mazur Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Witam. Mam gotowy kadłub z instalacją paliwową pod silnik żarowy. Nie dawno dostałem silnik benzynowy MVVS 26 ccm. Zbiornik, który jest zabudowany okazał się za mały. Muszę dostawić inny zbiornik. Żeby nie pruć kadłuba mogę umieścić zbiornik w innym miejscu (miejsca dużo) ale zbiornik byłby niżej od przepustnicy gaźnika ok. 10 cm a wężyk doprowadzający paliwo miałby ok 25 - 30 cm. Gaźnik Walbro posiada pompkę. Czy tak odległość i położenie zbiornika wpłynie na pracę silnika?
grzegorzp Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Witam, miałem ten właśnie silnik w akrobacie. Właśnie dzięki tej pompce można odsunąć zbiornik do tyłu żaden problem. W moim zbiornik był na rurze łączącej skrzydła w modelu Giles 202 z CMPro rozpiętość 180 cm czyli wężyka było też ok 25cm i nigdy nie miałem z tym problemów nawet przy pionowym wznoszeniu. Jedyny "problem" z tą długością wężyka to że przy doprowadzeniu paliwa do gaźnika będziesz się musiał trochę "namachać" śmigłem.
karlem Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 ...na pewno za mały? Benzyna mniej pali niż żarowy...
grzegorzp Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 No w moim miałem oryginalny zbiornik z zestawu 0,5l po locie 14 - 15 minut zostawało mi pół baku :mrgreen: tak że jak masz 350 - 400 ml to myślę że spokojnie wystarczy. Pamiętaj żeby wymienić Korek i wężyki na te do benzyny.
mazur Opublikowano 25 Września 2008 Autor Opublikowano 25 Września 2008 ...na pewno za mały? Benzyna mniej pali niż żarowy... Ok. przetestuję spalanie a co ze zbiornikiem umieszczonym 10 cm poniżej gardzieli gaźnika? Silnik będzie zamontowany w Gwronopodobnym górnopłacie czyli raczej bez akrobacji.
grzegorzp Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 a co ze zbiornikiem umieszczonym 10 cm poniżej gardzieli gaźnika? Tak samo jak z odległością wysokość zbiornika przy silniku benzynowym nie ma takiego znaczenia jak w żarowym ze względu na wbudowaną w gaźnik pompę.
mazur Opublikowano 25 Września 2008 Autor Opublikowano 25 Września 2008 Tak samo jak z odległością wysokość zbiornika przy silniku benzynowym nie ma takiego znaczenia jak w żarowym ze względu na wbudowaną w gaźnik pompę. Dziękuję za wypowiedzi. Dla pewności przed montażem silnika w modelu sprawdzę na desce wydajność pompki paliwa z nisko umieszczonym zbiornikiem.
karlem Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 ...daj długi wężyk od zbiornika, odpal silnik i manewruj ze zbiornikiem: jaka różnica w pracy między zbiornikiem podniesionym ponad silnik i opuszczonym zupełnie nisko
Nielot Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Pamiętaj też o tym żeby nie wstawiać filtra paliwa na linii zbiornik-gaźnik. Zastosuj smok z filtrem np. filcowym i wystarczy. Jak pompa gaźnika da radę zassać paliwo to zbiornik może być naprawdę w dowolnym,jak najbardziej odpowiednim Ci (wyważenie, itp) miejscu. Pozdrawiam
Janusz P. Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 [quote="mazur11" Dla pewności przed montażem silnika w modelu sprawdzę na desce wydajność pompki paliwa z nisko umieszczonym zbiornikiem. Witaj Mazur11 mogę Ci powiedziec z doswiadczenia że wydajność pomki w silniku benzynowym jest naprawdę dobra w każdej pozycji. Ja latam z silnikiem benzynowym i z każdej pozycji modelu silnik z minimum odpowiada natychmiast do maxa bez żadnych problemów. Dodam że zbiornik paliwa mam umieszczony około 30cm. od silnika (na środku ciężkości) i jeszcze ani raz nie "zapierdział" fałszywie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.