przerzucić ten do działu o spalinach jak już będzie co pokazać?

 

Pozdrawiam,

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc niecały miesiąc po zakupie modelu udało się zakończyć budowę:

 

IMG_20170706_234959.jpg

 

Zdaję sobie sprawę, że takiego ARF'a można poskładać w weekend. Kilka rzeczy skopałem (np. za szeroko wyciąłem folię wklejając statecznik poziomy).

 

Środek ciężkości wypada w okolicy 8cm od krawędzi natarcia skrzydła, więc nieco bardziej z tyłu niż podaje instrukcja, pomimo przesunięcia pakietu maksymalnie do przodu, pod sam zbiornik. Niemniej, internet sugeruje, że proponowany w instrukcji środek ciężkości (72mm) jest za bardzo do przodu. Zobaczymy ;)

 

Póki co założyłem mniejsze śmigiełko na potrzebę docierania silnika. Zbudowałem sobie stojak z rurek PCV. Przy samym modelu wszystko jest zrobione, teraz muszę jeszcze zamontować w skrzynce startowej bańkę z paliwem i można jechać na pole. Wstępnie planuję jutro dokonać rozruchu silnika i przy sprzyjających warunkach zrobić oblot w niedzielę. Trochę panika :P

 

Pozdrawiam!

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.