Jump to content

Odpalanie silnika przerobionego z samozapłonu na żarowy


Stefanek0910

Recommended Posts

Witam

Modelarstwem zajmuje się stosunkowo nie dawno (kilka misięcy). Jestem w trakcie składania Cheeroke'ego. Przeznaczyłem do niego silnik...no właśnie...

 

Kupiłem na Allegro silnik Silver Swallow 2,47ccm. Nominalnie jest on samozapłonowcem jednak osoba od której kupiłem przerobiła go na żarowca (głównie zmiana głowicy na taka na świece). Dokupiłem do niego gaźnik RC. Mniej więcej taki jakie były w starszych MVVS'ach.

 

Mój problem polega na tym że nie moge go odpalić... Mam odpowiednie paliwo (takie jak zalecał sprzedający), świece O.S. max A3 (dwie jush spaliłem przez eksperymenty z zasilaniem;) no i stabilną hamownie... Co prawda pare razy już zagadał ale nigdy nie było żeby odpalił...:(

 

Gdy próbowałem go odpalić to robiłem to bez tłumika. Chodzi mi o to że nie miałem instalacji ciśnieniowej... Odpalałem na palca w późniejszych próbach za pomocą wiertarj=ki odpowiednio dostosowanej bo nie posiadam rozrusznika..:( Ale z tego co wiem silniki o tej pojemności powinny palic od palca...:/

 

Moim zdaniem problem polega na tym że mieszanka jest wlewana a nie wtryskiwana pod ciśnieniem do komory z racji tego że nie mam instalacji ciśnieniowej... Czy moje domysły śa słuszne???????

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

słuszne nei są :(

 

Problemem mozę być za wąska gardzeil gażnika :D

 

sprubuj mu wstrzyknąć troszke paliwa bezpośrednio w gaźnik i odpalić z palca. musi wskoczyć na 2 sek na obroty. Dokonuj tego na otwartej przepustnicy na MAX.

 

 

Jeśli objaw będzie taki jak pisze podpinaj zbiornik i musis zpobawić sie z regulacją :Dtak na początek dysza od wolnych odkręcona około 1,5 obrotu, od wysokich 2 obroty. Jeśli m akompresje to musi odpalić :D

Link to comment
Share on other sites

E z tym wtryskiwaniem to trochę nie tak, paliwo nie jest wtryskiwane tylko zasysane na zasadzie rozpylacza , a ciśnienie z tłumika jest po to żeby zmniejszyć opory ssania. Bez instalacji ciśnieniowej tez powinien odpalić.

 

Problem pewnie tkwi w tym ze silnik albo ma za mało albo za dużo paliwa. Jeżeli jest sprawny to jak ma paliwo tam gdzie trzeba i tyle ile go trzeba to musi odpalić.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie dzisiaj go uszczelniłem i ma raczej dobrą kompreche bo sprawdzajac właśnie ją nieźle mi śmigło odbiło no i troche palec boli:( No ale to chyba dobrze:) A jeszcze jedna kwestia... Jak zasilam świece z akkumulatorka Ni-cd to to przez moment żarzy mocnoe później troche gorzej czy mimo to wystarczy???

Link to comment
Share on other sites

Zapodaj jakieś zdjęcie to może ktoś Ci pomoże .

Jak ten silnik wygląda to raczej wiadomo ale jaki tam założyłeś gażnik nie bardzo.

Jeżeli pierwszy właściciel odpalał go na org. gażniku to trzeba było to powtórzyć a potem ew. zaczynać go modernizować :D

Te silniki nie miały tłumików a u Ciebie jest jakaś samoróbka ?

Link to comment
Share on other sites

Ok czyli sie żarzy tą sprawę mamy jasną. A co do tego gaźnika to odległość raczej nie będzie aż taka istotna ważne żeby było szczelne połączenie karteru z gaźnikiem.

Jest to silnik przerabiany więc z jego pracą może być różnie, ale taka jak pisał Motyl jeżeli dostanie paliwo to na 1 , 2 sekundy powinien sie uruchamiać reszta to sprawa regulacji .

Link to comment
Share on other sites

Tak więć mam fote tylko że telefonem robiona...

Na czerwono jest zaznaczona tuleja która fabrycznie był zakonczony silnik. Do nie zamocowałem gaźnik. Zeielone kółko oznacza miejsce gdzie fabrycznie był zamocowany rozpylacz.

Co o tym sądzicie???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/17d1d669471e58e1.html

 

Co do tłumika to jest wytoczona końcówka do której dorobiłem samoróbke.

Link to comment
Share on other sites

Zamocowałeś nie w tuleji tylko w starym gażniku teraz masz jakby 2 gażniki :D

Stary trzeba wyjąć i włożyć nowy albo zmontować stary to tak jak było po zakupie i próbować go odpalić

Link to comment
Share on other sites

Zawsze jest inne wyjście :D

Może to gążnik z silnika 1,5 ccm nie mam już takiego i nie znam wymiarów jego ale mam takie podejrzenie że może być ciut za mały

 

Na fotosik wysyłaj foty 640x480 jest to w opcjach bo to co wkleiłeś wyszło mi z monitora na ścianę :D

Link to comment
Share on other sites

Różnica promienia gaźnika RC a tego fabrycznego to około 1mm. OK to ja jutro sprobuje odpalić go na tym starym. Tak wogóle to ten silnik nie za badzo jest dotarty i to pewnie też ma wpływ na jego odpalanie. Z tego co mówił poprzedni właściciel to chodził tylko pół godzina na hamowni i to bardzo możliwe bo silnik wygląda jak nówka. Zero osadu zadrapań itp...

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś próbowałem odpalić wiertarką jak najbardziej sprawny silnik. Mogłem zapomnieć o frytkach. :) Prędzej odpalał z palca a starterem w ogóle bez problemu. Nie wiem do końca dlaczego na wiertarce nie chciał odpalić, jedyne co wiedziałem to to że moja wiertarka miała zdecydowanie niższe obroty od startera i to może mu jakoś nie pasowało :)

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to wkrętarki zdecydowanie nie nadają się do odpalania bo mają około 600obr/min... No chyba że wyciągnie się trybik z przekładni planetarnej jaka się tam znajduje. Wówczas zwiększa to obroty ale na ile to prawda bo nie próbowałem.... W wiertarce są nie co większe obroty ale widze że w moim przypadku problem tkwi w czymś innym...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.