marcinolesno Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Witam, wczoraj zacząłem budowę 2 modelu z płyt z coroplastu (polipropylenowych). Samolot oparty na zmodyfikowanych planach Pipera super cub ktorego buduje z drewna (250cm rozp) Skrzydła i ich profil pozostaly bez zmian natomiast już sam kadłub przerobilem tak, aby był zgrabniejszy, nie taki klocowaty jak w oryginale. Skrzydła będą miały wznios ok 2°~3°. Waga docelowa hmmm.... Max 2200g gotowy do lotu. Pewnie bedzie mniej ale to czas zweryfikuje, poprzedni model z tego samego materialu o rozp. 180cm (Marabut, podobny do tego od kolegi zbjanik, zainspirował mnie do budowy z tego materiału) waży gotowy do lotu 1500g. Resztę rozpiszę dziś wieczorem. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 17 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 A tutaj filmik z pierwszego lotu Marabuta https://youtu.be/Bto0MT8evDUWysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Zamieszczam poniżej kilka fotek z postępów w budowie. Powklejałem kilka wzmocnień w kadłubie (wręgi styrodurowe w części ogonowej, w centralnej części sklejka 3mm) Całość bardzo odporna na skręcanie po wklejeniu górnej pokrywy kadłuba. Na zdjęciu widać wręgę ze styroduru jeszcze nieokrojoną a to dlatego, że podczas wklejania górnej pokrywy kadłuba mogłaby się zniekształcić gdyż czynność ta wymaga nacisku a to w połączeniu z gorącym klejem odkształciłoby całość. Popychacze sterów ogonowych będą poprowadzone standardowo w kanalikach płyty PP ( świetny pomysł kolegi zbjanik) Waga tego co widać na zdjęciach to 550g. Czekam na tkaniny szklane, żywicę i rurki alu żeby wykonać mocowania skrzydeł. Jutro zamknę kadłub, wkleję żebra przykadłubowe i mam nadzieję że zamontuję sw i sk. A tak w ogóle to jestem ciekaw czy kogokolwiek to wszystko interesuje bo taka cisza tutaj... Najwyżej kiedyś moje dzieci będą mogły zobaczyć co ich tata zmajstrował 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Marcin- no niestety, ale znowu Ci wychodzi ! Śledzę postępy i czekam na kolejne kroki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 W styczniu Zbyszku robimy oblot, o ile pogoda pozwoli Ten samolot robię już dokładniej, oswoiłem się z materiałem i wiem juz co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Dopiero w styczniu? Myślę, że na Sylwestra to już będzie zaliczone latanie... Ale kawał samolotu to będzie, sądząc na razie po samym kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Dopiero w styczniu? Myślę, że na Sylwestra to już będzie zaliczone latanie... Ale kawał samolotu to będzie, sądząc na razie po samym kadłubie.No mały nie będzie ja wolę duże robić bo wzrok słaby mam i lepiej takiego widać Z tym Sylwestrem pewnie masz racje, ten styczeń bardziej asekuracyjnie podałem kadłub ogólnie duży bo rozpiętość zwiększyłem do 220cm. Zobaczymy czy coroplast udzwignie to Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Witam wszystkich. Dzisiaj w końcu udało mi się pogrzebać przy modelu, wiadomo czas świąt nie sprzyja na grzebanie przy modelach ale ten jeden dzień udało się wyrwać , wracając do tematu- dziś zabrałem się za skrzydło i udało mi się zrobić na gotowo prawe. Konstrukcja skrzydła na bazie żeber ze styroduru 2cm, 4 pierwsze żebra podtrzymujące z wklejonymi rurami alu 10mm. Rurki w skrzydło wkleiłem pod kątem tak, aby w kadłubie łączyły się czołowo zachowując przy tym odpowiedni wznios skrzydła. W żeberku nr 7 wklejone listewki sosnowe do mocowania zastrzałów (będą 2szt na skrzydło) Całość klejona oczywiście klejem na gorąco, wyszło baaaaardzo sztywno i solidnie. Kompletne skrzydło waży 505g a kadłub bez sterów wysokości i kierunku oraz bez podwozia waży 720g. Mam nadzieję że uda się na sucho skończyć na 2100g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Marcin- świetnie, czekam na oblot. Dzisiaj i wczoraj oczywiście latałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 27 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Dzisiaj skleciłem drugie skrzydło Wagowo wyszło prawie identycznie jak prawe, różnica to 12g jednak jak sie coś robi drugi raz to faktycznie jak burza idzie, skrzydło zrobiłem w 4,5 godziny na gotowo na zdjęciu przymiarka obu skrzydeł, wyszedł kolos! Jeśli uda mi sie utrzymać wagę w zamierzonych 2500g to powinien latać jak prawdziwy Powiedzcie jak to jest z tymi silnikami elektrycznymi, często podawane są zalecane maksymalne wagi samolotów treningowych, akrobacyjnych i szybowców do danego napędu ale wg. mnie stosunek powierzchni nośnej do masy też odgrywa duże znaczenie i dlatego nie wiem czym kieruje sie producent silnika podajac wlasnie te dane. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 28 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Samolot dzisiaj przytył o stateczniki poziomy i pionowy. Jako wzmocnienia a zarazem zawiasu użyłem pręta węglowego fi 3mm, klejony jak zwykle za pomocą hot glue. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 28 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2017 Marcin- zawiasy rewelacja. Bardzo kreatywnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 6 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2018 I samolot praktycznie gotowy, został tylko dziobek do wylaminowania, kilka naklejek i drobna kosmetyka. Waga 2700g z pakietem 3s 3000 i silnikiem Ray G2 3542 1000kv, smiglo 13x6, regulator 50A. Docelowo wrzucę mu pakiet 4s co by mu mocy dodać, uwazam jednak ze i na pakiecie 3s pociagnie bez problemu. Jutro oblot, wrzucę filmik Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 14 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Witam Z racji tego ze w zeszłym tygodniu pogoda nie dopisała to oblot byl mozliwy dopiero dzisiaj i efekty tego zamieszczam w filmie. Podziekowania za pomoc w oblocie koledze Zbyszkowi, niezastąpiony w oblotach moich wynalazków model musialem doważyć na przód, docelowo wrzucę tam pakiet 3s lub 4s ok 4000-5000mah i bedzie git Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Potwierdzam- dowód w sprawie, czyli film jest, oblot wykonany z powodzeniem! Model lata bardzo - jak prawdziwy samolot. Po dorobieniu jeszcze brakującego nosa- osłony silnika, będzie się w locie mylił z oryginałem. Dobra robota Marcin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert.pilot Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Ale super lata ten model . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi