Jump to content

Złota polska jesień - samolot z gimbalem


oko

Recommended Posts

 

Pogoda boska :) Nawet komar mnie atakował. Ale nie do końca jestem zadowolony z lotów i filmów.

 

Obróbka: GoPro 4 Black, niestety tylko 25 fps, czy więcej daje bardziej płynny obraz? Muszę sprawdzić. Protune włączone. W jakim programie to obrabiać i czy wprowadzać jakieś korekcje? Czy też lepiej nagrywać bez Protune? Udało mi się zainstalować "stare" GoPro Studio. Ponoć wskutek obróbki barwy będą żywsze i można skorygować niedoświetlenie/prześwietlenie (tu istotny problem bo co chwila lot pod słońce).

 

Napęd - za mało ciągu, dlatego tak traci wysokość przy starcie. Silnik "kitowy", śmigło 11x5.5 APC. Spróbuję z SK3 Aerodrive 4240 740kv na 4S, z ecalca wynika że ze śmigłem 11x7 da prawie 2.5 kg ciągu. Ktoś próbował?

 

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-4240-740kv-brushless-outrunner-motor.html?___store=en_us

 

Gimbal - chyba nie uniknie się gimbala z enkoderami, bo siły aerodynamiczne powodują małe drgania od czasu do czasu. Są tu dwie opcje - T-STorm32 (tyle że nie ma póki co producenta płytek) i AlexMos. Czy macie jakieś doświadczenia z takimi gimbalami?

Link to comment
Share on other sites

Nie warto rzeźbić w programie do obróbki, chyba że nakręcony materiał

zawiera walory estetyczne do tego miejscówka jest wypasiona wizualnie

a sam materiał tak foto czy video jest naprawdę świetnej jakości.
Jeśli tego kamera nie potrafi to szkoda się męczyć, jak sam zauważyłeś 

filmowanie pod słońce daje znikomą jakość i raczej tego nie zmienisz.
Część obrazu traci informację w zależności jak zostanie zmierzony i w którym

miejscu sceny następuje pomiar światła. Albo obraz będzie ,,wypalony,,

albo totalna ,,ciemnica,, Temat rzeka...
Bywa że efekt obróbki przynosi więcej szkody niż pożytku czego bardzo

często nie zauważamy zachwyceni swoim ,,dziełem,, 
Oczywiście można ratować próbować...

Pozdrówka ...
 

Link to comment
Share on other sites

W przypadku lotów na dłuższych odcinkach może być o tyle inaczej, że na przykład lot pod słońce trwa kilka(naście) minut i można ten odcinek "zbiorczo" poprawić, próbuję to zrobić. Jeszcze inna możliwość to zdalne zmiany ustawień kamery (korekcja EV) w zależności od kierunku lotu, technicznie da się to zrobić przez wifi w przypadku Gopro.

 

A jeszcze inna kwestia jest taka że najlepsze warunki pod tym względem to chyba z grubsza południe dnia, gdy słońce jest wysoko... albo wysokie chmury, gdy jest przytłumione.

Link to comment
Share on other sites

Maciej można i tak, ale pamiętaj że każda korekcja EV wpływa ujemnie lub dodatnio na pewną część rejestrowanego obrazu.
Myślę że zdalne sterowanie może być niezbyt dokładne.Jeśli powiedzmy zrobisz korekcję ,,- EV,, na niebo które wychodzi ,,przepalone,,

to z automatu przyciemnisz glebę i na odwrót.
Tak to prawda południe jest OK ale krajobraz wychodzi bardzo ,,płasko,, czyli wszystko jest oświetlone jednakowo, nie ma już tych smaczków

krajobrazowych czyli miękkiego światła jakie jest o poranku i popołudniu. Zbawienne w tym przypadku są puszyste obłoczki które działają jak softbox, wtedy jest OK
Ja np. w fotografii uwielbiam robić pod słonce bądź z mocnym ostrym niebem w kadrze ale różnice kompensuje filtrami połówkowymi twardymi lub miękkimi.
Co do kręceni filmików nie zagłębiam się aż tak bardzo,montuję Mobiusa na szybolu i w górę, nawet z dość niezłym skutkiem ale daleko jednak do ideału.

Jak coś wychodzi źle to wycinam ten kawałek i tyle. Co do filmowania pod słońce mam jeszcze możliwość wyłączenia kamery jeśli jest skierowana w tym kierunku.

Natomiast obróbki nie robię chyba z lenistwa ;)po prostu mi się nie chce grzebać w grafice.

Materiał zawsze surowy, jedynie skupiam się na krótkich scenkach połączonych płynnym przejściem miedzy scenami.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za sugestie, dla mnie to ważne bo tak to już jest gdy się z czymś zaczyna. Z koptera kręcę nie tyle filmy (bo uświadomiłem sobie że mnie nudzą, i że ciekawsze są z samolotu - jest prędkość!) ale robię panoramki dookólne. Każde ujęcie strzelam dwa razy, raz z EV 0.0 a raz z -1.0, i zwykle bardzo to pomaga. Autopano Pro łączy te ujęcia całkiem sprawnie, o ile nie ma zbyt dużego ruchu na fotografiach, i zwykle okazuje się że część panoramy jest brana z serii bez korekcji, a część z -1.0. Badam czy z filmami jest podobnie, niby niekoniecznie ale GoPro zapisuje więcej informacji także na nich przy włączonym ProTune, to ponoć taki trochę-RAW...

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.