Skocz do zawartości

Lama V4 regulacja


kwardak

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zamieniłem plastiki na alu w mojej lamce. Nawet latała, ale potem zacząłem się bawić w regulację snapów przy tarczy sterującej, żeby wyjść z maksymalnych wychyleń trymerów i efekt tego taki że teraz jedynie co udaje mi się ustawić to jak daje w lewo to leci po skosie w lewo do tyłu a jak w prawo to leci po skosie do przodu w prawo. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak poprawnie należy snapy ustawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tak też robiłem i nieskutkuje... Moze za malo prostopadle to ustawiam. Czyli zostaje tylko metoda prob i bledow. Znajomy ma lame v3 tez w alu i tarczy daleko jest do porstopadlosci do wirnika a lata normalnie mimo to. Troche dziwne ale coz. Dzieki bede probowal poki sie nie uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też walczę z tymi ustawieniami...i jest w sumie tak jak napisałeś...metoda prób i błędów...ja bynajmniej jakoś nie mam za dobrego oka i w 100% nie stwierdzę czy tarcza jest oki...więc po troszku ustawiam i lot...coś nie tak to znowu przestawiam...i wkońcu jest oki...do pierwszego klina...hehe :lol: I zabawa od nowa :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo duzo wypadkow ale latal dopki sie sam nie zaczalem bawic w przestawiania. A juz ze 3 dni nad tym siedze i sie mecze. W koncu raz mi sie udalo to ustawic ale potem chicalem jesce docaignac i zabawa od nowa sie zaczela. Coz dzieki wiec tylk oteraz cierpliwosci mi potrzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli Lama lata wam po skosie lub w niekontrolowany sposob a meczycie sie z regulucją to sprawdzcie czy tarcza sterująca nie wysunęła sie ze swojego miejsca (pierscienia,kołnierza).Oryginalna plastykowa sklada sie z dwoch elementow.Czesto zdarza sie ze podczas mocniejszych przyziemień wysuwa sie ze swojego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zostawilem na chwile te lame... wczoraj wrocilem do jej ustawiania i znalazlem usterke. Kupilem szajsowate alu i czesc, ktora trzyma lopaty wirnika i wypustki do polaczenia snapami z tarcza sterujaca wyszla ze swojego miejsca. Zamocowane jest to na zatrzaskach ktore sie wgniotly po pierwszym locie przez to ze wirnik sie obracal.... Troche poxipolu i dziala jak trzeba :). Dzieki za pomoc.

 

Teraz mam kolejne pytanie :) wczesniej tez miaelm z tym problem .KTos to ladnie nazwal T.B.E. (toilet bowl effect) czyli efekt splukiwania kibla. Heli zamiast wisiec robi kolka. Od nowsci robil ale na poczatku troszke mniejsze na tych alu czesciach efekt jest mocniejszyy i utrudnia to strasznie sterowanie.

 

Czy mieliscie tez cos takiego jest sposob na usuniecie lub zmniejszenie tego efektu? Ktos w jednym poscie napisal ze po zdjeciu przedniej czesci obudowy (snapy od serw nie oceiraja sie wtedy o obudowe) pomaga. W sumie jutro sproboje aczkolwiek powinno latac z obudowa w miare dobrze. Bardzo prosze o jakeis pomysly :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części aluminiowe E-Sky są gorszej jakości niż plastikowe.

Alu okucia są sztywniejsze i łopaty ,,chodzą" pod innym kątem.

Kwardak

Musisz zdjąć alu okucia (dolne i górne) i

założyć oryginalne plastikowe to lamka nie będzie pływać.

 

A co do tarczy to snap lewego serwa ( sterującego pochyleniem ) musi być trochę wyżej niż snap prawego, którego strona głowicy ( serwo prawe ) ma być pod kątem

ok. 95 stopni co do osi

ale zależy od jakośći część lamki( i od lamki) .

