Gość Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Wkleiłem przed chwilą zawiaski górnego skrzydła. Nie jest idealnie ale nie będę już poprawiał. Tak się to ma na dzień dzisiejszy. Jak tylko będzie dobrze latał to sobie zrobię idealną sztukę Ultimata. Zadziwiające jak aparaty w komórkach potrafią pogiąć obraz. Na jednym zdjęciu statecznik poziomy wyszedł monstrualny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Sprawy rodzinne zepchnęły modele na dalszy plan. Jedyne co zrobiłem to przymierzyłem silnik do modelu. Silnik ma już przeszlifowaną ośkę, wklejoną na locktite piastę i zablokowaną na małego imbusa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Przykręciłem silnik z wykłonem 2 stopnie - i tak pewnie do regulacji. Wkleiłem główne wsporniki skrzydła w kadłub. Całość jest sztywna , górne skrzydło nie da się skręcić w którąkolwiek stronę. Model waży 700g. Dojdzie pakiet, regler, odbiornik, serwa, popychacze. Wylecą metalowe śrubki i będą zastąpione poliamidowymi. Zrobiłem wyliczenia SC i sprawdziłem jak się to ma praktyce. Model na ten moment (bez serw, pakietu, reglera) wyważa się w przednim SC bez żadnych ciężarków - idealnie (taki traf ) Na ogonie dojdzie ze 30g w postaci serw i z 10g w postaci popychaczy. Ten ciężar zrównoważy pakiet, regler i maska. Trudno określić wagę do lotu, myśle że 930-950. Jeżeli tak wyjdzie to obciążenie pow. nośnej wyniesie około 30g/dm2 co jest bardzo fajnym wynikiem. Na drugim screenie wyliczenia SC bez centropłata dolnego skrzydła który wszak nie generuje siły nośnej. SC jest przesunięty w stosunku do poprzedniego wyliczenia dość znacznie do tyłu. Będzie zabawnie przy oblotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabcio Opublikowano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 W swoim Ultku liczyłem według Twojego pierwszego rysunku. Bez przerwy dla dolnego płata. Po złożeniu model wyważył się 1 mm przed wyliczonym tylnym środkiem ciężkości. Policzony zakres wyszedł 68,7 do 93,1 mm a model bez paliwa ma środek ciężkości 92 mm od natarcia dolnego płata przy kadłubie. Mój Ultimate ma 185 cm rozpiętości. Przy oblocie z takim wyważeniem nie było żadnych problemów. Tak to wyglądało : https://www.youtube.com/watch?v=uayJ9KOs0jg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2017 Ładna waga i ładne obciążenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2017 Zastosuję się do pierwszego sposobu. Wolę przednie niż tylne wyważenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Wręga silnikowa okazała się być za wiotka w górnej części ( brałem to pod uwagę ale rozwiązanie zostawiłem na potem). Prosta modyfikacja usztywni ją w miejscach górnego mocowania (to niebieski zakreskowany element) Na tą chwilę załatwiłem sprawę płaskownikami węglowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 Mam ostatnio dużo różnych problemów i przez to nie bardzo są chęci na modelowanie ale dziś zmusiłem się do pracy przy ulcie. Zrobiłem napędy SW i SK, wkręciłem serwa do skrzydeł. To co na zdjęciu 775g. Myślę że do lotu będzie 950g. Model wyważa się w przednim SC za pomocą symulowanego pakietu 125g.Do tego bez reglera. Czyli zamontowanym reglerem model wyważy się nawet pakietem 1000mAh 3S. Oblot spróbuję przeprowadzić jak najszybciej a potem model trafi na giełdę. Takie życie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Dzięki koledze Krzyśkowi - Kakabe stałem się posiadaczem brakującej folii (dziękuje Krzysiek za pomoc w jej pozyskaniu) i pokryłem wsporniki skrzydeł. W zasadzie zostało porobić napędy lotek. Kolega Zdzisław wyfrezował mi dźwignie do lotek za co mu bardzo dziękuję. Niestety, przesyłka z nimi jeszcze jest w drodze i jak tylko dojdzie zabiorę się za te napędy. Kilka spraw skopałem w projekcie a które wyszły podczas montażu. Wprawdzie to drobnostki które w zasadzie juz są poprawione na formatkach ale jedną rzecz