Wenar Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Witam. Poszukuję pomocy w zlokalizowaniu wymiarów łożysk dla tego silnika. Jako że w internecie jest naprawdę mało na jego temat (albo ja nie umiem szukac), Gdyż także nie znalazłem informacji jaki ESC właściwy do niego idzie. Podają kilka danych od 30-50A. Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
ibnexus Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Jak masz ten silnik to najlepiej wybij łożyska i sam zmierz. Średnica zewnętrzna, wewnętrzna i szerokość. Raczej powinny być w pełnych mm np. 12x4x4. Wewnętrzna to średnica osi, najprawdopodobniej 4 mm. Kupuj z osłoną metalową. Regulator najlepiej byłoby podłączyć na próbę jakiś większy, zmierzyć ile ciągnie prądu zestaw ze śmigłem i coś dobrać.
Wenar Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 ok, a zamawiając łożyska wysokoobrotowe podaję trzy wymiary, który wymiar jest, którym wymiarem? dla przykładu: wysokość: 5mm szerokość: 12mm wewnętrzna: 4mm (oś silnika)
ibnexus Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Tylko co rozumiesz przez wysokość, szerokość podaje się tak AxBxC: Czyli jeżeli A=4, B=12 a C=5 to będzie łożysko 4x12x5.
Wenar Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 O właśnie takiej informacji potrzebowałem, kolejności podawania tych parametrów można było by sporo kombinacji wymyślić Czy są podziału na jakieś kategorie łożysk, wiem ze do tego typu silników należy użyć wysokoobrotowych z osłoną. Mam w swoim pytaniu na myśli czy do silników muszą mieć odpowiednie oznaczenia. Tak jak spotkałem się przy wymianie łożysk w e-max cf2282, gdie sugerowane łożyska to "619/3 ZZ" a sprzedający chciał mi wcisnąć "683 2RS" dla tych samych wymiarów 3x8x4mm. wiem jak załączyłem w obrazach o znaczeniu ale nie wiem czy szukać mam czegoś specjalnego?
ibnexus Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Takiej szczegółowej wiedzy ja nie mam. Na pewno muszą być uszczelnione blaszkami czyli ZZ. Kupowałem łożyska trzy razy do różnych silników i zawsze brałem pod uwagę tylko wymiary i to, czy mają blaszki. Jeszcze jak zauważysz są ceny typu 2 zł za chińskie noname i np. 11 zł za made in japan np. EZO, niby lepsze jakościowo.
Wenar Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2017 ile roboczo godzin wystarczają łożyska noname? w porównaniu z firmowymi? czy równica jest odczuwalna?
ibnexus Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Nie mam pojęcia, wymieniałem łożyska tylko po ewidentnym uszkodzeniu, w 250-tce po wypadku, włożone chinole do małego silniczka ze dwa lata temu i są do dziś, ale mało w sumie latam quadro - od czasu do czasu, w silniku turnigy 2830 rozwaliłem łożysko po lataniu na mocno niewyważonym śmigle, wsadziłem chinola i Twinstar na nim ciągle lata, w Dogfighterze rozwaliłem łożysko w Ray'u po krecie osiowo na silnik, tu włożyłem niby EZO i lata ze dwa miesiące na razie http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68427-naprawa-silnika-ray-c3536/. Nigdy nie wymieniałem łożysk z tytułu że są np. głośniejsze, tylko jak mam ewidentny luz albo chrobot po uszkodzeniu.
oko Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 ile roboczo godzin wystarczają łożyska noname? w porównaniu z firmowymi? czy równica jest odczuwalna? Ostatnio zmieniłem, kupiłem wg pomiaru i "na oko" wyglądały identycznie jak oryginalne. Ale ruszając wirnikiem wyczuwa się minimalnie większe luzy. W locie nic to nie zmienia. Całkowicie zmienił się odgłos po zmianie ramy aluminiowej na węglową w kopterze, jest ciszej i jakoś tak bardziej "profesjonalnie" (cokolwiek to znaczy), ale wpływu łożysk tu nie wyczuwam. Ważne by łożysko się nie zablokowało. Do moich silników (Propdrive 28-30 750 kV) są chyba dostępne zestawy naprawcze w HK, czy one są lepsze od łożysk no-name?
Irek M Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Typ ZZ - czyli osłonięte - nazywa się z flanszą. Gdy raz wymieniałem to kupiłem firmowe japońskie ale po 40zł za sztukę. Czasem stanowi to sporą część kosztów silnika więc kolejne łożyska kupowałem już na alledrogo duuuużo taniej.
Wenar Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Wczoraj czasu starczyło mi tylko na rozebranie silnika i wyjęciu łożysk. Zmierzeniu ich i zamówieniu na allegro po 1.5zl sztuka. 4x12x4 zz (łożysko orginalne koszt ok 30-100zl) 4x9x4 zz Większe łożysko nie jest wysokoobrotowe ale nawet jak starczy na tydzień lotów to będę zadowolony. Zdjęcia później.
Trenerek Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Opublikowano 8 Sierpnia 2017 Typ ZZ - czyli osłonięte - nazywa się z flanszą. Gdy raz wymieniałem to kupiłem firmowe japońskie ale po 40zł za sztukę. Czasem stanowi to sporą część kosztów silnika więc kolejne łożyska kupowałem już na alledrogo duuuużo taniej. To nie tak, flansza to kołnierz na zewnętrznym pierścieniu łożyska, osłony do niego nic nie mają, z łożysko z flanszą może być zarówno zamknięte jak i bez osłon. Wygląda tak: https://www.google.pl/search?q=%C5%82o%C5%BCysko+z+flansz%C4%85&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjV4YDJx8fVAhWDh7QKHZiHA2QQ_AUICigB&biw=1536&bih=744&dpr=1.25#imgrc=_
Rekomendowane odpowiedzi