Jump to content

Instalacja paliwowa do MVVS 26 ccm - benzyna


mazur

Recommended Posts

Witam.

Mam gotowy kadłub z instalacją paliwową pod silnik żarowy. Nie dawno dostałem silnik benzynowy MVVS 26 ccm. Zbiornik, który jest zabudowany okazał się za mały. Muszę dostawić inny zbiornik. Żeby nie pruć kadłuba mogę umieścić zbiornik w innym miejscu (miejsca dużo) ale zbiornik byłby niżej od przepustnicy gaźnika ok. 10 cm a wężyk doprowadzający paliwo miałby ok 25 - 30 cm. Gaźnik Walbro posiada pompkę. Czy tak odległość i położenie zbiornika wpłynie na pracę silnika?

Link to comment
Share on other sites

Witam, miałem ten właśnie silnik w akrobacie. Właśnie dzięki tej pompce można odsunąć zbiornik do tyłu żaden problem. W moim zbiornik był na rurze łączącej skrzydła w modelu Giles 202 z CMPro rozpiętość 180 cm czyli wężyka było też ok 25cm i nigdy nie miałem z tym problemów nawet przy pionowym wznoszeniu. Jedyny "problem" z tą długością wężyka to że przy doprowadzeniu paliwa do gaźnika będziesz się musiał trochę "namachać" śmigłem.

Link to comment
Share on other sites

No w moim miałem oryginalny zbiornik z zestawu 0,5l po locie 14 - 15 minut zostawało mi pół baku :mrgreen: tak że jak masz 350 - 400 ml to myślę że spokojnie wystarczy. Pamiętaj żeby wymienić Korek i wężyki na te do benzyny.

Link to comment
Share on other sites

...na pewno za mały? Benzyna mniej pali niż żarowy...

 

Ok. przetestuję spalanie a co ze zbiornikiem umieszczonym 10 cm poniżej gardzieli gaźnika? Silnik będzie zamontowany w Gwronopodobnym górnopłacie czyli raczej bez akrobacji.

Link to comment
Share on other sites

a co ze zbiornikiem umieszczonym 10 cm poniżej gardzieli gaźnika?

 

Tak samo jak z odległością wysokość zbiornika przy silniku benzynowym nie ma takiego znaczenia jak w żarowym ze względu na wbudowaną w gaźnik pompę.

Link to comment
Share on other sites

Tak samo jak z odległością wysokość zbiornika przy silniku benzynowym nie ma takiego znaczenia jak w żarowym ze względu na wbudowaną w gaźnik pompę.

 

Dziękuję za wypowiedzi.

Dla pewności przed montażem silnika w modelu sprawdzę na desce wydajność pompki paliwa z nisko umieszczonym zbiornikiem.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętaj też o tym żeby nie wstawiać filtra paliwa na linii zbiornik-gaźnik. Zastosuj smok z filtrem np. filcowym i wystarczy. Jak pompa gaźnika da radę zassać paliwo to zbiornik może być naprawdę w dowolnym,jak najbardziej odpowiednim Ci (wyważenie, itp) miejscu. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

[quote="mazur11"

 

 

Dla pewności przed montażem silnika w modelu sprawdzę na desce wydajność pompki paliwa z nisko umieszczonym zbiornikiem.

 

Witaj Mazur11 mogę Ci powiedziec z doswiadczenia że wydajność pomki w silniku benzynowym jest naprawdę dobra w każdej pozycji. Ja latam z silnikiem benzynowym i z każdej pozycji modelu silnik z minimum odpowiada natychmiast do maxa bez żadnych problemów. Dodam że zbiornik paliwa mam umieszczony około 30cm. od silnika (na środku ciężkości) i jeszcze ani raz nie "zapierdział" fałszywie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.