 

Nie wiem czy mnie zrozumieliśćie :oops: ale ,, snap lewy ma być wyżej od prawego " :!: ( u mnie przynajmniej )

 

PS:

1. Lama pływa (zatacza kręgi itp.) bo:

-macie ALU OKUCIA E-Sky

- krzywą oś wewnęrzną /zewnętrzną

- łożyska ,,nie proste"

- Flybar lub mocowanie Flybar'a do osi wewnętrznej jest wygięte / krzywe

- silnik pada

- 4 in 1 ma za małe ustawienie Gyro

- Macie krzywo ustawioną lub rozklejoną głowicę

- Baterie w apce padają .

 

2. Jak lama nie startuje tylko obraca się wokół własnej osi to trzeba dokręcić dwie srubki

mocujące koło zębate głowicy wewnętrznej do osi wewnętrznej

 

3. http://www.epheli.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=410&mode=thread&order=0&thold=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za wyczrpujaca odpwiedz :). Posprawdzam wszystko co napsiales. Lamka w alu ladniej wyglada :P. Dlatego sproboje ja ustawic na alu :). Alu xtreme kosztuje 2 stowki a moj zestaw 60 :P.

 

Efekt T.B.E. Byl takze znaczny na plastikowych czesciach, po wymianie na alu sie tylko poglebil.

 

Efekt jest widoczny takze na swiezo naladowanym pakiecie (nowym) wiec slaba bateria raczej odpada.

 

Co do reszty posprawdzam i poustawiam wszytko czym mowiles i zobacze czy sie cos porpawi. Jak nie wroce do plastiku i sprawdze jak chodzi. Ale chialbym zeby na alu to chodzilo w miare :).

 

A i te srubki na dole one kiepsko trzymaja musze jakas gumowa podkladke tam podlozyc.

 

No i oczywiscie mam nie storowane lopaty (czy to moze miec na to wplyw? ).

 

Wielki Dzieki, jak sie pobawie lamka to dam znac co bylo przyczyna jak sie uda :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- łopaty niewytorowane mogą mieć wpływ

- i jeszcze sprawdź mocowania łopat

- dokręć srubki mocujące łopaty

 

Alu okucia:

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=10399

 

Mogłem zrobić edita ale już...

 

Pomaluję plastiki na czerwono farbą do modeli redukcujnych :crazy: ...Z daleka nie będzie widać :faja: .

 

Jescze jedno:

Alu części więcej ważą a nie polepszają właściwości lotnych ( mówię o E-Sky)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak sproboje na alu go najpeirw ustawic :P musi sie dac. A jak sie nie uda to coz wroce do plastiku. Co do mocowania lopat maja byc na sztywno? Chyba powinny luzno w miare latac zeby alu go nie sciskalo, co by sie nie lamaly przy lekkim uderzeniu.

 

A te okucia posprawdzam, jak sobie przypominam to rzeczywiscie jest inny kat obrotu na plastikowych mocowaniach gornych lopat.

 

W sumie ten post dotyczacy flybar'a tez ciekawy bo u mnie tez chyba jest troche luzu sproboje tam czegos napchac :). Akurat okucie flybara jest fajnym rozwiazaniem bo nie musze go szukac jak latam gdzies po trawie.

 

Ale majac tyle informacji co jest zle i dlaczego to napweno mozna zrobic male udoskonalenia tego alu. Jestem narazie poki co zdania ze musi sie dac tym w miare latac na kiepskim alu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę Ci :D

1. Napierw zdejmij alu . Naprawdę pomoże

 

Ważny jest też kąt ustawienia natarcia łopat górnych. Powinien wynosić 2 - 4 obroty Snapa łączącego Flybar i mocowanie łopat górnych. 2 - 4 obr od dotknięcia końca. Czyli gdzieś na 3 - 4 okręgu od dotknięcia końca.

