Skocz do zawartości

EXCEL 2000 - czy dobre wybrałem części i czego brakuje??


BartekSPV

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

A nie czasem modele.sklep.pl? Jeżeli tak to w moim wypadku na 4 zakupy aż w trzech szła dłuuuuuugo. Sprawdź dzwoniąc czy mają dany towar na stanie bo na stronie jest super a w rzeczywistości muszą ściągać.

Opublikowano
Mam jeszcze pytanie. Jak duża może być ta paczka z moim modelem ???

A ma to jakieś praktyczne znaczenie ?

 

I gdzie najlepiej zrobić sobie stanowisko do składania : w garażu czy w pokoju???

 

Gdzie mam zjeść obiad, w kuchni czy w jadalni ?? :)

 

To zależy czy będzie Ci mniej przeszkadzał bałagan w pokoju, czy w garażu, gdzie masz więcej miejsca, gdzie możesz brudzić, hałasować, smrodzić itp. Na to pytanie raczej nikt Ci nie udzieli odpowiedzi, bo jedynie sam wiesz jakie masz warunki.

Opublikowano

UPDATE

 

Dzisiaj doszła przesyłka :mrgreen:

Wszystko pięknie, ładnie zapakowane. Do prawie wszystkich rzeczy mam instrukcje.

A aparatura po prostu świetna. Właśnie latam sobie na FMS poprzez interfejs.

I ciekawi mnie parę rzeczy.

Czy w rzeczywistości będę mógł sterować lotkami za pomocą 4 serw bez żadnych kabli Y??

Czy da się złożyć samolot w jeden dzień wraz z docieraniem silnika czy też trzeba to rozłożyć na kilka dni???

Opublikowano

Bartek

Tak prostej instrukcji jak w Opticu ,to nie widziałem, więc skąd te pytania .Zobacz rozdział samoloty i punkt dowolne miksy. Lotki w Hitecu podpinasz na kanału 2 i 5 .Jaki kanał obsluguje dany drążek możesz sprawdzić lekko klikając trymem wtedy na chwilę zobaczysz na wyświetlaczu numerki i nad nimi strzałkę ona oznacza kanał .

Silnik wstępnie dotrzesz w jedno popołudnie /użyj szukaj/ a składanie modelu to :D :shock: :? :twisted: :shock: ....... :mrgreen: .... :crazy: :roll: :lol:

Opublikowano

Przeczytaj na ulotce kleju którego urzyjesz do sklejania modelu ile potrzebuje czasu by uzyskać 100% wartości spoiny.Bo teoretycznie to jest czas po jakim będziesz mógł latać modelem,by mieć pewnośc że się nie rozleci w powietrzu :D Posklejanie i wyposażenie modelu to na spokojnie z 4do 5 godz.Silnik wystarczy jak wypali na ziemi ze 3x250 ml paliwa reszta docierania już w czasie lotu.Te 4 serwa do lotek to chyba coś pokręciłeś.2 do lotek i 2 do klap,chyba.Czy bez dodatkowych kabli,to problemem jest odległość serw od odbiornika :D Bez przedłużek się nie obejdzie jeśli jest daleko.Kabli"y" mieć nie musisz bo w opticu masz mixery.

edit:sry Toom pisaliśmy razem.

Opublikowano

Sorry że może trochę głupio formułuje pytania itp.

Ja jestem z tych ludzi co nie czytają instrukcji lecz wstępnie je przeglądając zauważyłem że są dosyć prosto napisane.

Dzięki za porady, resztę ew. pytań zostawię do soboty jak będę składał Canarka. :P

Opublikowano

..... niestety, po wielu próbach nie udało mi się uruchomić silnika, OS MAX 46LA.

Kilkukrotnie postępowałem zgodnie z instrukcją podczas pierwszego

uruchomienia i nic. Zwrócilem szczególną uwagę na dokręcenie świecy, na paliwo, na dokręcenie iglicy na szybki i sprawny rozruch. Obserwowałem włókno świecy żarowej i ono rozpalało się do czerwoności.

Bardzo prosze o wskazówki do uruchomieniem silnika. Podczas moich prób z rozruchem silnika nieznacznemu przytopieniu uległ kołpak śmigłowy, proszę o poradę jaki inny zakupić gdyż ten nie zdaje

egzaminu, poprostu się topi podczas procedury startu silnika z rozrusznika.

Opublikowano

Jeżeli silnik nie dał się przerzucić przez kompresję i rozrusznik nie dał rady to możliwe że przelałeś silnik.

Opublikowano

Ok to co ja mam teraz zrobić???

Kompresja jest wg mnie ok. Ręką próbuję odpalić to tylko powietrze tłumikiem ucieka.

Wogóle ten kołpak fabryczny to jeden wielki szmelc.

A akumulatora do zasilenia rozrusznika używam od Kawasaki ZZR 1200 więc jest całkiem spory i na "pusto" daje duże obroty.

POMÓŻCIE

 

T_T

Opublikowano

Odpalałem różne silniki za pomocą rozrusznika i nie było kłopotu, jeden kumpel zalał silnik w buggy to wykręciłem świecę i zdjąłem wężyk od zbiornika do gaźnika.Zakręciłem rozrusznikiem, silnik wypluł paliwo , wkręciłem świecę i odpalił.Ale żeby rozrusznik topił kołpak to z tym się nie spotkałem.Pamiętaj że przy korzystaniu z rozrusznika nie zasysasz paliwa zatykając otwór wlotowy gaźnika.Poprostu podłączasz żarzenie, dostawiasz rozrusznik do kołpaka , gaz na 1/3 i odpalasz.

Acha, w zbiorniku masz trzy rurki, pierwsza z ciężarkiem musi być podłączona do gaźnika, druga to ciśnienie z tłumika i musi być z nim połączona rurką.Trzecia do napełniania zbiornika, po jego napełnieniu musi być zaślepiona.

Opublikowano

Oto zdjęcia kołpaka.

e0c0c479535ebd65.jpg

 

To juto jeszcze może popróbuję z tym paliwem. Ale on przy rozruchu poprostu pluje paliwem i nie wiem jak jest tego przyczyna :cry:

 

Rurkę zatykam.

Opublikowano

Jak pluje paliwem to jest zalany na maxa.Wylej z niego paliwo, i jeszcze raz go ustaw tak jak producent zaleca przy pierwszym rozruchu.I nie zasysaj mu paliwa ręcznie jak masz zamiar odpalać rozrusznikiem.

 

Wygląda na to że śmigło stało a rozrusznik kręcił się i wytopił kołpak, tak sie dzieje przy totalnie zalanym silniku, przy próbach kręcenia rozrusznikiem zalanego silnika możesz urwać korbowód.

Opublikowano

najlepiej jest jeszcze przekrecic smiglo do oporu w prawo i dopiero wtedy przykladasz rozrusznik. wtedy jest wieksza szansa ze przeskoczy kompresje.

Opublikowano

Dokładnie tak było jak pan mówi. Rozrusznik nawet odkręca kołpak jak się długo próbuje odpalić. Proszę o przesłanie mi dokładnych instrukcji co mam zrobić na PW. Z góry dziękuję :)

 

a śmigło jest dokręcone na maxa więc to wina zalania silnika

Opublikowano

Masz instrukcję po polsku jak odpalić silnik spalinowy?Poszukaj w necie dokładnej instrukcji odpalania i regulacji, wydrukuj i postępuj punkt po punkcie zgodnie z nią.Wtedy odpalisz swój silnik i będzie Ci służył jak trzeba.

Opublikowano

Gaz podczas odpalania w zakresie od 1/4 do 1/3, przynajmniej ja tak robię i jest ok.Wkręć pokrętło regulacji wysokich obrotów na max , a potem odkręć o 1,5-2 obrotów.Mam nadzieje że nie ruszałeś igły wolnych obrotów.Jak już odpalisz silnik to regulacja wysokimi obrotami wykonywana jest nie odrazu o jeden obrót tylko co 1/8 obrotu.Silnik jest zapewne dość czuły na tą regulację.Przeczytaj w instrukcji opis docierania silnika bo od tego procesu zależy jego późniejsza praca oraz żywotność.Może koledzy używający OS-ów coś doradzą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.