Jump to content

Trenerek na bazie Pipera z płyt PP 215cm rozp.


Recommended Posts

Witam, wczoraj zacząłem budowę 2 modelu z płyt z coroplastu (polipropylenowych). Samolot oparty na zmodyfikowanych planach Pipera super cub ktorego buduje z drewna (250cm rozp)

Skrzydła i ich profil pozostaly bez zmian natomiast już sam kadłub przerobilem tak, aby był zgrabniejszy, nie taki klocowaty jak w oryginale.

Skrzydła będą miały wznios ok 2°~3°.

Waga docelowa hmmm.... Max 2200g gotowy do lotu.

Pewnie bedzie mniej ale to czas zweryfikuje, poprzedni model z tego samego materialu o rozp. 180cm (Marabut, podobny do tego od kolegi zbjanik, zainspirował mnie do budowy z tego materiału) waży gotowy do lotu 1500g. Resztę rozpiszę dziś wieczorem. 36c2a418d895daa188ef8cf0f7f719d2.jpg0545d4f31b23313abf5d1636b9e6e31b.jpg1a3e6c8480d55b23794e7887e9455b5e.jpg1f6c981909145a88a6197ef90cc0424f.jpg351c19f4feea6cabcce36e63b79ea7a3.jpg2116036aa4dfc17c2559052f44185877.jpg34d56ce66e5a76f35d69189ae83761a2.jpgef0b3ce22bac648c70f48d221820c9df.jpg

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zamieszczam poniżej kilka fotek z postępów w budowie. Powklejałem kilka wzmocnień w kadłubie (wręgi styrodurowe w części ogonowej, w centralnej części sklejka 3mm)

Całość bardzo odporna na skręcanie po wklejeniu górnej pokrywy kadłuba. Na zdjęciu widać wręgę ze styroduru jeszcze nieokrojoną a to dlatego, że podczas wklejania górnej pokrywy kadłuba mogłaby się zniekształcić gdyż czynność ta wymaga nacisku a to w połączeniu z gorącym klejem odkształciłoby całość.

Popychacze sterów ogonowych będą poprowadzone standardowo w kanalikach płyty PP ( świetny pomysł kolegi zbjanik) 

Waga tego co widać na zdjęciach to 550g. 

Czekam na tkaniny szklane, żywicę i rurki alu żeby wykonać mocowania skrzydeł.

Jutro zamknę kadłub, wkleję żebra przykadłubowe i mam nadzieję że zamontuję sw i sk. 

 

A tak w ogóle to jestem ciekaw czy kogokolwiek to wszystko interesuje bo taka cisza tutaj... 

Najwyżej kiedyś moje dzieci będą mogły zobaczyć co ich tata zmajstrował :)

post-20774-0-55937100-1513629282_thumb.jpg

post-20774-0-28478100-1513629290.jpg

post-20774-0-42729800-1513629295.jpg

post-20774-0-76449100-1513629299_thumb.jpg

post-20774-0-62045600-1513629304.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dopiero w styczniu? Myślę, że na Sylwestra to już będzie zaliczone latanie... Ale kawał samolotu to będzie, sądząc na razie po samym kadłubie.

No mały nie będzie :) ja wolę duże robić bo wzrok słaby mam i lepiej takiego widać :)

Z tym Sylwestrem pewnie masz racje, ten styczeń bardziej asekuracyjnie podałem :) kadłub ogólnie duży bo rozpiętość zwiększyłem do 220cm. Zobaczymy czy coroplast udzwignie to :)

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich. Dzisiaj w końcu udało mi się pogrzebać przy modelu, wiadomo czas świąt nie sprzyja na grzebanie przy modelach ale ten jeden dzień udało się wyrwać :), wracając do tematu- dziś zabrałem się za skrzydło i udało mi się zrobić na gotowo prawe.

Konstrukcja skrzydła na bazie żeber ze styroduru 2cm, 4 pierwsze żebra podtrzymujące z wklejonymi rurami alu 10mm.

Rurki w skrzydło wkleiłem pod kątem tak, aby w kadłubie łączyły się czołowo zachowując przy tym odpowiedni wznios skrzydła.

W żeberku nr 7 wklejone listewki sosnowe do mocowania zastrzałów (będą 2szt na skrzydło) 

Całość klejona oczywiście klejem na gorąco, wyszło baaaaardzo sztywno i solidnie.

Kompletne skrzydło waży 505g a kadłub bez sterów wysokości i kierunku oraz bez podwozia waży 720g.

Mam nadzieję że uda się na sucho skończyć na 2100g. 

 

post-20774-0-17142400-1514316773_thumb.jpg

post-20774-0-11539700-1514316778_thumb.jpg

post-20774-0-61285200-1514316782_thumb.jpg

post-20774-0-38484300-1514316787_thumb.jpg

post-20774-0-07316600-1514316792_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj skleciłem drugie skrzydło :) Wagowo wyszło prawie identycznie jak prawe, różnica to 12g :) jednak jak sie coś robi drugi raz to faktycznie jak burza idzie, skrzydło zrobiłem w 4,5 godziny na gotowo :) na zdjęciu przymiarka obu skrzydeł, wyszedł kolos! Jeśli uda mi sie utrzymać wagę w zamierzonych 2500g to powinien latać jak prawdziwy :)

Powiedzcie jak to jest z tymi silnikami elektrycznymi, często podawane są zalecane maksymalne wagi samolotów treningowych, akrobacyjnych i szybowców do danego napędu ale wg. mnie stosunek powierzchni nośnej do masy też odgrywa duże znaczenie i dlatego nie wiem czym kieruje sie producent silnika podajac wlasnie te dane. e67d6588b764755b6b675e98b23adb90.jpg

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I samolot praktycznie gotowy, został tylko dziobek do wylaminowania, kilka naklejek i drobna kosmetyka. Waga 2700g z pakietem 3s 3000 i silnikiem Ray G2 3542 1000kv, smiglo 13x6, regulator 50A. Docelowo wrzucę mu pakiet 4s co by mu mocy dodać, uwazam jednak ze i na pakiecie 3s pociagnie bez problemu.

Jutro oblot, wrzucę filmik :)dcc00d7fb645af51aeec91d65c6f2ca2.jpg

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Witam :) Z racji tego ze w zeszłym tygodniu pogoda nie dopisała to oblot byl mozliwy dopiero dzisiaj i efekty tego zamieszczam w filmie. Podziekowania za pomoc w oblocie koledze Zbyszkowi, niezastąpiony w oblotach moich wynalazków :) model musialem doważyć na przód, docelowo wrzucę tam pakiet 3s lub 4s ok 4000-5000mah i bedzie git :)

 

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam- dowód w sprawie, czyli film jest, oblot wykonany z powodzeniem!  Model lata bardzo - jak prawdziwy samolot. Po dorobieniu jeszcze brakującego nosa- osłony silnika, będzie się  w locie mylił z oryginałem. Dobra robota Marcin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.