Skocz do zawartości

9.6V NiMh 1400 mAh + dzwonek


Wojtass_nt

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

W związku z tym, że padł mi nowy pakiet LiPo a na nowego na razie nie mam pieniędzy postanowiłem pokombinować.

 

Mam ten silnik : Klik

 

I pakiet 9.6V NiMh 1400 mAh firmy intellect.

 

I tutaj pytanie.

Jak długo wytrzyma ten pakiet? Dodam, że jest to używany pakiet do karabinu airsoftowego czyli nie funkiel nówka.

 

Czy da się tym polatać, czy w kilka chwil mi padnie?

 

Z góry dzięki za odp.

Opublikowano

Pojemnościowo jest ok, ale nie podałeś najważniejszej informacji: z jakich ogniw jest ten pakiet? Trzeba sprawdzić w nocie katalogowej, jaka jest ich wydajność prądowa.

Opublikowano

Ahhh.

 

Na ogniwie pisze tak:

 

Ni-MH 1.2V 1400 mAh

intellect 2/3A 1400 High Drain type

 

:)

 

Czyli jeśli dobrze myślę po lekturze o pakietach to maxymalne chwilowe obciążenie to 3Ax8 (bo tyle ogniw) to daje mi 24A ?

Opublikowano

Przy połączeniu szeregowym sumuje się napięcie ogniw, natomiast prąd jest taki, jak pojedynczego ogniwa. Jeśli są to ogniwa modelarskie, a nie konsumenckie, to prąd rzędu 10 A nie powinien sprawić im kłopotu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czyba tak. Ja teraz robie taki eksperyment na 7,2V.

Paluszki 4x2300 i 2x2500

 

Daje tyle ile trzeba, ale silnik i tak słabiej chodzi, niż na pakiecie do samochodów.

 

Ale dlaczego to nie wiem

Opublikowano

Załatwisz te akumulatory bo masz ogniwa o róznej pojemności w pakiecie a co za tym idzie różnych rezystancjach wewnętrzych . Idzie słabo bo niewyrabiają sie prądowo .

Opublikowano

Już sprawdzone. Trzeb latać na pakiecie, który waży 300g - samochodowy 2100mAh.

 

Tamten wywalam ( nie na śmietnik oczywiście), regiel odcinał napięcie

Opublikowano

czytam

Już sprawdzone. Trzeb latać na pakiecie, który waży 300g - samochodowy 2100mAh.

patrzę obok

Wiek: 14

teraz wiem dlaczego trzeba latać na pakiecie który waży .........

 

obsługiwac klawiaturę to się nauczyli ale szukać wiedzy i ją rozumieć czyba nie

Opublikowano

Na obronę dodoam, że mnie na paliet Li-po narazie nie stać. Jak sprzedam model to pożyjemy :oops:

 

Jak uważasz mnie za ......, bo nie mam kasy ( no bo idą święta) to twoja sprawa

Opublikowano

EnzO_CK, NIKT nie poruszył tematu kasy poza Tobą więc bez nerwacji .

Nie wyciagasz wniosków a po tym co piszesz - inny młodszy bez doświadczenia jak przeczyta wpis poleci szukać cięzkiego pakietu od auta ...

Od pojemnosci podanej na obudowie wazniejsza jest wydajność prądowa -czyli ile amper akumulator jest wstanie z siebie oddać wielokrotnie .

 

Wydajność prądowa bywa opisywana na dwa sposoby

-producent podaje max dopuszczalny pobierany prąd ( w przypadku ni-cd ni-mh )

-albo czestszy opis pofawany jest wydatek zgromadzonej energii poprzez podanie krotnosci pojemnosci

na przykład :

akumulator ( jego typ obojetny by nikt się nie sugerował) posiada opis

1000mAh 15C/25C oznacza on że z takiego akumulatora można pobrać 1000mA - czyli jeden Amper w czasie jednej godziny .

Ale jeśli chcesz czerpac z akumulatora większy prąd to producent oznaczył dla tej konstrukcji akumulatora dopuszczalny ciagły pobór 15 pojemności (C -oznacza pojemnosć akumulatora) I będziemy mieli w takim przypadku 1000mA x15 czyli 15000mA co daje nam 15 Amper . Ale mowa jest tutaj o pojemności więc akumulator nie będzie oddawał tego prądu przez godzinę tylko odpowiednio krótszy czas - kika minut .Druga wartosć po przecinku oznacza prąd udarowy /rozruchowy i nie mozna jej przekraczać dłużej niż 30 do 60 sekund.

Opublikowano

Niestety ale nie kumasz o co lotto. Piszesz bzdury nie majac pojecia co piszesz i niby zaslaniasz sie brakiem kasy? A co to ma wspolnego? Pisanie ze trzeba uzywac pakietów 300g? Gdzie tu logika , gdzie sens. Waga decyduje o wydajnosci prądowej pakietu?

Nie masz wiedzy to czytaj a nie pisz bo sam sie prosisz o słowa krytyki banialuki wypisując.

Opublikowano

Dokładnie jw. - albo pytajcie o to czego niewiecie i to można by kierować do wszystkich poczatkujacych .

Niewiedza nikogo nie czyni gorszym . Gorsza sprawa gdy gdy ktoś zam decyduje błędnie a potem ma jeszcze o swoje decyzje pretensje do innych .

Może przy rejestracji na forum warto dodać złotą zasadę - czytaj ,pytaj , dopiero potem wydawaj swoje pieniądze

Opublikowano

Nie czepiajcie sie chłopaka, bo się źle wysłowił, a dobrze "kumał". Akumulatory od aparatu, to zazwyczaj paluszki. Pakiet z nich ma niewielką wagę. Pisząc o wadze, miał na pewno na myśli ogniwa typu C (czyli R14). pakiety z nich są ciężkie, przy opisywanej pojemności ważą akurat ok. 300G, i są powszechnie uzywane w samochodach. Im większa jest pojemność ich ogniw, tym większa ich waga, mimo tych samych wymiarów. W innych zreszta akumulatorach podobnie. Większosć akumulatorów typu C może oddawać b. duże prądy i jeśli duża ich waga nie jest problemem (np. w dużych modelach motoszybowców, gdzie trzeba często doważać ich przód) można ich śmiało używać i nie sprawują się gorzej od innych typów akumulatorów. Głowa do góry, i jeśli czegoś nie rozumiesz, albo rozumiesz źle, masz prawo się zapytać. Będziesz starszy, będziesz wiedział więcej. A uwagi o pisaniu bzdur były trochę nie na miejscu. Chłopak był grzeczny. (pamiętam wiele pytań i postów o wiele bardziej bzdurnych, nie będę przypominał czyich). Pozdr.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.