tomekr Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Pod koniec maja zamówiłem model Katany w AirCraft, jakoś pod koniec czerwca udalo mi się ją odebrać, niestety doliczyli mi Vat, ale i tak wyszło sporo poniżej 500zł (nawiasem mówiąc to nie wiem na jakich zasadach to cło czy też Vat naliczają). Przed pierwszym wyjazdem wakacyjnym nie zdażyłem modelu wyszykować, ale na kolejny krótki wyjazd już zabrałem model nad morze z nadzieją, że polatam, ale gospodarz tak przeorał pole że nie szło nim wystartować. Okazja pojawiła się dopiero na lotnisku pod Słupskiem w drodze powrotnej, ale nie był to najlepszy pomysł bo okrutnie wiało, model nie oblatany i niestety przy starcie podwiało pod skrzydło i Katana zaliczyła cyrkiel uszkadzając skrzynkę silnikową. Tak mój model wyglądał Napęd to własny silnik, trochę duży bo średnica 63mm i ciężkawy bo waży ok. 330g, a ze śmigłem APC15x8, piastą i mocowaniem to prawie 400g, ale docelowo ma napędzać trochę większy model (moc ok. 1400W), źródło prądu to pakiet A123 7S1P . Cały model o rozpiętości 1,4m waży ok. 2,25kg, ma duuuży zapas mocy i krótko lata 6-8min . Obecnie zmieniam napęd na silnik SK4250-650 Turnigy ok. 120g lżejszy. Niestety to nie koniec przygód z tym modelem, zniecierpliwiony, że nie mogę polatać popełniłem kolejną gafę, na niezbyt dobrze przystrzyżonej łące wystartowalem z owiewkami na kołach i skończyło się tym, że wyrwałem podwozie, mało tego owiewka wybiła mi dziurę w płacie. Wyglądało to tak Musiałem wyrwać całą półkę na baterie, wręgę podwozia, trochę posztukować poszycie i wykonać nowe wręgi na baterię i pod podwozie. Tak wygląda naprawa W międzyczasie zakupiłem większe koła - 70mm i po sklejeniu udało się trochę polatać, ale już bez owiewek. Doświadczylem co to jest duży pakiet, po 6-ciu ładowaniach zdechł akumulator samochodowy, na szczęście nie na amen. Teraz montuję w aucie dodatkowy akumulator żelowy 65Ah, na kilka ladowań wystarczy. Wrażenia z lotu są naprawde pozytywne, model lata jak po sznurku i przekonuję się, że czas niebawem kupić coś większego, ale też na prąd. No i jak ktoś nakręci filmik to też się pochwalę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Niestety odpadające podwozia to przypadłość sporej części chińskich zestawów. Zresztą nie tylko chińskich, sam mam modele czeskie i też zdarza mi się zgubić podwozie Przerób mocowanie na blachowkręty wkręcane w bukowe kołki, wklejone w sklejce. W razie wyrwania rozwiercasz kołki, dajesz nowe i przykręcasz podwozie. Sprawdzone w praktyce, nie tylko przeze mnie Owiewka na koła też kiedyś zrobiła mi ładną dziurkę w poszyciu (na szczęście w samej folii). Od tamtego czasu latam bez, niestety wygląd modelu trochę na tym stracił Sam modelik bardzo fajny, napraw i w powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Naprawy zblizaja sie do końca, dziś pewnie go ulotnię. Niestety rada z kołkiem bukowym dobra, ale trochę spóźniona, może następnym razem. Poważyłem model i wyszło,że waga jego to ok. 2100g, w czym: kadłub z odbiornikiem i serwami - 580g podwozie z kółkami fi70 bez owiewek - 134g osłona silnika - 54g skrzydła z serwami L -188g, P -190g kabina 72g silnik SK4250-650 z piastą śmigła 250g regulator 36g smigło APC13x6,5 26g pakiet odbiornika 52g i pakiet LiFe 7S1P 530g Razem 2112g Zamawiam węglowe podwozie i zmienię pakiet odbiornika z 4xAAA 650mAh na 4x2/3AAA 350mah (ok. 36g), razem da mi to jakieś 100g oszczędności, tak, że jak wyjdzie 2000g wagi to będzie całkiem nieźle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Witam . A można prosić o link do tego sklepu Air Craft . Z góry dziękuję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 http://www.aircraft-world.