Bonczek Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Czołem, mam taki problem - chciałem wczoraj wycentrować serwo przed montażem w skrzydle modelu (nowiutkie HS-322HD). Podłączyłem więc do odbiornika i zauważyłem pewno dziwne zachowanie. Po wykonaniu ruchu drążkiem serwo przesuwa się do zadanej pozycji, drga, a następnie się "uspokaja". Sprawdzałem na kilku kanałach, żeby wykluczyć uszkodzenie drążka czy coś takiego. To samo. Podłączyłem również inne serwa pod te same kanały i nic się nie działo. Jaka może być przyczyna? Nie jest to drogie serwo, więc jak będzie trzeba to kupię następne, ale wolałbym czegoś się nauczyć. W takim stanie na pewno do modelu nie trafi. Pozdrawiam, Maciej
Mieciu11 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Opublikowano 26 Czerwca 2017 Identyczny objaw ma mój hitec hs311. Ja to zignorowałem ponieważ drżenie było na tyle nie wielkie że ruch powierzchni sterowej był praktycznie niezauważalny. Z tego co mi wiadome to można styk potencjometru smarować przeznaczonymi do tego celu środkami, jednak nie ma 100 procentowej pewności czy to coś da, być może to taka przypadłość tanich serw hiteca. Ale niech wypowie się jeszcze ktoś bardziej obeznany w temacie, ja miałem do czynienia tylko z jednym serwem tej firmy i właśnie w ten sam sposób się ono zachowywało.
Bonczek Opublikowano 27 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2017 Ja to zignorowałem ponieważ drżenie było na tyle nie wielkie że ruch powierzchni sterowej był praktycznie niezauważalny. Takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. Nie wyobrażam sobie, że przy podejściu do lądowania zadrży któryś ze sterów bądź zmienią się obroty silnika. Spróbuję założyć pierścień ferrytowy przy pakiecie odbiornika. Nie wiem czy to pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi. Jeśli nie wymyślę co z tym zrobić kupię po prostu kolejne serwo, choć to mało preferowane rozwiązanie
awiator Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Potencjometr przedmuchaj powietrzem i delikatnie naoliw.
japim Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Drżenie wynika czasami z pewnego sprzężenia elektronika/mechanika. Na skutek niewystarczającego tłumienia serwo przestrzeliwuje swoją pozycję i dlatego drży, bo silnik co chwile kreci lewo-prawo. Jak dodasz obciążenie w postaci masy sterów lub sił aerodynamicznych to efekt znika. Zamontuj najpierw w modelu i zobacz czy nadal drży. Nie ma co panikować.
Bonczek Opublikowano 30 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2017 Jestem daleki od paniki, ale zawsze lepiej spytać niż działać po omacku, po to mamy forum, czyż nie? Dzięki za poradę, potestuję wieczorem jeśli uda mi się wyjść z roboty o cywilizowanej godzinie
hornet2 Opublikowano 23 Października 2017 Opublikowano 23 Października 2017 Jeżeli to cyfrowe serwo to zmień na analogowe i będzie po kłopocie !
Uszek Opublikowano 23 Października 2017 Opublikowano 23 Października 2017 Ale to jest analog. Używam ich w szybowcu bezproblemowo.
Rekomendowane odpowiedzi