Skocz do zawartości

RELACJA MX2 2200mm, budowa pierwszego modelu konstrukcyjnego


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, interesuję się tłumikiem typu kanister do nowego mx-a.

Ceny sa wygórowane , ale widziałem w sklepie modelarskim taki tłumik wykonany z nierdzewki , tani nie był bo coś 500zł.

I tak pomyślałem że ze spawaniem aluminium mi nie za bardzo idzie bo bardzo rzadko ten metal spawam, ale nierdzewka to co innego , łatwo by było samemu wykonać taki tłumik , niedawno spawałem kuzynowi z nierdzewki aparaturę do pędzenia bimbru , wyszło świetnie, to dla czego nie miał bym wystrugac sobie tłumika?.

Ale jaką grubość powinna mieć blacha na taki tłumik? 0,5mm? cieńsza? grubsza? .

Tak aby nie był zbyt ciężki , ale tez aby go zaraz nie przepaliło.

Doradzi ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Maciej, fajne zdjęcia z przekrojami.

Fakt konstrukcja jest zawiła i skopiowanie było by czasochłonne ale nie niewykonalne.

Ja co prawda planowałem trochę inną konstrukcję , Krzysztof zaprojektował w jednej wrędze otwór na wylot tłumika i planowałem to wykorzystać , więc tłumik miał by wlot na jednym końcu a wylot na drugim końcu , w środku z 3 dławiki ale nie takie jak na zdjęciach gdzie jest gęsto upakowane sporo cienkich rurek , ja myslałem  o jednej max dwóch rurkach na jeden dławik , wykonanie zajęło by z 2 wieczory a efekt był by i tak wiele wiele lepszy niż to co jest teraz na modelu , czyli puszka która nic nie wytłumia a powiedział bym nawet że jak się urwał to bez tego tłumika chodził ciszej niż z tym tłumikiem.

Ja nie mam nic przeciwko hałasowi , ale to trzaskanie z fabrycznego tłumika mnie drażni jest nieprzyjemne aż głowa boli,  i jeden czy dwa loty nic się nie dzieje można polatać, ale jak w zeszły weekend wylatałem 3L benzyny za jednym zamachem  to naryczał mi do uszu że po powrocie do domu dalej mi w głowie dudniła praca dwusuwa :).

Jak to mówią, "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma"  więc na razie będe latał na tym co mam, ale coś z tym hałasem trzeba będzie zrobić.

Ciekawe ile by ważył tłumik wykonany z nierdzewki   0,5mm grubości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumiki z nierdzewki to nie nowość. Już od dość dawna są dostępne. Moim zdaniem trochę lepsze  i trwalsze od aluminiowych a waga podobna. Jednak blacha jest cieńsza niż 0.5 mm. Popatrz: https://www.lindinger.at/en/airplanes/gasglow-powerplants/exhaust-systems/zimmermann-resorohr-62ccm-heckauslass-edelstahl

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze 0,4mm jest w dużych arkuszach , a 0,3 może byc za cienka , będzie wibrować podczas pracy i znając życie popęka , nie wspominając już o tym że ładne zgrzanie blach 0,3mm  bez przepalania to już było by wyzwaniem, najlepiej mi pasuje 0,5mm ale wagowo pewnie lekko nie będzie.

Chyba kupię arkusz 0,5mm i z grubsza wytnę sobie taki tłumik , jak się zmieści waga materiału w 300g to wykonam sobie tłumik z nierdzewki , bo jeszcze trzeba założyć że spaw będzie z 100g ważył , więc gotowy tłumik w 400g musi sie zmieścić, jak nie będzie widoków na zakładaną masę to trudno trzeba sięgać do kieszeni i kupić gotowca.

