BartekSPV Opublikowano 10 Września 2008 Autor Opublikowano 10 Września 2008 Może ktoś wie ile dni idzie przesyłka ze sklep.modele.pl???
Gość Anonymous Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 A nie czasem modele.sklep.pl? Jeżeli tak to w moim wypadku na 4 zakupy aż w trzech szła dłuuuuuugo. Sprawdź dzwoniąc czy mają dany towar na stanie bo na stronie jest super a w rzeczywistości muszą ściągać.
BartekSPV Opublikowano 12 Września 2008 Autor Opublikowano 12 Września 2008 Mam jeszcze pytanie. Jak duża może być ta paczka z moim modelem ??? I gdzie najlepiej zrobić sobie stanowisko do składania : w garażu czy w pokoju???
fotoman Opublikowano 13 Września 2008 Opublikowano 13 Września 2008 Mam jeszcze pytanie. Jak duża może być ta paczka z moim modelem ??? A ma to jakieś praktyczne znaczenie ? I gdzie najlepiej zrobić sobie stanowisko do składania : w garażu czy w pokoju??? Gdzie mam zjeść obiad, w kuchni czy w jadalni ?? To zależy czy będzie Ci mniej przeszkadzał bałagan w pokoju, czy w garażu, gdzie masz więcej miejsca, gdzie możesz brudzić, hałasować, smrodzić itp. Na to pytanie raczej nikt Ci nie udzieli odpowiedzi, bo jedynie sam wiesz jakie masz warunki.
BartekSPV Opublikowano 14 Września 2008 Autor Opublikowano 14 Września 2008 Może troche głupie pytania zadałem ale na błędach człowiek się uczy :roll:
BartekSPV Opublikowano 17 Września 2008 Autor Opublikowano 17 Września 2008 UPDATE Dzisiaj doszła przesyłka :mrgreen: Wszystko pięknie, ładnie zapakowane. Do prawie wszystkich rzeczy mam instrukcje. A aparatura po prostu świetna. Właśnie latam sobie na FMS poprzez interfejs. I ciekawi mnie parę rzeczy. Czy w rzeczywistości będę mógł sterować lotkami za pomocą 4 serw bez żadnych kabli Y?? Czy da się złożyć samolot w jeden dzień wraz z docieraniem silnika czy też trzeba to rozłożyć na kilka dni???
TooM Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Bartek Tak prostej instrukcji jak w Opticu ,to nie widziałem, więc skąd te pytania .Zobacz rozdział samoloty i punkt dowolne miksy. Lotki w Hitecu podpinasz na kanału 2 i 5 .Jaki kanał obsluguje dany drążek możesz sprawdzić lekko klikając trymem wtedy na chwilę zobaczysz na wyświetlaczu numerki i nad nimi strzałkę ona oznacza kanał . Silnik wstępnie dotrzesz w jedno popołudnie /użyj szukaj/ a składanie modelu to :shock: :? :twisted: :shock: ....... :mrgreen: .... :crazy: :roll:
Jano Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Przeczytaj na ulotce kleju którego urzyjesz do sklejania modelu ile potrzebuje czasu by uzyskać 100% wartości spoiny.Bo teoretycznie to jest czas po jakim będziesz mógł latać modelem,by mieć pewnośc że się nie rozleci w powietrzu Posklejanie i wyposażenie modelu to na spokojnie z 4do 5 godz.Silnik wystarczy jak wypali na ziemi ze 3x250 ml paliwa reszta docierania już w czasie lotu.Te 4 serwa do lotek to chyba coś pokręciłeś.2 do lotek i 2 do klap,chyba.Czy bez dodatkowych kabli,to problemem jest odległość serw od odbiornika Bez przedłużek się nie obejdzie jeśli jest daleko.Kabli"y" mieć nie musisz bo w opticu masz mixery. edit:sry Toom pisaliśmy razem.
BartekSPV Opublikowano 17 Września 2008 Autor Opublikowano 17 Września 2008 Sorry że może trochę głupio formułuje pytania itp. Ja jestem z tych ludzi co nie czytają instrukcji lecz wstępnie je przeglądając zauważyłem że są dosyć prosto napisane. Dzięki za porady, resztę ew. pytań zostawię do soboty jak będę składał Canarka.