 

Na razie nie będę pisał Ci nowych informacjii DZISIAJ bo jest ich jeszcze tak dużo że nie wyrobisz z czytaniem a co dopiero z ewentualnym wykonywaniem ich .Naprawdę :!: :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuning "aluminiowy" ma to do siebie, że trzeba wymienić wszystkie elementy napędu na tuningowane w ramach danego zestawu. Nie da się ich mieszać ze sobą lub z oryginalnymi plastikami. Efekty - jak widać. Pogorszenie własności lotnych.

 

Szczerze? Ja mam tylko łopaty i silniki Xtreme i uważam, że jest wystarczające do latania Lamą. Cała reszta to snobizm. Zresztą... jaki to tuning, skoro wszyscy mają identycznie? :mrgreen: Po prostu masz Lamę Vx MK 1 lub MK2. Jak masz MK2 to stać cię było wydać kupę kasy "dla efektu" (mizernego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O aj a sie baiwlem tym snapem od fly bara i msyalem ze to po nic :). DZieki coaxialV4 jak cos porobie to naspzie pradopodbnie koneic przyszlego tygodnia.

 

madrian JA mam cale alu wymienione nie mieszane tylko starsznie tanie :P. A Tuning na lamie uskuteczniam przede wszytkim dlatego zeby nauczyc se ustawiac robic poznac, zebym pzoniej lepiej temat ogarnial, przy zabawie z lepszymi heli (jak keidys sie dorobie :) ) jak wszytko dziaal jak trzeba to nei mozna sie pobawic i niczego sie nie naucze :).

 

A jaka bedzie satysfakcja jak to ogarne na tym alu zeby latalo :).

 

Zreszta po tuningu lepiej wyglada. Pozatym podwiozie muse zmienic na te weglowe bo to oryginalnie lamie sie strasznie. Te weglowe naprwade jest takie nielamliwe jak pisza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Ciąg Dalszy.

 

O kręceniu się lamki powoli w jedną i szybciej w drugą i kreceniu w zawisie:

Lamka będzie się obracać zawsze

( czasami bardzo powoli czasami szybko)

chyba że ustawi się Gaina na / lub - a nie na | ale wtedy lamką ma straszne wibracjie i nią szarpie (czyt. jak skręczasz to nie jest to ,,płynny skręt").

 

Trzeba ustawiać Lamkę po naładowaniu pakietu i nie zmieniać.

Co około 3 minuty należy wylądować i zresetować Gaina .

Wtedy Lamka nie bedzie się już tak obracać przez około 3 min.

(Zależy od naładowania pakietu)

 

Serwa są takie:

To jest Cyfrowe

http://www.rc711.com/shop/imagemagic.php?img=nNjHms7Zl6%2B%2BlpxjaWOjlJ3ZzQ%3D%3D&w=350&h=263&page=prod_info

 

- this is replacement for the old EK2-0500 servo.

- this new digital servo cannot use together with the old EK2-0500 servo. You may need to replace all the servos to digital at the same time. Or you can choose to repair the damaged servo with EK2-0500C.

A to Analog

http://www.rc711.com/shop/imagemagic.php?img=nNjHms7Zl6%2B%2BlpxjaWOblJ3ZzQ%3D%3D&w=350&h=263&page=prod_info

 

Serwa cyfrowe pobierają 5 razy więcej prądu bo się ,,same" ustawiają więcej w artykule tego Pana:

 

http://www.piotrp.de/MIX/serwa.htm

 

Cyfrowe jest o około 2 $ droższe. i Moja pomyłka sorry nie pisze 8G . Pomyliło mi się bo nie miałem dzisiaj lamki ( została w domu ) a pamiętam kod serva. :oops: :oops: :

 

Inne serwa w lamce:

 

Chyba (widziałem na forum lamkę z tym serwem, ale nie wiem gdzie) można wsadzić do lamy :

Tower Pro SG 50 - http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=31_74_38&products_id=108

(ewentualnie TP SG 90) http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=31_74_38&products_id=107

,ale trzeba by przebudować rame aby serwo się trzymało .