muszę przeprojektować i to jest grubsza sprawa. Chodzi o skrzydłowe wsporniki skrzydeł. Są dość giętkie poprzecznie. W pionie sztywność nadają im węglowe płaskowniki, w poprzek jest niestety za wiotko i folia chciała mi je powyginać. Poradziłem sobie z tym doraźnie ale wsporniki zostaną zamienione na balsosklejkowe z udziałem sklejeczki 0.8mm. Skopane jest też pokrycie, niewiele co prawda i głównie łączenia ale to prototyp więc sobie wybaczam. Pogoda jest łaskawa i o ile taka będzie przez następna kilka- kilkanaście dni to oblot nastąpi niebawem. Podoba mi się sylwetka ultimate, dla mnie jest ponadczasowa i klasyczna jak piper czy pitts special. Z chęcią zrobiłbym takiego z 1500mm na podstawie tego małego ultka. Z narysowanie problemu nie ma,gorzej z wykonaniem. Pożyjemy, zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Zdecydowanie, rób większego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Święta. Wiadomo jak poczta działa. Dużo wolnego i dużo przesyłek. Model jak zawsze w Twoim wykonaniu super. Wsporniki zawsze możesz zrobić nowe, mocniejsze. Element wymienny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Cierpliwie czekam na dźwignie. Jak mnie naleci to cos tam narysuję żeby zabić nudę. Dźwignie dotarły. Dzięki Zdzisław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Dziękuję wystarczy. Chętnie pomogę, dla mnie to drobnostka. Frezowałem bez mostków i jedną wygryzło Otwory są wiercone wiertłem 1.5mm sprawdź czy nie będziesz musiał rozwiercać na 1.6. Powodzenia w oblocie. Myślę że to już szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Dziękuję to mało. Wielkie dzięki Jak byś coś potrzebował to pisz od razu. Tak ma to działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Fajnie. Czyli po jednym serwie na obie lotki po każdej ze stron. Ekonomicznie, ale w takim razie chyba zainstaluj coś lepszego i mocniejszego niż te HXT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 4 serwa na 4 lotki to była by rozpusta Wiem że to słabe ( jakościowo) serwa. Ale tylko do oblotu i podstawowych regulacji. Ich jedyna zaleta ze są niskie, niższe od MG o 5mm. Chcę sprawdzić jak będzie się zachowywał Ultimate w podstawowych fazach lotu. Do 3D przez duże D to one raczej się nie nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Byłem ciekawy coś wymyślił. No teraz to wszystko jasne. Fajne rozwiązanie napędu lotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 W ultimatach , pittsach jest problem z przeniesieniem napędu na górną lotkę. Im mniejsza grubość lotki tym problem większy. Szczególnie w takich małych modelach. Więc wykombinowałem że miejsc wklejenia dźwigni w lotkę będą dwa co z punktu widzenia wytrzymałości jest słuszne. Jako że dźwignia lotki jest jednolita z dźwignią przekazującą napęd na górną lotkę całość nie powoduje zbędnych naprężeń w balsie lotki co miało by miejsce gdyby te dźwignie były oddzielne.Trochę namieszałem ale chyba wiadomo co miałem na myśli. Dodam jeszcze że sama wnęki na dźwignię są zrobione ze sklejki brzozowej 0.8mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Podobnie jest w Gemini Multiplexa, dwa serwa na 4 lotki i doskonale się sprawdza. Bardzo przyjemnie latający modelik, którym kiedyś wieki temu latałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2018 Tak ma to działać w praktyce. Już widzę że żeby wszystko działało z należytą starannością część snapów musi być kulowa. I tak zrobię. Póki co nie mam kulek więc zrobię standardowo na zwykłych snapach. Bez kulowych snapów się nie obejdzie. Obeszło by się gdyby dźwignie lotek były prostopadłe do spływu. Można było tak zrobić na etapie rysowania ale prościej jest założyć snapy kulowe. Masa startowa nie będzie mniejsza niż 950g. Przeliczeń obciążenia pow. nośnej wynika że powinno toto latać wolno a jak będzie to się okaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi