Skocz do zawartości

Silnik do Easy Gildera


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Cześć wszystkim. Nie chce otwierać nowego tematu więc zapytam tutaj. Posiadam motoszybowiec Vento, który jest brdzo podobny do Easy Glidera. W Vento mam fabryczny silnik 1100 kv, śmigło 9x5 składane, latam na pakietach 3s, moje pytanie: na jakich niestandardowych napędach latacie w podobnych piankach? W moim Vento przy wietrze okolo 15 km/h brakuje trochę mocy :) z gory dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem w sieci i co tutaj piszecie z własnego doświadczenia(dzięki Konrad_P ) to jest dość duży wachlarz możliwości co do wyboru napędu. Moim modelem latam w termice (a przynajmniej się staram) co jest dla mnie ważne to żeby się fajnie wspinał na wysokość do szukania termiki a więc czy nie powinienem celować w silniki z niższym KV  850 - 1000  i większym śmigłem?

Jest jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia i jest do sprawdzenie to iż fabryczne silniki które tam były montowane to 2830 z 1100 kv albo 1300 kv różnie źrodła podają i cieżko ustalić co jest w modelu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert jeśli to ma być model do nauki termiki to zdecydowanie jak najlżejszy silnik. Ten proponowany przez kolegów 3536 jest moim zdaniem wystarczający. Pisałeś, że przy znacznym wietrze masz problemy, więc zaproponowałem tak na jakim ja latałem. Ja wówczas z EG Pro raczej "popylacza" zrobiłem a nie model do termiki bo latałem na pakiecie 3300 mAh 3s. Było ciężko ale szybko. :)

Aby polatać w termice trzeba go uzbroić w lekki silnik i mały pakiet. Pakiet 2200 3s to maks do takiego zadania. Myślę, że powinien się model z takim pakietem wyważyć. 

Przy trochę słabszym silniku i silniejszym wietrze, żeby wynieść model na odpowiednią wysokość potrzeba trochę innej techniki lotu niż full power pod kątem 60 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad, zdecydowanie do termiki, standardowo latam na pakietach (tylko) 1300 mah wiec z fabrycznym wyposazeniem  ma minimalna wage :)  bedzie też pakiet 2200 .A co do nowego silnika to znalazłem cos takiego (po konsultacji z moim kolegą który lata na tych silnikach w 2m drewnianym SIG Riser )
 

SILNIK TURNIGY D2836 KV1100

  • ZASILANIE: 2S ~ 4S CELL / 7,4V ~ 14.8V
  • RPM: 1100KV
  • MAX PRĄD: 18A
  • POBÓR PRĄDU: 1A
  • MAKSYMALNA MOC: 336W
  • REZYSTANCJA WEWNĘTRZNA: 0,107 OHM
  • WAGA: 70G 
  • ŚREDNICA WAŁU: 4MM
  • WYMIARY: 28X36M
  • CIĄG MAX: 1130G
  • PROP: 7,4V - 11X7  14,8V - 7X3
  • WAGA: 70g

​​Oczywiscie do tego zestawu będę musiał dobrać kołpak i smigło najpewniej 10x6. Co o tym myślice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu trochę słaby ten silnik, zwróć uwagę, że to silnik do modelu o wadze około 1300g. Jeśli Twój EG Pro będzie miał więcej do lotu to przy starcie będzie walka o przeżycie. Mówiłeś, że masz problemy przy większym wietrze a z tym silnikiem poprawy sytuacji raczej nie będzie. Dla bezwietrznej pogody pewnie będzie wszystko OK, ale przy wietrze 3-4m/s  może być spory problem.

No ale ja tego silnika nie miałem więc nie mam doświadczenia, a piszesz że kolega lata więc na pewno ma więcej doświadczanie co do tego silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomne ze moj model to VENTO :) wiem ze moglem troch namieszac piszac w tym temacie ale nie chcialem otwierac nowego a modele sa bardzo podobne.

Waga mojego VENTO do lotu przy 1300 mah aku wynosi około 840g moze w takim razie wystarczy ten silnik D2836 KV1100

A ile wazyl twoj EG przy tej konfiguracji z 3300?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę będziesz musiał przód przerobić żeby silnik zmieścić. Ja w vento mam emaxa gt 2215/09 i żeby model w miarę poprawnie latał dałem do na podkładce 10st - taki mam skłon silnika. Przy takim skłonie musiałem trochę spod otworu na silnik docinać żeby dzwonek o piankę nie ocierał, dodatkowo silnik trochę wystaje poza obrys, więc silnik jaki podajesz się nie zmieści, chyba że zamontujesz go przed wręgą, ale też będzie problem że zamieszczeniem i potem z wyważeniem modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak liczę się z tym że trzeba dać większy skłon silnika i przerobić trochę , z resztą w oryginalnym silniku też powinno się zrobić skłon, gdyż na 60% gazu model zadziera niesamowicie do góry ja mam to rozwiązane mixem gazu ze sterem wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po analizie kupiłem sobie Easy Gildera Pro taki silnik -Ray G2 C3530 1050. Da radę?.... bo teraz to mam mieszane uczucia.???? Może kupić mocniejszy????Pozdrawiam Krzysztof

Silnik za mały. Przy wietrze będzie walka o przetrwanie a nie przyjemne loty.

Jak już minimum 3536 1100/125kv 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od filozofii jaką wyznajesz.

Jest spora część modelarzy, którzy uważają, że spokojny lot pod kątem 450 to i tak dużo. Wówczas ten 3536 1250kv wystarczy w zupełności, ale ja wyznaje inną filozofię. To nie są modele makietowe, gdzie jest ważne odwzorowanie prawdziwego lotu. 

Moje modele, i jak zaczynałem latać i teraz jak już sobie ciut lepiej radzę, mają lecieć jak się da to nawet pod kątem 900. Szkoda mi życia czekając aż, zwłaszcza jak wieje mocniej, model wyleci na te 200-300m (pod warunkiem, że w danym miejscu wolno tak wysoko). To ma być strzał jak z gumy, sruuu i jestem na 200m i tam dopiero zaczynam zabawę.

Poza tym zawsze można dać silnik na 30-40-50% i spokojniej wchodzić na wysokość.

I jeszcze jedno.  W krytycznych sytuacjach, zwłaszcza przy lądowaniu w bardzo turbulentnym powietrzu, ta moc czasami się bardzo przydaje. Mi 2 lub 3 razy ten nadmiar mocy uratował model.

Ja w swoim EG Pro miałem 3542 1100kv 3s na łopatkach 12x6,5

 

Wybór należy do ciebie. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.