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Pytanie do tych co latają na ogniwach A123, po odcięciu silnika przez regiel na jak długo starcza prądu do serw ?. Ogniwa te mają dosyć sztywną charakterystykę i pytanie czy nie zdarzało się, że brakuje prądu do serw. Co prawda u mnie przy pakiecie 7S to nawet przy 1V na ogniwie BEC dostarczy prądu, ale nie bez szkody dla ogniw. Czy ktoś używał takiego BEC-a http://www.castlecreations.com/products/cc_bec.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Ja latam na pakiecie 4S LiFe A123 i zawsze wystarczało mi prądu do lądowania nawet elektroszybowcem , czyli na kilka minut normalnego latania . Latam bez dodatkowego beca . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 1 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 Przekonałeś mnie Leszek, zakladam BEC-a, zawsze to jeden kłopot mniej ( a może więcej - zakłócenia ?) i ze 40g do przodu. Poniżej kilka zdjęć z wykonanych napraw Model jest już oklejony, ale nie mam jeszcze zdjęc, natomiast pojawiły się problemy z wyważeniem modelu, za ciężli na ogon i SC jest 1cm za dźwigarem, zobaczymy jak będzie latał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Niestety w tej chwili nie mają Katan na stanie , bo chętnie bym taką zakupił . Ja bym przy podwoziu dał ze dwie listewki lub płaskownik węglowy od tylnej wręgi podwozia do pierwszej wręgi z tyłu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Niestety w tej chwili nie mają Katan na stanie. Jak to, przecież na stronie są dostępne. Chyba, że strona nie jest aktualizowana. ...zakladam BEC-a, zawsze to jeden kłopot mniej ( a może więcej - zakłócenia ?) Od kiedy latam elektrykami to, o ile pamiętam, nigdy nie używałem dodatkowego zasilania odbiornika. Miałem zastosować oddzielne zasilanie ale dodatkowa waga i konieczność pilnowania pakietu sprawiły, że zrezygnowałem z tego pomysłu. Obecnie w 2 modelach mam 5S Lipo i jedyne zasilanie odbiornika to impulsowy BEC z regulatorów Jeti Spin. Jak do tej pory nigdy nie było problemów. Przy pakietach A123 trzeba pewnie zwrócić uwagę na odpowiednie ustawienie progu odcięcia. Jednak przy tak sporym pakiecie na jakim latasz ok. 6 czy 7V na wejściu regulatora dla prawidłowego działania układu BEC nie powinno być problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Nie ma na stronie z linku Katany . Jest tylko kabina do mniejszej Katany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Nie ma na stronie z linku Katany. No fakt, że nie ma ale ten model wygląda bardzo podobnie i o nim myślałem :oops: link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Dziś polatałem trochę tą Kataną, muszę przyznać, że nowy napęd jest :evil: czyli diabelsko fajny. Próbowałem dwóch śmigieł APC 12x6E i 13x6,5E . Przy 12''śmigle model idzie pionowo w górę (choć czuć maleńki niedosyt) natomiast na śmigle 13'' ciągnie jak bardzo dobra spalina. Z wyliczeń w MC wynika, że na mniejszym śmigle dysponujemy ciągiem 3100g natomiast na większym śmigle to już 3500g co przy wadze modelu 2100g jest calkiem niezłe. Teoretyczna maksymalna prędkość lotu pionowo w góre to odpowiednio 14 i 17m/s. Również BEC do którego mialem zastrzeżenia zachowuje sie wyśmienicie, nie bylo żadnych problemów. Jedyny klopot to szybko kończacy się dzień i odpadająca kabina jak nie sprawdzi się czy zapięta jest prawidlowo. Mankamentem jest też czas lotu ok. 6-7 min - troszkę krótko. Kłopot mam też z wykłonem silnika w dół, jest za duży i już o ok. 1,5 stopnie zmniejszyłem . I tutaj pytanie, czy też przy zmniejszaniu wykłonu w dół zmniejszamy wykłon w bok? Z wrażenia zapomniałem poprosić kolegów o zrobienie zdjęć i jakiegoś filmiku, może jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Wykłon w bok i w dół to dwie różne bajki. Model musisz sprawdzić w locie i w zależności od reakcji ustawić jedno i drugie . Jak tylko odszukam link z dokładnym opisem co i ile przestawić w zależności od reakcji modelu to go tu wstawię. opis na samym dole strony. http://www.f3a.com.pl/jakzaczac.