Skocz do zawartości

Problemy z silnikiem 3,5 MVVS


Migan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Więc zaczne od tego. Wypalone mam ponad 1L. smigło 9x6. Do tej pory robiłem tak że pracował na max. otwartej przepustnicy. Iglica minimalnych obrotów wykręcona prawie na max. aby się trzymała. natomiast druga (po prawej str) wykręcona na tyle że silnik "prawie gasł' - prawie bo nie wiele mu brakowało do zalania.

 

Z tym 'bujnięciem się' to chodzi mi o to że jak kręce śmigłem to silnik załapuje ale nie zawsze chce odpalić. Tak jakby chciał a nie mógł. Tak jaby mu brakowało jeszcze jednego obrotu śmigłem do odpalenia - po prostu jest trudny do odpalenia palcem - ale podejrzewam że to kwestia wyregulowania.

 

A i jeszcze jedno. Jak wykręcam tą iglice od prawej to chlapie paliwem i olejem, ale nie ma "kupy białego dymu" ( tak ktos wcześniej napisał ). Robie to na otwartej przestrzeni i co prawda leci więcej spalin ale bez przesady.

 

Jutro może będe miał rozrusznik - może będzie lepiej.

Opublikowano

Delikatnie z rozrusznikiem żebyś przypadkiem czegoś nie ukręcił :D

To mały silnik więc i ta kupa dymu też może być mniej zauważalna.

Jeżeli kręcisz śmigłem to tłok górnym położeniu jeszcze delikatnie się ,,przyciera",czy już opór stawia tylko kompresja?

Opublikowano

Bardziej to lekko się przyciera... kompresja swoją drogą, ale bardziej tłok. czasem jak zakręce śmigłem to staje w martwym punkcie i lekko się przycina

Opublikowano

Nie o panowie ... nie załatwiałem się :ass: w pobliżu i przy pracującym silniku.... :mrgreen:

 

 

I co stwierdzacie z silnikiem??

Opublikowano

Odpal go jeszcze kilka razy jutro,będzie łatwiej bo z rozrusznikiem i jak rozgryziesz niuanse zależności jednej iglicy od drugiej to wstawiaj silnik do modelu.

Pożyczyłeś rozrusznik od kolegi modelarza?

Nie mogłeś go poprosić o pomoc?

Opublikowano

Ja zwykle docierając silnik wypalam kilka zbiorników na ziemi a reszte załatwiam w powietrzu pilnując aby nie katować silnika

Opublikowano

Skąd wiesz że pożyczyłem. Kupiłem dziś taki do 15 cm poj. W pobliżu mnie to nie ma takich zapalenców jak ja. :wink:

 

Bo juz co nie którzy straszyli mnie że zatarłem już albo że pochodzi z tydzień i do kosz. Co wy na to??

Opublikowano

Ja myśle ze jest wszystko ok.Silnik to nie jajko:) kardynalnych błedów nie zrobiłeś więc jeszcze nie jeden model rozwalisz z tym silnikiem :P

Opublikowano

Jeżeli silnik wyrzucisz to zostanie Ci rozrusznik,czyli nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :D

 

ps.

Trzeba by było w takim przypadku poprosić moda o przyklejenie tematu :D

Opublikowano

Długo wytrzymują, w pierwszej kolejności lecą łożyska. Używaj śmigła 9x4 do normalnego latania.

 

Nie kręć przelanego silnika rozrusznikiem bo skrzywisz korbowód i po ptokach. Jeśli smigło nie chce się przekręcić wylej paliwo z silnika przez tłumik i gaźnik pokręcając lekko śmigłem.

 

Lewą śrubą wzbogacasz/zubożasz mieszankę (generalnie nią regulujesz dopływ paliwa). Prawą (która podczas normalnej pracy powinna być niemal do końca wkręcona) ustawiasz przejście z niskich na wysokie obr. Przy docieraniu wzbogaca się lewą śrubą.

 

Docieranie mvvsów jest często długie wiec jeśli masz latać na tym silniku to rób to na lekkim przelaniu (iglica cofnięta trochę bardziej)

 

PS one lubią jak się je "katuje" :) (dotarte) Zresztą silnik dwusuwowy im wyższe ma obroty tym lepsze ma smarowanie (pewnie gdzieś jest granica :) )

Opublikowano

Dzięki wszystki za pomoc. To jak z nim jest to napisze jeszcze jak użyje rozrusznika.

Narazie dziękuje za pomoc.

 

 

PS: Jakie paliwo leje się do OS 46 La???

Opublikowano

ja mam MVVS-a 3,5cm ktory przelatal w modelach z 5 sezonow i to tak srednio po 1-1,5 godziny co drugi dzien a obecnie go przerobilem do slizga FSR standard oczywiscie tlok ma wypunktowany na denku (stara szkola naprawiania silnika, zz tym ze jak ktos nie wie o co chodzi i nigdy tego nie robil to odradzam bo mozna dobic silnik do konca )

a oto film jak chodzi MVVS na paliwie z 10% nitro i z klepanym tlokiem

http://video.google.pl/videoplay?docid=-1063199792889353150

a co do paliwa do 46LA to proponuje standart 80/20 OS-y nie lubia zabardzo nitro

Opublikowano

Mi sie wydawało ze os maxy lubią nitro, a mvvs jest przystosowany do paliwa bez nitro.Os max La ma panewki ,dlatego proponuje syntetyk z dodatkem rycynki i tak z 5 nitro.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.