Pocieszające jest to że mój tłumik po naprawie i modyfikacjach wazy pewnie blisko 200g (nie ważyłem ale tak myślę)

No i mam akumulatory 9Ah  które ważą ponad 600g , jak by pokombinować to dało by się włożyć cięższy tłumik nie zmieniając masy modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co jest nie tak ???Mam problem z moim mx 2 Nie mogę wyważyć mojego modelu ale problem odwrotny niz miał Wiesiek który musiał założyć ciężkie akumulatory maksymalnie do przodu żeby model poprawnie latał U mnie odwrotnie  Akumulatory 60cm od pierwszej wręgi na ogonie 70g ołowiu i model nadal leci w dół po puszczeniu drązka wysokości  Nie wiem czy dokładać więcej ołowiu na tył  Dodam jeszcze że na razie loty bez maski silnika  CO ŻLE ZROBIŁEM ???????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest nie tak ???Mam problem z moim mx 2 Nie mogę wyważyć mojego modelu ale problem odwrotny niz miał Wiesiek który musiał założyć ciężkie akumulatory maksymalnie do przodu żeby model poprawnie latał U mnie odwrotnie Akumulatory 60cm od pierwszej wręgi na ogonie 70g ołowiu i model nadal leci w dół po puszczeniu drązka wysokości Nie wiem czy dokładać więcej ołowiu na tył Dodam jeszcze że na razie loty bez maski silnika CO ŻLE ZROBIŁEM ???????????

Na locie plecowym to samo?

 

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej w tej materii nie pomogę bo jestem za cienki modelarz.

Mogę napisać jak ja to robiłem.

Pierwszy lot był słaby bo model był wyważony w 170mm od natarcia , niby można było zadzieranie załatwić wysokością , ale jak bym strymował model sterem wysokości do normalnego lotu , po odwróceniu modelu do góry nogami nie było by latania.

Krzysztof lata na około 140mm od natarcia, manual goldwinga podaje to samo 140-145mm od natarcia, więc ja odwaliłem cuda na kiju aby wyważyć model w tych 140mm.

Udało się ale na domku silnika mam dwa ogromne akumulatory 4,2 Ah każdy, do lotu stery wysokości miałem na zero i tak go ulotniłem, model od razu latał super fajnie, po kilku zbiornikach paliwa ,jak już sie trochę przyzwyczaiłem do niego zauważyłem że minimalnie ciągnie do ziemi ale to minimalnie, a w locie odwróconym minimalnie zadziera.

Wiedziałem że wystarczą 3 pyknięcia trymerem , ale zawsze jak latałem to byłem tak zajęty lataniem że zapominałem o trymowaniu, i wylatałem tak kilka godzin nim sobie przypomniałem że miałem dopieścić ster wysokości.

Ale były to tak małe wartości że prawie tego nie było czuć, poprawiłem to dopiero w ostatni dzień gdy latałem modelem i stracił podwozie.

Wyważony w 145mm od natarcia i z dobrze ustawionymi sterami wysokości lata za ręką , i tak samo leci na plecach jak w locie normalnym.

Ja zaplanowałem jutro polatać z godzinę swoim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik DLE55 tłumik pitss  śmigło fiala 22x8 max bek 2 power box na zaplon podwozia węglowe tak jak wszyscy   trzy lipo umieszczone daleko od pierwszej wręgi Tak się cieszyłem bo model wyszdł lekko 6 800  jak na moje uwielbienie kleju to sukces 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik DLE55 tłumik pitss śmigło fiala 22x8 max bek 2 power box na zaplon podwozia węglowe tak jak wszyscy trzy lipo umieszczone daleko od pierwszej wręgi Tak się cieszyłem bo model wyszdł lekko 6 800 jak na moje uwielbienie kleju to sukces

 

No to nie wiem o co chodzi. Ja raczej musiałem baterie wkładać z przodu przy zbiorniku i wyważył się idealnie. Widziałem też kilka innych MXów, które też nie miały problemu z wyważeniem.

Coś tu nie tak. Wpadnij z modelem na piknik w Radawcu w tę sobotę to popatrzymy co jest grane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna próba nie wypaliła  . Burza jakby koniec śwata miałby być  .  Do Radowca 350km  troche  mam za wiekowy samochód ale dzięki za zaproszenie  Cały czas się zastanawiam co zrobiłem nie tak  to przecież nie pierwszy model  jaki składałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna próba nie wypaliła . Burza jakby koniec śwata miałby być . Do Radowca 350km troche mam za wiekowy samochód ale dzięki za zaproszenie Cały czas się zastanawiam co zrobiłem nie tak to przecież nie pierwszy model jaki składałem

Popytalem o problemie. Co niektórzy mówią że to przez brak maski. Czemu latasz bez maski?

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.