Jump to content

A6M5 Zero budowa na zimowe wieczory.


kkdarch
 Share

Recommended Posts

Witam szanowne grono budowniczych.

Jako że ostatnio stałem się posiadaczem fajnego silniczka TP70 postanowiłem coś pod niego zbudować.

A więc padło na Mitsubischi A6M5 ZERO w skali 1:4,8  2500mm rozpiętości.Co prawda istnieje już relacja z budowy dyra63 ale gdzie mi tam do jego perfekcji ;).Jakiś czas temu znalazłem plany w sieci od Dave Platt i powiększyłem je o 25% dzięki czemu silnik który ma od osi do końca pokrywy zaworów 154mm  zmieści się pod maską cylindrem do góry(pomiędzy karabinami :rolleyes: ).https://youtu.be/ZHq7xISb6QcSilnik wstępnie odpalony i przepracował około 40 minut.Ma potężną moc i bardziej makietowy dźwięk niż dwusów a  śmigło 24/10/3 wygląda bardziej makietowo.Pod wpływem wolnej soboty napływu weny twórczej popełniłem to co widać na zdjęciach.

Mam nadzieję że wystarczy mi wytrwałości i czasu do skończenia tego modelu.

Może ktoś widział  gdzieś w necie lub ma na zbyciu koła TWM tyle że około 150mm średnicy.

post-698-0-29698800-1509299517_thumb.jpg

post-698-0-72499700-1509299579_thumb.jpg

post-698-0-84802200-1509299632_thumb.jpg

post-698-0-53456700-1509299778_thumb.jpg

post-698-0-75086400-1509300936_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Masz na pewno co najmniej jednego wiernego kibica :) .Jak będziesz potrzebował jakieś materiały ,dokumenty,zdjęcia pisz śmiało mam tego dosyć dużo,lecz większość dotyczy wersji A6M5.Ty po rozpiętości to raczej wcześniejszą wersję budujesz ,napisałem o tym w moim wątku odpowiadając na Twój post.

Silnik fajny ,też kiedyś o nim myślałem ale raczej nie zmieści się pod maską ,u mnie max. wchodzi silnik o średnicy około 250 mm.Koła masz w sam raz jeśli to rzeczywiście skala 1-4,8 - oryginały miały 600 mm.

Link to comment
Share on other sites

Masz na pewno co najmniej jednego wiernego kibica :) .Jak będziesz potrzebował jakieś materiały ,dokumenty,zdjęcia pisz śmiało mam tego dosyć dużo,lecz większość dotyczy wersji A6M5.Ty po rozpiętości to raczej wcześniejszą wersję budujesz ,napisałem o tym w moim wątku odpowiadając na Twój post.

Silnik fajny ,też kiedyś o nim myślałem ale raczej nie zmieści się pod maską ,u mnie max. wchodzi silnik o średnicy około 250 mm.Koła masz w sam raz jeśli to rzeczywiście skala 1-4,8 - oryginały miały 600 mm.

Ja przeglądam twoje wpisy i zdjęcia zera od początku.

Sprawdziłem właśnie plany i nie widzę dużej różnicy w rozpiętości skrzydeł obu wersji w tych planach od Dava Platta.

Jest dosłownie 1cm na korzyść A6M5.Według planów koło powinno mieć 140mm średnicy ale że to jest tylko model do polatania to te co mam też mogą zostać.

U mnie brak listew do podparcia poszycia kadłuba ale mogę je dodać co niewątpliwie usztywni kadłub.Trochę mnie nęci żeby wykonać demontowalny statecznik poziomy(się zobaczy :rolleyes: ). Wiele rozwiązań konstrukcyjnych w planach jest dobrze przemyślanych ale zawsze coś można poprawić.

Podoba mi się natomiast napęd lotek jednym serwem które jest umieszczone jak pozostałe serwa oraz zbiorniki sprężonego powietrza w centropłacie.

Mitsubishi A6m3-5 78.75 In Ws (2) - Dave Platt - RCM #912 1984.pdf

Link to comment
Share on other sites

 

 

Trochę mnie nęci żeby wykonać demontowalny statecznik poziomy(się zobaczy  :rolleyes: ).

Przemyśl dobrze ten temat, bo inaczej będziesz woził kilogram ołowiu w masce. Ja też się pokusiłem na demontowalny stat. poziomy, jest super do transportu, ale doszła dodatkowa masa w ogonie przez co miałem problemy z wyważeniem. Zero jak i każdy inny "gwiazdowiec" ma krótki przód, zatem każdy gram na ogonie ma duże znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

Przemyśl dobrze ten temat, bo inaczej będziesz woził kilogram ołowiu w masce. Ja też się pokusiłem na demontowalny stat. poziomy, jest super do transportu, ale doszła dodatkowa masa w ogonie przez co miałem problemy z wyważeniem. Zero jak i każdy inny "gwiazdowiec" ma krótki przód, zatem każdy gram na ogonie ma duże znaczenie.

Słuszna uwaga ale ten statecznik ma 105cm rozpiętości i wchodzi na styk.Trudno w ostateczności mogę go wozić na przyczepce :unsure:.

Silnik jest dość lekki  więc i tak ołów się przyda.

Link to comment
Share on other sites

Dave Platt to jeden z bardziej znanych konstruktorów planów modelarskich ,dlatego tak jak piszesz wszystko jest przemyślane . Znam te plany ,jeżeli będziesz budował wersję z tymi prostokątnymi końcówkami to mają one taką samą rozpiętość jak te zaokrąglone z wersji A6M5,po prostu odcięto te składane końcówki które miały po 0,5 m na stronę i płaty też miały 11 metrów.Tutaj masz link do fajnej relacji z budowy Zera z tych planów  https://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=21873&PN=1

Tylko musisz mieć założone konto aby przeglądać wątki - jest bezpłatne.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.