TommyTom Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Cześć, mam dylemat z ustawieniem funkcji timingu w silniku typu inrunner (silnik Tenshock - 4 polowy) z przekładnią 5:1. Wg instrukcji silnika timing powinien być w zasięgu 8-10 stopni. Naromiast regulator nie ma funkcji autotiminig (YGE). Mogę ustawić 0 stopni, 6 stopni lub 12 stopni. Wszystkie poza zasięgiem wg instrukcji silnika. Co Waszym zdaniem będzie bezpieczniejsze i mniej wymagające dla obciążenia silnika z przekładnią? Wstępnie ustawiłem 12 stopni, ale może lepiej ustawić 6 stopni dla inrunnera. Pozdro Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 20 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 Neu do swoich starszych 4 polowych silnikow F5B z przekladnia zalecal LOW (0 stopni chyba). Musialbys sie troche pobawic i pomierzyc przestawiajac parametry. Jak to do F5J to chyba nie ma co jechac po bandzie..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 21 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Ustawiłem 6 stopni do dalszych testów w locie. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Dzięki Wojtek za podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Nie wychwycisz różnicy między 12 a 6 bez pomiarów choćby temperatury. Sądzę iż nie ma to znaczenia dla rekreacyjnego latania. Ten silnik i tak ma na przekładni o niebo lepsze warunki pracy niż w ślizgu gdzie kręci śrubą. Ja bym ustawił 12 a nawet i wyżej bo takie a nie inne sa moje obserwacje tych motorów w łódkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Ponieważ też mam zamiar kupić ten silnik to dodam swoje 3 grosze. Silnik będzie działał w modelu (nie koniecznie rekreacyjnym ) przez maksymalnie 20s, więc żyłowany przez długi czas nie będzie. Będzie długi okres czasu na wystygnięcie silnika bo ponad 20 min lub więcej. Mnie najbardziej interesuje co wnosi timing w takich silnikach. Czy ma on wpływ na kv czy na pobór prądu. Ponieważ będę stosował regulator 40A a producent silnika pisze, że ze śmigłem 13x8 pobór prądu to 39A, więc gdyby timing miał wpływać na pobór prądu to po prostu chciałbym wiedzieć czy nie spale regulatora a przy okazji nie rozwalę modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 22 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Konrad, masz zamiar kupić Vipera a tu jest Tenshock TSEZ1515. Zapytałem producenta wczoraj i dostałem odpowiedź: PMW frequency 16kHz i timing 12 stopni. Jak widać opinie różnią ze od pierwszego ustawienia, ale spróbuję z ustawieniami producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 22 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2018 Faktycznie. Sorry Tomek nie mniej wiedzy nigdy za wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi