Skocz do zawartości

Problem z Asp 52 FS..Pomocy..


Danielstol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Witam

nie chcialem zakladac nowego postu poniewaz moje pytanie nawiazuje do tego postu

Czy we wszystkich 4-taktach ASP sa takie same luzy zaworowe?,czyli ssacy 0,04mm wydechowy 0,1mm?Pytam poniewaz mam ASP FS30 AR i tam mam tez dosc duze luzy (nie mierzylem )ale na oko sa w granicy ok 0,20-0,30mm.Czy moge zmienic te ustawienia w tym silniku stosujac szczeliny 0,04/0,1mm?Zapewne tak tylko czy bedzie chodzil poprawnie?

Grzesiek ciężko znaleźć coś na temat tych luzów w tych silnikach.

Jedno co mogę powiedzieć to masz dobre oko ja w okularach czyli na ,,dopingu''tak dokładnie bym nie zmierzył. :D

Zanim zaczniesz coś zmieniać w tych luzach to zaopatrz się w szczelinomierz,może się zdarzyć że ten luz i tak ustawisz na ,,oko" ale potem zmierzysz i będziesz wiedział ile ustawiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory ustawione niestety brak albo czasu,albo pada :D Plan jest taki że jutro to sprawdzę w locie ,bo nie mam miejsca żeby sprawdzić tylko silnik.Nie będę robił zadymy w piaskownicy pod blokiem :D

Jak tylko wrócę napiszę co i jak,szczelinomierz zabiorę z sobą żeby ewentualnie zrobić poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przetestowałem dziś ustawienia zaworów dla mego OS FS 91. Ssący - 0,05 wydechowy 0,1mm. Pierwsze co dało się zauważyć to słabnące obroty przy max. wychylonym drążku. Za to najniższe były OK bo 2450 - 2550. Wcześniej podłączałem moduł żarzenia bo silnik potrafił zgasnąć w locie. Póżniej wrzucę film z testu na którym wszystko widać, a co najważniejsze słychać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o regulacji gażnika masz na myśli regulację wolnych obrotów? Nie nie robiłem tego mając na uwadze powrócenie do moich ustawień jesli byłyby problemy z pracą. Ograniczyłem sie tylko do ustawienia EPA na minimalnych obrotach. Pierwszy film to praca silnika na najniższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tak tylko z ciekawości pytałem.

Nie mam zamiaru nikogo na siłę przekonywać, że "moje" ustawienia są najlepsze.

 

Nasuwa mi się tylko jedno pytanie, po co OS Engines sprzedaje zestawy do regulacji zaworów które zawierają 2 blaszki, jedna 0,04 mm i druga 0,1 mm plus jakieś kluczyki itd., skoro te ustawienia są "złe" czy błędne ? :roll:

 

Film ? :roll:

 

Pozdrawiam i życzę wielu długich i udanych lotów na "Twoich" ustawieniach silników. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto film;

 

http://pl.youtube.com/watch?v=ImCX8ie8N0k

 

Wedlug mnie po to obie blaszki by tak ustawić szczelinę aby jedna przeszła lekko, a druga z oporem. Jak wspomniałem na tym filmie telko najmniejsze obroty 2450 - 2550. Drugi film z przejściami obrotów jest znacznie"cięższy" więc wgranie potrwa.

 

Grzegorz - na moich ustawieniach latał ten Fokker od samego początku istnienia. To co na filmie to " Twoje " ustawienia :devil: Miałem tak ustawione zawory, że tylko wydechowego zwiększyłem tak aby 0,1 przechodził raczej ciasno, ale 0,15 już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie po to obie blaszki by tak ustawić szczelinę aby jedna przeszła lekko, a druga z oporem

:shock:

Czyli oba zawory na niecałe 0,1 mm? :roll:

A instrukcję którą do tego napisali to tak żeby coś było do poczytania. :lol2:

 

To co na filmie to " Twoje " ustawienia

No i co coś nie gra? poza tym że tak wysokiego minimum to w moich 4 taktach nie pamiętam, bo nie chciało Ci się ruszać gaźnika skoro i tak wiedziałeś, że wrócisz do "Twoich" ustawień.

Jak próba miała wyglądać tak jak ją zrobiłeś to szkoda było zachodu i nie wiem co chciałeś udowodnić tym filmem? że nie mam racji?

Nie o to chodzi drogi Fokkerze to jest post kolegi który szukał rozwiązania problemu ze swoim 4taktem, więc mając jakieś doświadczenie z takowymi napisałem jakie mam zdanie na temat i jak JA regulował bym zawory.

