Jump to content

AFHDS 2A IA8 nie binduje po flashu er9x


VVigor

Recommended Posts

Cześć. W dniu wczorajszym to mojego turnigy 9x wgrałem nowy soft er9x w wersji 821. Wszystko działa elegancko oprócz tego, że ... transmiter nie łączy się z receiverem na dronie. Ten drugi cały czas miga informując o braku połączenia. Znowu jeśli chcę kliknąć bind range test z tyłu aparatury to nie zaświeca się nawet dioda. Nie wiem czy to problem z zasilaniem, czy może coś innego jest nie tak, a może er9x nie obsługuje tego transmitera? Poczytałem trochę na internecie i zmiana polaryzacji w ustawieniach aparatury nic nie daje. Ponoć trzeba wykonać jakiegoś "moda" w aparaturze, aby zaczęło banglać, aczkolwiek nie znalazłem informacji o jaki mod chodzi.
Czy ktoś wie co mogło pójść nie tak?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o moda to jest to mod rezystora 1k ale jest on potrzebny do podłączenia symulatora a nie do działania modułu.

Zobacz czy w menu protocol nie masz czasami wyłączonego modułu. (OFF zmień na PPM)

Link to comment
Share on other sites

Jest cały czas PPM, zmieniałem tam już chyba wszystko co mogłem. Wyjściowe dane to 

1st chan - 1

Proto PPm, 8ch, 300 uS

PPM FrLen 22,5 msec

polarity pos

 

Zmiana polaryzacji na neg nic nie daje.Powiem więcej - moduł z tyłu w ogóle nie reaguje na kliknięcie przycisku bindowania, nie świeci się dioda, kompletnie nic. 

 

Co mogę dodać - reszta potencjometrów i przełączników w tylnej części obudowy działa bez zarzutów - mówię to ponieważ wtyczka, którą odłącza się od przedniej części zawiera też kable do tychże przełączników.

 

A no i w wersji 821 er9x nie ma chyba opcji ustawienia protocol na off. 

 

Dodać mogę jeszcze, że przy wgrywaniu softu aparatura miała odłączoną tylną część obudowy, czyli moduł podczas flashowania był odłączony, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

Link to comment
Share on other sites

Przed zmianą odbiornika osobiście nie bindowałem - był już zbindowany i wszystko działało bez zarzutu. Włączałem aparaturę i do razu na odbiorniku dioda przestała mrugać i świeciła ciągłym, wszystko było podlączone i hulało aż miło

 

Teraz próbowałem bindować w taki sposób:

do odbiornika podłączyłem jeden esc, dodałem zworkę do bindowania, podłączyłem zasilanie- dioda zaczęła szybko mrugać.

Trzymając przycisk do bindowania z tyłu aparatury, wlączyłem ją i czekałem chyba nawet 30 sekund, dioda na odbiorniku dalej migała, a na module nawet się nie zaświeciła, a podejrzewam, że powinna. Mam wrażenie jakby był problem z połączeniem tego modułu, dioda w ogóle nie świeci, nawet jak kliknę binda. Czy przy lutowaniu mogło dojść do jakiegoś uszkodzenia? Chyba raczej żaden z padów, które lutowałem nie miał nic wspólnego z modułem, więc wątpię. 

Link to comment
Share on other sites

Nie mam obecnie tego radia ale takie rzeczy bym sprawdził:

1. port Trener/Uczeń - czy w pozycji Uczeń nie wyłącza Modułu 2,4GHz.

2.Stare wersje modułu AFHDS przy braku imulsów PPM były "uśpione" i nie łączyły się z odbiornikiem. Sprawdzone przy montażu tych modułów w innych radiach i 5 minut temu. Przynajmniej ten który mam AFHDS.

3.Oprogramowanie które wgrałeś czy aby na pewno pasuje do nowej wersji radia z systemem AFHDS 2A ? Nie wiadomo co tam chińczyki pozmieniali.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę wszystko co mówicie jak tylko wrócę. Powiedzcie mi jeszcze, bo w sumie to latając wcześniej nie zwróciłem na to uwagi - kiedy powinna świecić się dioda na module nadawczym? Kiedy kliknie się bind range test?

Link to comment
Share on other sites

Dobra, odnośnie portu trener-uczeń. Gdy wchodzę w ustawienia er9x i klikam na trainer wyskakuje jedynie napis "slave".

 

 

2.Stare wersje modułu AFHDS przy braku imulsów PPM były "uśpione" i nie łączyły się z odbiornikiem. Sprawdzone przy montażu tych modułów w innych radiach i 5 minut temu. Przynajmniej ten który mam AFHDS.

 

Co masz przez to na myśli?

Link to comment
Share on other sites

W twoim przypadku sprawdziłbym najpierw czy masz zasilanie dla modułu 2,4GHz. Może się urwał kabelek w czasie rozbierania nadajnika.

Robiłem teraz test i sprawa wygląda tak.

Zasilam moduł ( bez PPM) z wciśniętym przyciskiem BIND i ładnie łączy się z odbiornikiem a więc wszystko OK. Wyłączam moduł i odbiornik i już nie ma łączności.

Wpinam sygnał PPM do modułu łączność wraca wszystko - OK.

Reasumując jeżeli moduł OK i zasilania jest, to bindowanie powinno nastąpić nawet bez sgn. PPM ale po restarcie łączność a odbiornikiem zniknie.

Tak jest przynajmniej z modułem AFHDS.

Odnośnie portu to jak dla mnie powinieneś ustawić MASTER.

Dużo miało i ma zapewne te radia im robiło dużo przeróbek więc może ktoś pomoże.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mam taki mały miernik z lampką, gdy połącze dwa punkty kablem to świeci się lampka. Tak jest w tej sytuacji :

Po podłączeniu 1 i 2 pina (od góry aparatury)

Po podłączeniu 1 i 4.

 

Na internecie znalazłem opis pinów, który powinien być i wygląda to tak (od góry)

1. Ppm

2. +6v

3.batt

4. Gnd

5. Ant

 

Więc czy powinno być tak, że połączenie ppm czyli sygnału z +6v daje światło i czy podłączenie ppm z gnd powinno dać światło? A może po prostu mam pomieszane piny?

Czy powinno być tak, że gdy wchodzę w radio setup->trainer, ekran pokazuje tylko "SLAVE"?

I powiedz mi jak doprowadziles zasilanie tylko do modułu? Kiedy powinna się świecić dioda na module?

Link to comment
Share on other sites

Oj chyba twoja podstawowa wiedza na temat prądu jest trochę za mała aby zrobić pomiary. Lampka to akurat najprostszy sposób aby uszkodzić aparaturę. Dla ciebie ważne piny to 1,3 i 5.

Pomiędzy 3 i 4 ma być napięcie baterii. Na pinie 1 jest wyjście ppm i możesz je zobaczyć na oscyloskopie.

 

EDIT

 

Nic nie trzeba przelutowywać.

Możesz sprawdzić prostym sposobem czy moduł nadaje. Zbliż antenę do głośniczków komputerowych. Powinieneś usłyszeć terkot.

 

Czy wszystkie piny prawidłowo wchodzą do dziurek w module?

Link to comment
Share on other sites

+ jest na 3 pinie, - na 4 pinie.

Wszystko fajnie i nadajnik działa po podłączeniu mu zewnętrznego źródła zasilania, ale gdy np. Poprowadze kable prosto od pinów 3 i 4 z tyłu aparatury to już nie działa. Ewidentnie nie ma prądu w 3 i 4 pinie z tyłu.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Ewidentnie na 3 i 4 pinie nie ma "prądu", a w rogu jest kilka lutów w rzędzie. Dwa z nich odpowiadają dokładnie + i - 5v, więc po prostu przylutuje je kabelkami do tych dwóch nieszczęsnych pinów. Sprawdziłem i działa. Niestety, tak jak mówisz, średnio mam pojęcie o elektronice i możliwe, że coś się po prostu spaliło. Zastanawiam się jedynie czy takie połączenie nie będzie czegoś przeciążać

Link to comment
Share on other sites

Nie jest to dobry pomysł. Daj to lepiej jakiemuś elektronikowi żeby sprawdził dlaczego na 3 nie ma napięcia baterii. Jeżeli teraz na tym pinie jest napięcie +5V które może zasila procesory a jakimś cudem znów pojawi się tam napięcie baterii to wszystko może pójdzie z dymem i radio do kosza.

Moduły zewnętrzne mają w sobie stabilizatory 5V lub 3,3V i powinny być zasilane napięciem pakietu.

Ewidentnie coś urwałeś rozkręcając radio.

Link to comment
Share on other sites

Jesteś w stanie mi powiedzieć które rezystory oraz części mogą odpowiadać za napięcie na 3 pinie?

Tu jest schemat do pobrania

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://hobbyking.com/media/file/165984215X1773405X17.pdf&ved=2ahUKEwi68PPBhv_YAhUJFCwKHSwyAagQFjANegQICxAB&usg=AOvVaw0iIdraDpx7yoci_u1Quhvu

 

Prześledziłbym ścieżkę sprawdzając gdzie się rozjechało. Jedyne co- piny do modułu znajdują się na innej płytce scalonej (tej z tyłu), do której też wpięta jest bateria. Dobrze myślę, że i tak napięcie tej baterii idzie najpierw do głównej płytki scalonej, a potem z powrotem którymś kablem na tą tylna płytkę? Czy może jest tak, że napięcie na 3 pin nie wraca ścieżką z głównej płyty tylko jest prosto z baterii przez jakiś reduktor napięcia?

Link to comment
Share on other sites

Według schematu droga wygląda tak:

SW1 --> J102(5pin) -->J104(6pin) -->TX moduł 3pin.

Droga prosta ale lepiej daj to sprawdzić komuś kto ma trochę pojęcia o elektronice.

Sprawdź wszystkie wtyczki czy aby na pewno są dokładnie powciskane bo zdarzało się że na nich nie było styku.

Jeżeli wcześniej wszystko działało to musi i teraz.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.