Wojtass_nt Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Witajcie. W związku z tym, że padł mi nowy pakiet LiPo a na nowego na razie nie mam pieniędzy postanowiłem pokombinować. Mam ten silnik : Klik I pakiet 9.6V NiMh 1400 mAh firmy intellect. I tutaj pytanie. Jak długo wytrzyma ten pakiet? Dodam, że jest to używany pakiet do karabinu airsoftowego czyli nie funkiel nówka. Czy da się tym polatać, czy w kilka chwil mi padnie? Z góry dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Pojemnościowo jest ok, ale nie podałeś najważniejszej informacji: z jakich ogniw jest ten pakiet? Trzeba sprawdzić w nocie katalogowej, jaka jest ich wydajność prądowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Ahhh. Na ogniwie pisze tak: Ni-MH 1.2V 1400 mAh intellect 2/3A 1400 High Drain type Czyli jeśli dobrze myślę po lekturze o pakietach to maxymalne chwilowe obciążenie to 3Ax8 (bo tyle ogniw) to daje mi 24A ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Przy połączeniu szeregowym sumuje się napięcie ogniw, natomiast prąd jest taki, jak pojedynczego ogniwa. Jeśli są to ogniwa modelarskie, a nie konsumenckie, to prąd rzędu 10 A nie powinien sprawić im kłopotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gfilipek Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 20A Max http://www.cyber-fly.pl/produkt-43.html Tylko wagowo pewnie stratny będziesz (LiPo są lżejsze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Dzięki wielkie! Waga jest w drugiej kolejności. Ważne aby się latało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stratus Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 cześć mam pytanie czy idzie latać na pakietach zrobionych z ogniw ni- nh przeznaczonych do aparatów cyfrowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnzO_CK Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Czyba tak. Ja teraz robie taki eksperyment na 7,2V. Paluszki 4x2300 i 2x2500 Daje tyle ile trzeba, ale silnik i tak słabiej chodzi, niż na pakiecie do samochodów. Ale dlaczego to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Załatwisz te akumulatory bo masz ogniwa o róznej pojemności w pakiecie a co za tym idzie różnych rezystancjach wewnętrzych . Idzie słabo bo niewyrabiają sie prądowo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 czy idzie latać na pakietach zrobionych z ogniw ni- nh przeznaczonych do aparatów cyfrowych? Zależy od obciążenia. Generalnie nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnzO_CK Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Już sprawdzone. Trzeb latać na pakiecie, który waży 300g - samochodowy 2100mAh. Tamten wywalam ( nie na śmietnik oczywiście), regiel odcinał napięcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 czytam Już sprawdzone. Trzeb latać na pakiecie, który waży 300g - samochodowy 2100mAh. patrzę obok Wiek: 14 teraz wiem dlaczego trzeba latać na pakiecie który waży ......... obsługiwac klawiaturę to się nauczyli ale szukać wiedzy i ją rozumieć czyba nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Trzeb latać na pakiecie, który waży 300g :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 19 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2008 Skoro waga jest wykładnią to ja jutro do motoszybowca pakuję żelowy 7Ah :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnzO_CK Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Na obronę dodoam, że mnie na paliet Li-po narazie nie stać. Jak sprzedam model to pożyjemy :oops: Jak uważasz mnie za ......, bo nie mam kasy ( no bo idą święta) to twoja sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 EnzO_CK, NIKT nie poruszył tematu kasy poza Tobą więc bez nerwacji . Nie wyciagasz wniosków a po tym co piszesz - inny młodszy bez doświadczenia jak przeczyta wpis poleci szukać cięzkiego pakietu od auta ... Od pojemnosci podanej na obudowie wazniejsza jest wydajność prądowa -czyli ile amper akumulator jest wstanie z siebie oddać wielokrotnie . Wydajność prądowa bywa opisywana na dwa sposoby -producent podaje max dopuszczalny pobierany prąd ( w przypadku ni-cd ni-mh ) -albo czestszy opis pofawany jest wydatek zgromadzonej energii poprzez podanie krotnosci pojemnosci na przykład : akumulator ( jego typ obojetny by nikt się nie sugerował) posiada opis 1000mAh 15C/25C oznacza on że z takiego akumulatora można pobrać 1000mA - czyli jeden Amper w czasie jednej godziny . Ale jeśli chcesz czerpac z akumulatora większy prąd to producent oznaczył dla tej konstrukcji akumulatora dopuszczalny ciagły pobór 15 pojemności (C -oznacza pojemnosć akumulatora) I będziemy mieli w takim przypadku 1000mA x15 czyli 15000mA co daje nam 15 Amper . Ale mowa jest tutaj o pojemności więc akumulator nie będzie oddawał tego prądu przez godzinę tylko odpowiednio krótszy czas - kika minut .Druga wartosć po przecinku oznacza prąd udarowy /rozruchowy i nie mozna jej przekraczać dłużej niż 30 do 60 sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnzO_CK Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Sory poniosło mnie :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Niestety ale nie kumasz o co lotto. Piszesz bzdury nie majac pojecia co piszesz i niby zaslaniasz sie brakiem kasy? A co to ma wspolnego? Pisanie ze trzeba uzywac pakietów 300g? Gdzie tu logika , gdzie sens. Waga decyduje o wydajnosci prądowej pakietu? Nie masz wiedzy to czytaj a nie pisz bo sam sie prosisz o słowa krytyki banialuki wypisując. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Dokładnie jw. - albo pytajcie o to czego niewiecie i to można by kierować do wszystkich poczatkujacych . Niewiedza nikogo nie czyni gorszym . Gorsza sprawa gdy gdy ktoś zam decyduje błędnie a potem ma jeszcze o swoje decyzje pretensje do innych . Może przy rejestracji na forum warto dodać złotą zasadę - czytaj ,pytaj , dopiero potem wydawaj swoje pieniądze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Nie czepiajcie sie chłopaka, bo się źle wysłowił, a dobrze "kumał". Akumulatory od aparatu, to zazwyczaj paluszki. Pakiet z nich ma niewielką wagę. Pisząc o wadze, miał na pewno na myśli ogniwa typu C (czyli R14). pakiety z nich są ciężkie, przy opisywanej pojemności ważą akurat ok. 300G, i są powszechnie uzywane w samochodach. Im większa jest pojemność ich ogniw, tym większa ich waga, mimo tych samych wymiarów. W innych zreszta akumulatorach podobnie. Większosć akumulatorów typu C może oddawać b. duże prądy i jeśli duża ich waga nie jest problemem (np. w dużych modelach motoszybowców, gdzie trzeba często doważać ich przód) można ich śmiało używać i nie sprawują się gorzej od innych typów akumulatorów. Głowa do góry, i jeśli czegoś nie rozumiesz, albo rozumiesz źle, masz prawo się zapytać. Będziesz starszy, będziesz wiedział więcej. A uwagi o pisaniu bzdur były trochę nie na miejscu. Chłopak był grzeczny. (pamiętam wiele pytań i postów o wiele bardziej bzdurnych, nie będę przypominał czyich). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.