linx Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Witam serdecznie, jestem początkującym konstruktorem modeli RC. Mam pytanie dotyczące odbiornika (np. takiego EK2-0420A) A mianowicie, odbiornik na złączu wyjściowym (np. do serwa) jest trzy stykowe, z czego dwa to "+" i "-" które są połączone z innymi wyjściami. Trzeci pozostający jest sterującym i tego dotyczy moje pytanie, sygnałów na tym wyjściu, czy faktycznie tak jest: Że czas trwania impulsu jest w przedziale 1-2ms, w przypadku kiedy drążek na Nadajniku jest w pozycji 0 to impuls trwa 1,5ms, kiedy drążek idzie do góry (max.) to impuls=2ms kiedy do dołu(max.) to impuls=1ms. I czy impulsy od 1,5-2ms są wprost proporcjonalne to pozycji drążka, czyli dajemy 50% do góry to impuls ma 1,75ms??? i czy w dół jest podobnie (50% do dołu = 1,25ms)?? Będę wdzięczny za udzielenie inf. ponieważ chce skończy projekt do końca przyszłego tygodnia a aparaturę do testów będę miał koło piątku. Drugie moje pytanie: jak zachowuje się serwo w przypadku rożnych impulsów? czy moja teoria jest prawdziwa? Kiedy impuls wynosi 2ms serwo wychyla(przekręca) się maks. w np. prawą stronę. Kiedy impuls wynosi 1ms serwo wychyla(przekręca) się maks. w np. lewą stronę. Kiedy impuls wynosi 1,5ms serwo powraca do stanu pierwotnego (czyli po środku). Trzecie moje pytanie: Jaka jest wasza opinia na temat nadajnika i odbiornika firmy e-sky modele: EK2-0420A, EK2-0406A urządzenia pracują w pasmie 35MHz Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie inf. i uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...