Jak pisałem wcześniej nie mam zamiaru nikogo na siłę przekonywać, że moje ustawienia są lepsze.

Cieszę się że kolega Danielstol problem rozwiązał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz grzegorzp to ja absolutnie nie wiem o co Tobie chodzi :?: Z tak przedstawionego problemu, jak zrobiłeś to w ostatnim wpisie wnioskuję, iż masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem tekstu. Jeśli mam rację - a mam często rację - to napiszę ci jeszcze raz. Masz dwie blaszki szczelinomierza 0,04 i 0,1mm teraz w obu zaworach ta cieńsza - na pewno domyślasz się która - powinna wsuwać się bez oporu, a ta druga - podpowiem ci - 0,1mm powinna przesuwać się już z oporem. Jeśli to dla ciebie nie jest zrozumiałe to sory ale musisz sam dojsc do tego dlaczego tak się dzieje. To, że tobie silnik dobrze pracuje na przypadkowej bądź żle przeprowadzonej regulacji nie świadczy o tym, że ty masz rację. Ale jesli wskażesz mi fragment instrukcji, która potwierdzi twój sposób regulacji to z miejsca przeproszę za to co właśnie piszę o tobie. Ja ze swej strony służę fragmentem potwierdzającym mój sposób regulacji. Najlepiej jednak popatrz w instrukcję użytkowania silnika wtedy nie będziesz pisał głupot o bezcelowości pisania instrukcji użytkowania... I to tyle z mojej strony w kwestii dyskusji z tobą w tym temacie.

 

EDITT: by jednak nie ciągnać dyskusji o prawidłowości regulacji wkleję fragment z instrukcji. kluczowe słowo pozoliłem sobie wytłuścić;

 

" The standard valve clearance, on both inlet and exhaust

valves, is between 0.04mm and 0.10mm "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tak przedstawionego problemu, jak zrobiłeś to w ostatnim wpisie wnioskuję, iż masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem tekstu.

:lol2:

Jeśli mam rację

:roll:

Masz dwie blaszki szczelinomierza 0,04 i 0,1mm teraz w obu zaworach ta cieńsza - na pewno domyślasz się która - powinna wsuwać się bez oporu, a ta druga - podpowiem ci - 0,1mm powinna przesuwać się już z oporem

Czy ja Cię pytałem jak ich używać lub jak reguluje się zawory?

Jeśli to dla ciebie nie jest zrozumiałe to sory ale musisz sam dojsc do tego dlaczego tak się dzieje.

 

No comment.

To, że tobie silnik dobrze pracuje na przypadkowej bądź żle przeprowadzonej regulacji nie świadczy o tym, że ty masz rację.

A ten znowu swoje, już Ci mówiłem, że nie o to tutaj chodzi, nie jest to ani twój ani mój temat więc wypadało by żebyśmy się go trzymali.

Najlepiej jednak popatrz w instrukcję użytkowania silnika

Nie pisałem o instrukcji obsługi SILNIKA tylko ZESTAWU DO REGULACJI ZAWORÓW, muszę Ci napisać drukowanymi bo najwyraźniej to Ty masz problemy ze zrozumieniem tekstu.

Ale jesli wskażesz mi fragment instrukcji, która potwierdzi twój sposób regulacji to z miejsca przeproszę za to co właśnie piszę o tobie.

To nie moje dowody, ale Twoje dobre maniery powinny tutaj zaważyć, nie będę się prosił żeby ktoś mnie przepraszał :shock: ja wiem swoje Ty wiesz swoje, powiedziałem Ci trzy posty temu i powiem po raz 3, nikogo nie będę na siłę przekonywał, skoro Ci silnik dobrze pracuje to nie widzę powodu żeby ruszać cokolwiek.

 

"Pozdrawiam i życzę wielu długich i udanych lotów na "Twoich" ustawieniach silników." to było zakończenie dyskusji z mojej strony ale jak wyżej to chyba Ty masz te problemy z tekstem.

 

EDIT:

" The standard valve clearance, on both inlet and exhaust

valves, is between 0.04mm and 0.10mm "

To już całkiem nie wiem skąd Ci się wzięło 0,25 mm skoro tak się tą instrukcją "podpierasz" :?:

Fokker bardzo mi przykro ale w tym momencie sam sobie przeczysz :roll: , czyli co należą mi się te przeprosiny? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

" The standard valve clearance, on both inlet and exhaust

valves, is between 0.04mm and 0.10mm "

 

To już całkiem nie wiem skąd Ci się wzięło 0,25 mm skoro tak się tą instrukcją "podpierasz"

Fokker bardzo mi przykro ale w tym momencie sam sobie przeczysz , czyli co należą mi się te przeprosiny?

