Jump to content

Ładowarka BC-3S10


stan1906
 Share

Recommended Posts

Witam, do modelu rtf Pioneer V2 dostałem ładowarkę o nazwie jak w temacie. Znalazłem zasilacz 12V i od kilku godzin świeci się stale lampka power a "charge" miga. Obie na czerwono. Wg instrukcji do modelu(która swoją drogą jest fatalna) powinna migać podczas ładowania ale na zielono i to 2,5h. Ktoś wie o co chodzi? Nie wiem czy to jakiś błąd i czy bateria w ogóle się ładuje. Tu znalazłem instrukcję do tej ładowarki:

 

http://www.kanjo.no/Manual%20BC-3S10%20Balanse%20lander%20%28FMS%29.pdf

 

Tam jest napisane, że ma migać "powoli" jednak to pojęcie dość względne. Używał ktoś tej ładowarki i wie jak ona się zachowuje?

Link to comment
Share on other sites

Na zasilaczu mam tak napisane:

Input 100-240V ~0,5A

Output 12V 1,5A

 

więc tak. Ładuje się już (albo i nie) prawie od rana :(

Jak sprawdzę miernikiem uniwersalnym napięcie na baterii to coś mi to powie? Jakie powinny być parametry?

 

W załączniku zdjęcie ładowarki i zasilacza.

post-20543-0-66327900-1501527916_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na zasilaczu mam tak napisane:

Input 100-240V ~0,5A

Output 12V 1,5A

 

więc tak. Ładuje się już (albo i nie) prawie od rana :(

Jak sprawdzę miernikiem uniwersalnym napięcie na baterii to coś mi to powie? Jakie powinny być parametry?

 

W załączniku zdjęcie ładowarki i zasilacza.

Zapewne się nie ładuje.

Według instrukcji, ładowarka twierdzi  że pakiet lub jedna jego cela jest padnięta, lub proces ładowania jest nieprawidłowy.

 

"Charge LED flash rapidly: Battery is bad or the charging process is abnormal"

 

Może źle interpretuje, ale ładowarka ma podobno jakiś tryb samo sprawdzania się - może spróbuj włączyć ładowarkę, zaczekaj aż będzie się świecić tylko power i dopiero wtedy podłącz pakiet?

 

Może jak jest od razu podłączony pakiet to jej "wyjściowe" napięcie jest jako 11,x i coś jej nie gra?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Pomierzyłem dokładnie tak jak mi zaleciłeś.

Napięcie na czerwonym złączu 11,6V

i po kolei na żółtym, niebieskim i czerwonym :

3,85V

7,72V

11,59V

 

Czy te pomiary coś mówią? :)

Link to comment
Share on other sites

Pomierzyłem dokładnie tak jak mi zaleciłeś.

Napięcie na czerwonym złączu 11,6V

i po kolei na żółtym, niebieskim i czerwonym :

3,85V

7,72V

11,59V

 

Czy te pomiary coś mówią? :)

Mówią że:

Napięcie "wychodzące" to 11,6v

Na pierwszej celi: 3.85v

Na drugiej celi: 3,87v

Na trzeciej celi: 3,87v

 

Czyli poprawnie, pakiet raczej na pewno jest sprawny.

Link to comment
Share on other sites

Tak też myślałem, dziwne tylko że ładowarka tak się zachowuje. Szkoda, że nie zmierzyłem przed ładowaniem napięcia, wtedy wiedziałbym czy coś się naładowało. Może jeszcze podłączę jeszcze na chwilę. Zobaczymy jak się zachowuje podczas lotów. Jestem wstępnie umówiony na pierwsze moje próby z kolegą Mig z forum to może coś wymyślimy. Ten pakiet ma pojemność 1300mAh, to wystarczająco do tego modelu czy w przyszłości lepiej kupić większy?

Link to comment
Share on other sites

Tak też myślałem, dziwne tylko że ładowarka tak się zachowuje. Szkoda, że nie zmierzyłem przed ładowaniem napięcia, wtedy wiedziałbym czy coś się naładowało. Może jeszcze podłączę jeszcze na chwilę. Zobaczymy jak się zachowuje podczas lotów. Jestem wstępnie umówiony na pierwsze moje próby z kolegą Mig z forum to może coś wymyślimy. Ten pakiet ma pojemność 1300mAh, to wystarczająco do tego modelu czy w przyszłości lepiej kupić większy?

Raczej nic się nie naładowało, to napięcie to okolice napięcia "storage", czyli pewnie tak wyszedł z fabryki.

A latać przy takim stanie - no cóż da się ale jest to około 50% naładowania pakietu, a pakietów Lipo nie należy nadmiernie rozładowywać.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na dość tandetną. Postaram się kupić coś lepszego np to co polecił kolega wyżej: http://www.rctrax.pl/ladowarka-balanser-redox-alpha-v2-zasilacz-12v-5a/8230/

 

Zamówiłem tego redox aplha v2. Trzeba jakoś umiejętnie się tym posługiwać czy tylko podpiąć pakiet i nacisnąć start?