 

No i inne podwozie do Lamki:

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=11901

 

PS: Robie ogonek i podwozie taki jak RadekCH:

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7104&postdays=0&postorder=asc&start=15

tylko że z balsy i domowymi sposobami cała Lama na Czarno . Zdjęcia z tuningu i lotów wkrótce na mojej stronie. Jescze tylko muszę pomalować i poczekać aż mi przyślą częśći

 

Co do tuningu to Madrian ma racje. Reszta jest niepotrzebna (chyba że do wyglądu).

 

 

Dzięki za Plusy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra poddaje sie :). Zdejmuje w weekend w alu ustawieniami gyro sie jescze pobawie jak nic nie da to wywalam to alu.

 

-Osie wygladaja na proste

-lozyska tez raczej dobrze wygladaja

-Flybar i jego mocowanie wporzadku

- Gyro sie nie bawilem

-mam krzywa glowice ( element ktory trzyma lopaty sie odkleił się, skleilem to poxipolem i jest krzywo)

-jeden pakiet mam swiezy

 

kat natarcia duzo nie zmienia

 

oczywscie wszytsko na alu chyba ta glowica najwiecej daje tego efektu sproboje ja jakos naprostawoac i mzoe keidys sprovboje znowu zalozyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicę Alu http://riku.pl//data/Image/c_produkty_main_thumbnails/img_2896_6.jpeg

masz rozklejoną :?:

element ktory trzyma lopaty sie odkleił się

Łopaty trzyma to http://riku.pl//data/Image/c_produkty_main_thumbnails/img_2241_3.jpeg :wink:

Chyba mówisz o tym ,,co trzyma to co trzyma łopaty"

http://riku.pl//data/Image/c_produkty_main_thumbnails/img_2242_3.jpeg

 

Załóż plastiki jak są dobre.

Chyba że Cię źle zrozumiałem :oops: . Napisz czy dobrze lata jak już założysz/ naprostujesz.

Powodzenia :D

 

Co do snapu na Flybarze to kąt natarcia górnych łopat musi być taki sam jak na dolnych łopatach. Inaczej prędkość obrotowa łopat bedzie odrobinę mniejsza ( bo silnik musi dać więcej mocy) i heli będzie się lekko obracał. Za to jak dasz za mało obrotów snapa to Flybar bedzie słabo działał i heli będzie mniej stabilny , jak za dużo to będziesz miał problemy ze sterowaniem.

 

Uchwyty Alu powodują minimalne inne ustawienie łopat i EDIT: Obydwie :EDITłopaty działają pod innym kątem natarcia. :idea: :arrow: W heli wszystko musi być bardzo dokładne

( a przynajmiej powinno być)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi się wydaje że snapem na flybarze to się nie reguluje kąta natarcia łopat ale ich torowanie :P więc nie ma mowy o różnicowaniu kątów natarcia łopat górnych i dolnych :wink:

I coś mi się wydaje że rozwiązałem zagadkę efektu spłukiwania sedesu - łopaty w okuciach są ustawione pod różnymi kątami co wynika z niedokładności produkcji zdjęcie poniżej, w związku z czym nigdy ich sie poprawnie nie wytoruje, dotyczy to obydwóch wirników

 

pb010019om8.jpg

w2048.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem że snapem się toruje łopaty ale przecież to kążdej z łopat się osobno ( dla każdej łopaty inny popychacz / snap) zmienia kąt natarcia a snap w lamie jest jeden na dwie łopaty więc .... :idea:

http://www.epheli.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4&mode=thread&order=0&thold=0

 

A to co napisali w instrukcjii o torowaniu górnych łopat jest be.

 

Części Alu do Lamy (E-Sky) wykonane w technologi CNC i tak jak napisałeś

( i pokazałeś) nie są za dokładne...

 

Opis problemu :

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=10399

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.