Jump to content

Turnigy C3530-1400kv łożyska


Wenar
 Share

Recommended Posts

Witam. Poszukuję pomocy w zlokalizowaniu wymiarów łożysk dla tego silnika. Jako że w internecie jest naprawdę mało na jego temat (albo ja nie umiem szukac), Gdyż także nie znalazłem informacji jaki ESC właściwy do niego idzie. Podają kilka danych od 30-50A.

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jak masz ten silnik to najlepiej wybij łożyska i sam zmierz. Średnica zewnętrzna, wewnętrzna i szerokość. Raczej powinny być w pełnych mm np. 12x4x4. Wewnętrzna to średnica osi, najprawdopodobniej 4 mm. Kupuj z osłoną metalową.

Regulator najlepiej byłoby podłączyć na próbę jakiś większy, zmierzyć ile ciągnie prądu zestaw ze śmigłem i coś dobrać. 

Link to comment
Share on other sites

ok, a zamawiając łożyska wysokoobrotowe podaję trzy wymiary, który wymiar jest, którym wymiarem? dla przykładu:

wysokość: 5mm

szerokość: 12mm

wewnętrzna: 4mm (oś silnika)

Link to comment
Share on other sites

O właśnie takiej informacji potrzebowałem, kolejności podawania tych parametrów można było by sporo kombinacji wymyślić :)

 

Czy są podziału na jakieś kategorie łożysk, wiem ze do tego typu silników należy użyć wysokoobrotowych z osłoną. Mam w swoim pytaniu na myśli czy do silników muszą mieć odpowiednie oznaczenia.

Tak jak spotkałem się przy wymianie łożysk w e-max cf2282, gdie sugerowane łożyska to "619/3 ZZ" a sprzedający chciał mi wcisnąć "683 2RS" dla tych samych wymiarów 3x8x4mm.

 

wiem jak załączyłem w obrazach o znaczeniu ale nie wiem czy szukać mam czegoś specjalnego?

post-12990-0-72402900-1502107849.png

post-12990-0-40322700-1502107855.png

Link to comment
Share on other sites

Takiej szczegółowej wiedzy ja nie mam. Na pewno muszą być uszczelnione blaszkami czyli ZZ. Kupowałem łożyska trzy razy do różnych silników i zawsze brałem pod uwagę tylko wymiary i to, czy mają blaszki. Jeszcze jak zauważysz są ceny typu 2 zł za chińskie noname i np. 11 zł za made in japan np. EZO, niby lepsze jakościowo.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam pojęcia, wymieniałem łożyska tylko po ewidentnym uszkodzeniu, w 250-tce po wypadku, włożone chinole do małego silniczka ze dwa lata temu i są do dziś, ale mało w sumie latam quadro - od czasu do czasu, w silniku turnigy 2830 rozwaliłem łożysko po lataniu na mocno niewyważonym śmigle, wsadziłem chinola i Twinstar na nim ciągle lata, w Dogfighterze rozwaliłem łożysko w Ray'u po krecie osiowo na silnik, tu włożyłem niby EZO i lata ze dwa miesiące na razie http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68427-naprawa-silnika-ray-c3536/. Nigdy nie wymieniałem łożysk z tytułu że są np. głośniejsze, tylko jak mam ewidentny luz albo chrobot po uszkodzeniu.

Link to comment
Share on other sites

ile roboczo godzin wystarczają łożyska noname? w porównaniu z firmowymi?

czy równica jest odczuwalna?

 

Ostatnio zmieniłem, kupiłem wg pomiaru i "na oko" wyglądały identycznie jak oryginalne. Ale ruszając wirnikiem wyczuwa się minimalnie większe luzy. W locie nic to nie zmienia. Całkowicie zmienił się odgłos po zmianie ramy aluminiowej na węglową w kopterze, jest ciszej i jakoś tak bardziej "profesjonalnie" (cokolwiek to znaczy), ale wpływu łożysk tu nie wyczuwam. Ważne by łożysko się nie zablokowało. Do moich silników (Propdrive 28-30 750 kV) są chyba dostępne zestawy naprawcze w HK, czy one są lepsze od łożysk no-name?

Link to comment
Share on other sites

Typ ZZ - czyli osłonięte - nazywa się z flanszą. Gdy raz wymieniałem to kupiłem firmowe japońskie ale po 40zł za sztukę. Czasem stanowi to sporą część kosztów silnika więc kolejne łożyska kupowałem już na alledrogo duuuużo taniej.

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj czasu starczyło mi tylko na rozebranie silnika i wyjęciu łożysk. Zmierzeniu ich i zamówieniu na allegro po 1.5zl sztuka.

4x12x4 zz (łożysko orginalne koszt ok 30-100zl)

4x9x4 zz

Większe łożysko nie jest wysokoobrotowe ale nawet jak starczy na tydzień lotów to będę zadowolony. Zdjęcia później.

Link to comment
Share on other sites

Typ ZZ - czyli osłonięte - nazywa się z flanszą. Gdy raz wymieniałem to kupiłem firmowe japońskie ale po 40zł za sztukę. Czasem stanowi to sporą część kosztów silnika więc kolejne łożyska kupowałem już na alledrogo duuuużo taniej.

To nie tak, flansza to kołnierz na zewnętrznym pierścieniu łożyska, osłony do niego nic nie mają, z łożysko z flanszą może być zarówno zamknięte jak i bez osłon. Wygląda tak: https://www.google.pl/search?q=%C5%82o%C5%BCysko+z+flansz%C4%85&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjV4YDJx8fVAhWDh7QKHZiHA2QQ_AUICigB&biw=1536&bih=744&dpr=1.25#imgrc=_

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.