BartekSPV Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 ..... niestety, po wielu próbach nie udało mi się uruchomić silnika, OS MAX 46LA. Kilkukrotnie postępowałem zgodnie z instrukcją podczas pierwszego uruchomienia i nic. Zwrócilem szczególną uwagę na dokręcenie świecy, na paliwo, na dokręcenie iglicy na szybki i sprawny rozruch. Obserwowałem włókno świecy żarowej i ono rozpalało się do czerwoności. Bardzo prosze o wskazówki do uruchomieniem silnika. Podczas moich prób z rozruchem silnika nieznacznemu przytopieniu uległ kołpak śmigłowy, proszę o poradę jaki inny zakupić gdyż ten nie zdaje egzaminu, poprostu się topi podczas procedury startu silnika z rozrusznika.
Gość slawekmod Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Jeżeli silnik nie dał się przerzucić przez kompresję i rozrusznik nie dał rady to możliwe że przelałeś silnik.
BartekSPV Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 Ok to co ja mam teraz zrobić??? Kompresja jest wg mnie ok. Ręką próbuję odpalić to tylko powietrze tłumikiem ucieka. Wogóle ten kołpak fabryczny to jeden wielki szmelc. A akumulatora do zasilenia rozrusznika używam od Kawasaki ZZR 1200 więc jest całkiem spory i na "pusto" daje duże obroty. POMÓŻCIE T_T
Gość slawekmod Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Odpalałem różne silniki za pomocą rozrusznika i nie było kłopotu, jeden kumpel zalał silnik w buggy to wykręciłem świecę i zdjąłem wężyk od zbiornika do gaźnika.Zakręciłem rozrusznikiem, silnik wypluł paliwo , wkręciłem świecę i odpalił.Ale żeby rozrusznik topił kołpak to z tym się nie spotkałem.Pamiętaj że przy korzystaniu z rozrusznika nie zasysasz paliwa zatykając otwór wlotowy gaźnika.Poprostu podłączasz żarzenie, dostawiasz rozrusznik do kołpaka , gaz na 1/3 i odpalasz. Acha, w zbiorniku masz trzy rurki, pierwsza z ciężarkiem musi być podłączona do gaźnika, druga to ciśnienie z tłumika i musi być z nim połączona rurką.Trzecia do napełniania zbiornika, po jego napełnieniu musi być zaślepiona.
BartekSPV Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 Oto zdjęcia kołpaka. To juto jeszcze może popróbuję z tym paliwem. Ale on przy rozruchu poprostu pluje paliwem i nie wiem jak jest tego przyczyna :cry: Rurkę zatykam.
Gość slawekmod Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Jak pluje paliwem to jest zalany na maxa.Wylej z niego paliwo, i jeszcze raz go ustaw tak jak producent zaleca przy pierwszym rozruchu.I nie zasysaj mu paliwa ręcznie jak masz zamiar odpalać rozrusznikiem. Wygląda na to że śmigło stało a rozrusznik kręcił się i wytopił kołpak, tak sie dzieje przy totalnie zalanym silniku, przy próbach kręcenia rozrusznikiem zalanego silnika możesz urwać korbowód.
lemko Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 najlepiej jest jeszcze przekrecic smiglo do oporu w prawo i dopiero wtedy przykladasz rozrusznik. wtedy jest wieksza szansa ze przeskoczy kompresje.
BartekSPV Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 Dokładnie tak było jak pan mówi. Rozrusznik nawet odkręca kołpak jak się długo próbuje odpalić. Proszę o przesłanie mi dokładnych instrukcji co mam zrobić na PW. Z góry dziękuję a śmigło jest dokręcone na maxa więc to wina zalania silnika
Gość slawekmod Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Masz instrukcję po polsku jak odpalić silnik spalinowy?Poszukaj w necie dokładnej instrukcji odpalania i regulacji, wydrukuj i postępuj punkt po punkcie zgodnie z nią.Wtedy odpalisz swój silnik i będzie Ci służył jak trzeba.
BartekSPV Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 Jutro dam relację z prób odpalenia silnika :wink:
Gość slawekmod Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Gaz podczas odpalania w zakresie od 1/4 do 1/3, przynajmniej ja tak robię i jest ok.Wkręć pokrętło regulacji wysokich obrotów na max , a potem odkręć o 1,5-2 obrotów.Mam nadzieje że nie ruszałeś igły wolnych obrotów.Jak już odpalisz silnik to regulacja wysokimi obrotami wykonywana jest nie odrazu o jeden obrót tylko co 1/8 obrotu.Silnik jest zapewne dość czuły na tą regulację.Przeczytaj w instrukcji opis docierania silnika bo od tego procesu zależy jego późniejsza praca oraz żywotność.Może koledzy używający OS-ów coś doradzą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.