Skocz do zawartości

Saito 82 a


Wojtekr

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To mój pierwszy czterotakt, po zamontowaniu w modelu (głowicą do dołu) po cylindrze spływa dość sporo oleju trudno mi zlokalizować skąd? wydaje mi się że na "hamowni " głowica na górze nie było go tyle. Silnik nowy przepalił koło 5 zbiorników paliwa. Czy tak musi być? dzięki z góry.... bo na necie pojawię się za parę dni. Niestety taka praca.

Wojtek

Opublikowano

Obfitego wycieku nie powinno być. Na 3 moje 4suwy wszystkie są mocowane głowicą w dół. Najczęstrzy przeciek - pokrywa zaworów. Fabrycznie ani w OS Max , ani w ASP nie miałem w tym miejscu podkładki uszczelki. Zrobisz ją ze wykłego kawałka papieru nasączonego olejem - na tyle by nie była sucha. Mnie to wystarczało.

Opublikowano

Ten olej to z cycka przewietrzenia skrzyni korbowej. Saiciaki to sa straszne fleje a Ty pewnie nie założyłes wężyka na ten cycek i rzyga Ci na model. Ja w swoich Saitach zakładam tak długi wężyk że mocuje go do goleni podwozia i cały syf nie leci na model.

Opublikowano
To mój pierwszy czterotakt, po zamontowaniu w modelu (głowicą do dołu) po cylindrze spływa dość sporo oleju

 

Najczęstrzy przeciek - pokrywa zaworów.

 

Raczej nie trafione bo pokrywa zaworów jest w tym układzie poniżej cylindra.

 

 

Pytanie jaki kolor tego oleju? Spalony czy nie? Jeśli nie to stawiał bym na gaźnik który nieraz potrafi pluć tak jakby mgiełką z paliwa. Dla pewności sprawdź jeszcze szczelność układu gaźnik - rurka (dolot) - głowica, jednak jeśli tam była by nieszczelność to odczuł byś to poważnie na pracy silnika i mówię to z doświadczenia.

Opublikowano
Czyli w/g ciebie klaps6 wyciek możliwy jest tylko po przelaniu się poziomu w pokrywie zaworów? Błąd!

 

W takiej ilości oleju to już można się utopić, wcale tak nie uważam.

 

Chodzi mi o to że jeśli pokrywa zaworów jest poniżej cylindra a obecnie silnik jest zamontowany głowicą w dół i też zarazem pokrywa zaworów jest na dole, w takim układzie nie ma możliwości aby olej obficie brudził położony wyżej cylinder. (pomijam lot plecowy)

Opublikowano

Udało mi się jeszcze zajrzeć na forum, (szef zgodził się poczekać). Na ""cycek" odpowietrzenia wężyk był założony. Jeszcze troszkę pokombinowałem z regulacją. Silnik był bardzo...bardzo przelany na dodatek zbiornik nieco powyżej gaźnika (inaczej się nie da) Jest znacznie lepiej, oleju na cylindrze znacznie mniej......da się wytrzymać . model utytłany w oleju, ale tego nie da się uniknąć i jest to pewnie jeden z uroków "spalinek" o zapachu nie wspomnę. Były to naziemne regulacje które trzeba jeszcze dopracować przed pierwszym startem..... dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Wojtek

Opublikowano
model utytłany w oleju, ale tego nie da się uniknąć

 

Własnie, że da sie tego uniknąć. Skoro 4suwy mniej brudzą olejem model to znaczy, że mniej sie jego wydobywa niż w 2suwie? :mrgreen: Silnik nigdy nie będzie suchy jak wiór więc jesli te resztki nie płyną po nim kroplami to wszystko jest OK.

Opublikowano
Silnik był bardzo...bardzo przelany na dodatek zbiornik nieco powyżej gaźnika

 

No to docieraj do końca i lataj, niczym się nie martw. Saito :D

Opublikowano

Fokker ma racje, mozna silnik utrzymac w czystosci. Saito, to czysciutkie silniki (maja nawet uszczelki pod pokrywami zaworow), pod warunkiem prawidlowej regulacji oczywiscie. Bardzo pomaga tez zalozenie lejka na gaznik, ktory zmniejsza zreszta zuzycie paliwa.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

