Wojtass_nt Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Witajcie. W związku z tym, że padł mi nowy pakiet LiPo a na nowego na razie nie mam pieniędzy postanowiłem pokombinować. Mam ten silnik : Klik I pakiet 9.6V NiMh 1400 mAh firmy intellect. I tutaj pytanie. Jak długo wytrzyma ten pakiet? Dodam, że jest to używany pakiet do karabinu airsoftowego czyli nie funkiel nówka. Czy da się tym polatać, czy w kilka chwil mi padnie? Z góry dzięki za odp.
cobra Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Pojemnościowo jest ok, ale nie podałeś najważniejszej informacji: z jakich ogniw jest ten pakiet? Trzeba sprawdzić w nocie katalogowej, jaka jest ich wydajność prądowa.
Wojtass_nt Opublikowano 4 Września 2008 Autor Opublikowano 4 Września 2008 Ahhh. Na ogniwie pisze tak: Ni-MH 1.2V 1400 mAh intellect 2/3A 1400 High Drain type Czyli jeśli dobrze myślę po lekturze o pakietach to maxymalne chwilowe obciążenie to 3Ax8 (bo tyle ogniw) to daje mi 24A ?
cobra Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Przy połączeniu szeregowym sumuje się napięcie ogniw, natomiast prąd jest taki, jak pojedynczego ogniwa. Jeśli są to ogniwa modelarskie, a nie konsumenckie, to prąd rzędu 10 A nie powinien sprawić im kłopotu.
gfilipek Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 20A Max http://www.cyber-fly.pl/produkt-43.html Tylko wagowo pewnie stratny będziesz (LiPo są lżejsze)
Wojtass_nt Opublikowano 4 Września 2008 Autor Opublikowano 4 Września 2008 Dzięki wielkie! Waga jest w drugiej kolejności. Ważne aby się latało
stratus Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 cześć mam pytanie czy idzie latać na pakietach zrobionych z ogniw ni- nh przeznaczonych do aparatów cyfrowych?
EnzO_CK Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Czyba tak. Ja teraz robie taki eksperyment na 7,2V. Paluszki 4x2300 i 2x2500 Daje tyle ile trzeba, ale silnik i tak słabiej chodzi, niż na pakiecie do samochodów. Ale dlaczego to nie wiem
utopia Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Załatwisz te akumulatory bo masz ogniwa o róznej pojemności w pakiecie a co za tym idzie różnych rezystancjach wewnętrzych . Idzie słabo bo niewyrabiają sie prądowo .
Ładziak Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 czy idzie latać na pakietach zrobionych z ogniw ni- nh przeznaczonych do aparatów cyfrowych? Zależy od obciążenia. Generalnie nie.
EnzO_CK Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Już sprawdzone. Trzeb latać na pakiecie, który waży 300g - samochodowy 2100mAh. Tamten wywalam ( nie na śmietnik oczywiście), regiel odcinał napięcie
utopia Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 czytam Już sprawdzone. Trzeb latać na pakiecie, który waży 300g - samochodowy 2100mAh. patrzę obok Wiek: 14 teraz wiem dlaczego trzeba latać na pakiecie który waży ......... obsługiwac klawiaturę to się nauczyli ale szukać wiedzy i ją rozumieć czyba nie
Norbert Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Trzeb latać na pakiecie, który waży 300g :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Marcin Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Skoro waga jest wykładnią to ja jutro do motoszybowca pakuję żelowy 7Ah :mrgreen:
EnzO_CK Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Na obronę dodoam, że mnie na paliet Li-po narazie nie stać. Jak sprzedam model to pożyjemy :oops: Jak uważasz mnie za ......, bo nie mam kasy ( no bo idą święta) to twoja sprawa
utopia Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 EnzO_CK, NIKT nie poruszył tematu kasy poza Tobą więc bez nerwacji . Nie wyciagasz wniosków a po tym co piszesz - inny młodszy bez doświadczenia jak przeczyta wpis poleci szukać cięzkiego pakietu od auta ... Od pojemnosci podanej na obudowie wazniejsza jest wydajność prądowa -czyli ile amper akumulator jest wstanie z siebie oddać wielokrotnie . Wydajność prądowa bywa opisywana na dwa sposoby -producent podaje max dopuszczalny pobierany prąd ( w przypadku ni-cd ni-mh ) -albo czestszy opis pofawany jest wydatek zgromadzonej energii poprzez podanie krotnosci pojemnosci na przykład : akumulator ( jego typ obojetny by nikt się nie sugerował) posiada opis 1000mAh 15C/25C oznacza on że z takiego akumulatora można pobrać 1000mA - czyli jeden Amper w czasie jednej godziny . Ale jeśli chcesz czerpac z akumulatora większy prąd to producent oznaczył dla tej konstrukcji akumulatora dopuszczalny ciagły pobór 15 pojemności (C -oznacza pojemnosć akumulatora) I będziemy mieli w takim przypadku 1000mA x15 czyli 15000mA co daje nam 15 Amper . Ale mowa jest tutaj o pojemności więc akumulator nie będzie oddawał tego prądu przez godzinę tylko odpowiednio krótszy czas - kika minut .Druga wartosć po przecinku oznacza prąd udarowy /rozruchowy i nie mozna jej przekraczać dłużej niż 30 do 60 sekund.
Norbert Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Niestety ale nie kumasz o co lotto. Piszesz bzdury nie majac pojecia co piszesz i niby zaslaniasz sie brakiem kasy? A co to ma wspolnego? Pisanie ze trzeba uzywac pakietów 300g? Gdzie tu logika , gdzie sens. Waga decyduje o wydajnosci prądowej pakietu? Nie masz wiedzy to czytaj a nie pisz bo sam sie prosisz o słowa krytyki banialuki wypisując.
utopia Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Dokładnie jw. - albo pytajcie o to czego niewiecie i to można by kierować do wszystkich poczatkujacych . Niewiedza nikogo nie czyni gorszym . Gorsza sprawa gdy gdy ktoś zam decyduje błędnie a potem ma jeszcze o swoje decyzje pretensje do innych . Może przy rejestracji na forum warto dodać złotą zasadę - czytaj ,pytaj , dopiero potem wydawaj swoje pieniądze
bubu2 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Nie czepiajcie sie chłopaka, bo się źle wysłowił, a dobrze "kumał". Akumulatory od aparatu, to zazwyczaj paluszki. Pakiet z nich ma niewielką wagę. Pisząc o wadze, miał na pewno na myśli ogniwa typu C (czyli R14). pakiety z nich są ciężkie, przy opisywanej pojemności ważą akurat ok. 300G, i są powszechnie uzywane w samochodach. Im większa jest pojemność ich ogniw, tym większa ich waga, mimo tych samych wymiarów. W innych zreszta akumulatorach podobnie. Większosć akumulatorów typu C może oddawać b. duże prądy i jeśli duża ich waga nie jest problemem (np. w dużych modelach motoszybowców, gdzie trzeba często doważać ich przód) można ich śmiało używać i nie sprawują się gorzej od innych typów akumulatorów. Głowa do góry, i jeśli czegoś nie rozumiesz, albo rozumiesz źle, masz prawo się zapytać. Będziesz starszy, będziesz wiedział więcej. A uwagi o pisaniu bzdur były trochę nie na miejscu. Chłopak był grzeczny. (pamiętam wiele pytań i postów o wiele bardziej bzdurnych, nie będę przypominał czyich). Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.