 

Własnie o tym piszę nie wiesz bo sam nie wiesz o czym piszesz!! Pogubiłeś się na całego. Dowód? W którym miejscu napisałem, że szczelina ma mieć 0,25mm???? Jeszcze raz proponuję byś czytał ze zrozumieniem tekstu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym w temacie ASP FS 61. Gdy wyjąłem go z pudełka , przykręciłem do modelu i odpaliłem. Chodził super, a potem model latał z nim super. Na nastepny wyjazd tuż przed wyjściem zmierzyłem zawory ok 0,25 na kazdy. Oczywiście ustawiłem tak między 0,05 a 0,1 i ...silnik za nic nie chciał pracować. Na szczeście miałem ze sobą szczelinomierz i poprawiłem na te "złe " ustawienia i znowu mogłem latać :devil: Jednak były małe problemy z ustawieniem małych obrotów ale tolerowałem to by niczego już nie zmieniać. Po roku znowu czacząłem ustawiać zawory i teraz już na małych obrotach chodził idealnie.

 

Ja nie wiem o czym piszę?!! Fokker, zamotałeś się, sam nie pamiętasz co pisałeś 3 dni temu :evil:

 

Jeszcze raz proponuję byś czytał ze zrozumieniem tekstu.

Ja proponuję żebyś sobie może trochę odpoczął :devil:

 

Kończę tą dyskusję bo to nie ma najmniejszego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorzp - robię to bardzo niechętnie bo w twoim wieku facet powinien rozumieć to co czyta. Napisałem tak 3 dni temu - wyjąłem silnik z pudełka, przykręciłem do modelu i odpaliłem. Na lotnisku latało się modelem super. Przed następnym dniem lotnym postanowiłem sprawdzić zawory. Jedna ze szczelin miała aż o,25mm... więc ustawiłem do wartości z instrukcji czyli pomiędzy 0,05 a 0,1mm.

Według ciebie oznacza to, że ustawiłem wartość szczeliny zaworów na 0,25mm!!! Natomiast według przeważającej liczby modelarzy oraz czytających ten temat oznacza to tylko tyle, iż w nowym silniku była ustawiona taka wartość szczeliny. Ja postanowiłem ją ustawić na wymiar fabryczny. Niestety na takim ustawieniu silnik w ogóle nie chcial pracować więc wróciłem do tych zastanych ustawień. Uffff...chyba już zrozumiałeś czy nadal jest coś czego nie pojmujesz?

I to jest mieszanie w tym co piszę??? Nie, to jest nadal niezrozumienie przez ciebie tego co czytasz!!! No chyba, że a akcie desperacji wymyśliłeś sobie, iż skoro wróciłem do niewłaściwych ustawień szczeliny tzn; że taki wymiar preferuję, ale to już twój problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestowałem silnik po zmianie luzów zaworowych,najpierw przypomnę co miałem wcześniej

Na zaworze ssącym wsuwa się blaszka szczelinomierza 0,15 a 0,20 już nie,czyli mam coś pośrodku.Na wylotowym wchodzi 0,20 a 0,25 już nie.

Teraz ustawiłem na obu: blaszka 0,05 wsuwa się ciasno a 0,10 nie wchodzi.

Silnik odpalił normalnie jednak jak zmniejszyłem obroty i jak chciałem je zwiększyć silnik gasł.

Musiałem podregulować gaźnik zmieniłem ustawienia iglicy od ilości paliwa,iglicę od min. obrotów i położenie przepustnicy na min.obrotach.

Nagrałem kawałek filmu z pracą już po regulacji,jednak zdechł aku.w kamerze i nie nagrałem jak pracuje silnik po jeszcze dokładniejszym doregulowaniu.W każdym bądź razie obroty min.ma małe,pracuje na nich stabilnie i bez problemu się z nich wkręca na większe.

 

 

Zabrałem z sobą narzędzia żeby ew. poprawić luzy ale już na miejscu stwierdziłem że to niezbyt udany pomysł,szczególnie w silniku z głowicą w dół i zatankowanym zbiornikiem :D

Takie regulacje ,które mają wykazać jakie luzy będą najlepsze to można robić w garażu z silnikiem przykręconym do deski a nie na lotnisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.