MASK, moglbys cos wiecej napisac o tym lejku? Jak to ma wygladac dokladnie? Pomaga w regulacji i zmniejsza zuzycie paliwa? - dokladnie to czego potrzebuje :wink:

oczywiscie chodzi o montaz w silniku Saito

Opublikowano

Ze pomaga w regulacji, to nie napisałem. Ty masz chyba 125, tak? Robia coś takiego do silników z zakresu 50-91, większe chyba mają to już w zestawie. Chodzi o to, ze cześć kropelek, którymi silnik pluje przez gaźnik zostaje na ściankach tego lejka i wraca do silnika. Mozna na to założyć jeszcze jakąś siatkę, czy filtr powietrza, co spowoduje dosyć dokładne "wyłapywanie" kropelek paliwa. Saito maja dość topornie zakończony gaźnik.

 

p1030648ae7.jpg

Opublikowano

No dobrze, faktycznie widze ze w HH sa jakies takie lejki. A 125 nie ma takiego standardowo - moj gaznik wygladal dokladnie tak jak na zdjeciach chiboogiego http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1974 .

 

Wlasnie mnie zaciekawilo to zmniejszenie zuzycia, bo gdzies znalazlem informacje ze ten silnik powinien palic 30ml/min na full gazie, a moj pali duuuzo wiecej.

Moze wogole znacie jakies sposoby na zmniejszenei zuzycia (poza skrecaniem iglicy oczywiscie...)?

 

Czy jak zbiornik jest za wysoko to to moze zwiekszac zuzycie? Na pewno moze utrudnic regulacje, ale czy silnik dostajac paliwo niejako pod cisnieniem (bo z gory) wezmie go wiecej?

Opublikowano

Spektakularnych rezultatów się nie spodziewaj, chociaż 15-20% paliwa powinieneś zaoszczędzić z tym "lejkiem". Jeśli masz za wysoko zbiornik, to musisz go obniżyć, bo będziesz mieć problem z regujacja. Poza tym wydaje mi się, ze powinieneś bardzo dokładnie wyregulować silnik. O ile silnik bedze pracować powiedzmy poprawnie, jeśli będzie wyregulowany "mniej więcej", to będzie zużywać o wiele więcej paliwa niż powinien.

Opublikowano
Chodzi o to, ze cześć kropelek, którymi silnik pluje przez gaźnik zostaje na ściankach tego lejka i wraca do silnika. Mozna na to założyć jeszcze jakąś siatkę, czy filtr powietrza, co spowoduje dosyć dokładne "wyłapywanie" kropelek paliwa. Saito maja dość topornie zakończony gaźnik.

 

Podaj proszę źródło Twojej rewolucyjnej teorii...

Opublikowano

Masz racje. To o czym napisalem, to niejako bonus przy okazji. Ale zrob eksperyment i zaloz jakas siatke/filtr (tak zeby wyeliminowac sporny lejek) na wlot. Zmierz ilosc zuzytego paliwa i podziel sie z nami wynikami. Aha, tylko po zalozeniu tego "lejka" istotnie zmniejsza sie ilosc oleju na firewalu, a to nie zalezy od lepszego rozpylenia.

Opublikowano
zaloz jakas siatke/filtr (tak zeby wyeliminowac sporny lejek) na wlot. Zmierz ilosc zuzytego paliwa i podziel sie z nami wynikami. .

 

Idąc tym tokiem rozumowania - zwiększaj dalej opory ssania, a zużycie paliwa spadnie jeszcze bardziej... tyle tylko, że i moc...

Zakładanie filtrów, siatek czy innego badziewia daje taki sam efekt jak zamykanie przepustnicy. Lataj na pół gazu - zobaczysz jak wtedy motorek mało pali...

 

Montaż zwężki nie powoduje "łapania kropel" tylko zwiększenie predkości przepływu powietrza (dysza venturi'ego)i co za tym idzie lepsze rozpylenie paliwa oraz polepszenie napełniania cylindra.

 

Lepiej rozpylone paliwo łatwiej odparowuje, a tym samym lepiej sie zapala...

 

Trochę OT:

Wiecie dlaczego często mówi się że "wieje jak na dworcu w Kielcach"?

Ponieważ jakiś zkretyniały projektant opracował ciekawe tunele peronowe...

W rzucie z góry są jak dysze venturi'ego.

Podczas nawet lekkiego wiatru powietrze wpadające do tunelu zostaje w jego połowie EDIT: ROZPĘDZONE do tego stopnia, że na drugim końcu tunelu - osiąga prędkość "huraganu"...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.