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Dzieki tomku za link, przystępnie opisana podstawowa regulacja modelu - tego mi brakowało. Dziś dalsze próby z regulacją modelu. Mam nadzieje że go zdążę wyregulować zanim rozbiję. Chociaż ostatnim tartakiem - Extrimem, latałem ponad rok, teraz spadł na dalszy plan, bo niestety jest do poprawek po zaliczeniu słupka w bramce na boisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 ....No fakt, że nie ma ale ten model wygląda bardzo podobnie i o nim myślałem ... Tylko ja katane kupiłem za połowe ceny tego modelu ten to 214$ + przesyłka z 80$ to prawie 300$ ! Może popróbuj inne sklepy np. tu http://alshobbies.com/shop/cat.php?id=32&Desc= Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 3 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 ...Może popróbuj inne sklepy np. tu http://alshobbies.com/shop/cat.php?id=32&Desc= Myślałem nie w sensie kupna ale pisząc odp. na posta Mam 2 fajne modele elektro (Artista i Kabriolina z Topmodel) i na razie nic nowego nie planuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 3 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2008 Dzisiaj odbyłem kolejną krótka rundę z Kataną, walczę cały czas z wykłonem silnika w dół, jeszcze jest za duźy, a podłożyłem już po 3mm podkładek. Nie mniej widać, że idzie wszystko w dobrym kierunku. Niestety zacząłem trochę późno, a korekta wykłonu zajmuje trochę czasu i zrobiłem dwa przybliżenia, a potem straszne stada komarów mie zaatakowały. Nie wiem jak jutro bo pogodę zapowiadają nie najlepszą. Trzeba jeszcze poprawic kąty zaklinowania skrzydeł, niestety do prostego lotu potrzeba lekkiego wychylenia lotek, po ok. 1mm na końcach lotek i to niezależnie czy na silniku czy bez gazu. Tak naprawdę to pierwszy model który chcę dokładnie wyregulować, wcześniej był extrim, ale tam było niewiele poprawek, albo za mało wiedziałem na temat regulacji (pewnie to drugie ). Odnośnie przymiarek do modelu następnego to trochę zapaliłem się do modelu naszego "Wielkiego Elektryka" Skazoo i przymierzam się do czegoś takiego http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?p=productsMore&iProduct=1458&sName=extra-330s-arc cena wydaje się zachęcająca, ale nie znam żadnych opinni na temat tego modelu. Może ktoś ma/miał coś takiego ? No i najważniejsze, jestem trochę zapominalski, ale chciałbym w końcu podziękować wszystkim kolegom za życzenia urodzinowe. Ahhh te 4,5 dychy to nie w kij dmuchał, ale zabawki dalej lubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 6 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2008 Wczoraj wreszcie opanowalem ustawienia silnika, no może będą jeszcze jakieś małe poprawki. Mogę tylko powiedzieć, że przyczyna problemów byla banalna - miałem ustawiony mikser gaz->wysokość po starym modelu. Po prostu nie zrobilem resetu ustawień i nie przejrzałem ustawień. W czasie dalszych testów zaóważylem, ze model po ostrym przejściu z lotu poziomego do pionu trochę odchyla się w prawo, leci prosto, ale nie pionowo. Pierwsze podejrzenie to ze ster wysokości nie jest rownolegle do skrzydeł, ale optycznie wygląda to prawidłowo. Do czego się w takiej sytuacji czepić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 9 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2008 Wreszcie udalo mi się zmontować jakiś krótki filmik z lotu Kataną. Po kilkunastu lotach muszę powiedzieć, że model z tym napędem jest bardzo szybki, w zasadzie lata się na 1/2 gazu, do lądowania nim trzeba się przyzwyczaić, a to ze względu na dużą doskonalośc i niskie podejście. Część lotow odbyła się w niedzielę przy dosyć dużym wietrze z którym model sobie doskonale radził. Wrażenie robi też start modelu, po 6-8m rozbiegu wznosi się pionowo do gory, reszta na filmie. Na czesci filmu modelem latał Kamil "kwijatkowski" . film z lotu Kataną mp4 15MB 2min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.