Trzeba wybrać pakiet Li-po (masz tam od lipo,nimhy po nawet PB) powtem wybierasz ile A ma ładować (kiedyś ktoś mi poradził aby podzielić na pół posiadaną baterię, np mam 2200mah to ładuje ją 1,1A, Ty masz 1300 to ustawiasz 0,6A) potem wybierasz ilość cel, przytrzymujesz przycisk start ładowaraka sprawdzi ile faktycznie jest cel i ile zaznaczyłeś, jeszcze raz start i ładuje. Na początku skomplikowane ale po chwili staje się banalne. I tu podłączasz ją przez te dwa grube kable (czarny, czerwony) a małą wtyczkę do balancera z boku ładowarki. Ogólnie instrukcja będzie bardzo fajnie wytłumaczona tak więc błędu nie popełnisz.

Link to comment
Share on other sites

Matijus dziękuję za pomoc. Trochę mnie zmyliły pytania na forum o funkcję storage oraz o prąd rozładowania. A czas ładowania jaki mniej więcej powinien być?

To już różnie, nigdy nie zwracałem uwagi na to ale dość szybko ładuje z 2-3h może. Co do funkcji storage to wprowadzasz baterię w podobny sposób jak ładujesz tylko wybierasz tą opcje. W tryb storage warto wprowadzić baterię po locie jak wiesz że nie będziesz latać dłuższy czas. A i możesz kupić sobie bauzer do lipo aby wiedzieć stan naładowania baterii na lotnisku, jest też to dobre gdy napięcie spada to zaczyna piszczeć aby już lądować. I zawsze po locie odłączaj baterię od regulatora.

Link to comment
Share on other sites

Matijus dziękuję za pomoc. Trochę mnie zmyliły pytania na forum o funkcję storage oraz o prąd rozładowania. A czas ładowania jaki mniej więcej powinien być?

Czas ładowania zależy od prądu ładowania :D

 

Czyli: jeśli ładujesz prądem 1C (1C to można powiedzieć pojemność pakietu w amperach, większość lipo ma właśnie taki prąd ładowania, np. dla akumulatora 2200mAh - 1C=2.2A, 0.5C=1.1A, 2C=4.4A itd. Są też akumulatory o większym prądzie ładowania np. 3C) i jeśli ładujesz tym prądem 1C to czas ładowania będzie około 1 godziny z kawałkiem, bo na koniec prąd spada i czas się trochę wydłuża. Jeśli będziesz ładował prądem 2C to czas spadnie do 30 minut z kawałkiem. A jeśli będziesz ładował prądem 0.5C to powinien wynieść jakieś 2 godziny i troszkę. Dla zdrowia pakietu, jeśli masz czas, teoretycznie lepiej ładować mniejszym prądem niż maksymalny zalecany. Ja np. ładuje pakiet 2200mAh prądem 1.6A. Ale jeśli Ci się śpieszy to spokojnie możesz dać mu maksymalny prąd czyli 1C lub inny w zależności od danego pakietu. Maksymalny prąd ładowania możesz znaleźć albo na pakiecie (tylko nie pomyl z prądem rozładowywania bo on też jest podawany jako "C") albo na stronie producenta lub sklepu w którym go kupiłeś.

 

Jeśli masz pakiet 1300mAh czyli 1.3Ah to:

0.5C - 0.65A

1C - 1.3A

2C- 2.6A

itd.

 

więc jeśli znasz maksymalny prąd rozładowywania i ładowania podany w "C" możesz już łatwo to policzyć :).

 

A jeśli chcesz poczytać to:

http://abc-modele.pl/akumulatory-li-po-kompendium-wiedzy/

http://forbot.pl/blog/artykuly/podstawy/akumulatory-litowo-polimerowe-li-po-kompendium-id291

 

Oraz link podany ostatnio przez Jerzego:

http://ep.com.pl/files/11011.pdf

Link to comment
Share on other sites

Matijus  - dziękuję za polecenie tej ładowarki. Na początku byłem dość przerażony stopniem skomplikowania ustawień ale Twój opis bardzo mi pomógł. Przestudiowałem instrukcję i udało mi się naładować pakiet lipo 1300mAh 3S prądem 0,6A. Co sądzisz o dodatkowym czujniku temperatury wpinanym do ładowarki? Jeśli warto dokupić to jaka powinna być progowa wartość temperatury przy której ładowanie powinno zostać przerwane? :) Prosiłbym też, o takie proste wytłumaczenie (takie jak wyżej) o co chodzi z balansowaniem. W ładowarce jest opcja normalnego ładowania i ładowania z balansowaniem. Ładowałem oczywiście z balansowaniem tak jak zaleciłeś. 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.