Skocz do zawartości

[iCharger 106B-plus] VS [e-Station BC-8]


Gość Kaziuk

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak też zrobiłem, po parametrach wybrałem 1010B, zamówiłem, no i... Zgłosił się Ładziak... :rotfl:

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Kaziuk, Nie denerwój się, uważam, że 1010B to bardzo dobry wybór, ja również zastanawialem się nad 960-tką infinity i ichargerem i stanęło na 1010B. Zadecydowało o tym bardzo dobra opinnia o precyzji tej ładowarki, duża moc, po wgraniu najnowszego softu jest to ponad 250W przy zasilaniu napięciem ponad 13,5V, przy pracującym silniku w samochodzie jest osiągalne 280W, bardzo male gabaryty w porównaniu z infinity 960 i BC8. Na RCgroup jest bardzo szeroki watek odnośnie tej ładowarki i najnowszy soft, który wgrałem daje szersze możliwości niż nawet 960-tka (praca np. z wylączonym wentylatorem, korekta napięcia końcowego dla ogniw LiXX i Pb, możliwość balansowania w trakcie całego procesu ładowania, większa moc itd). Właśnie zakładam wątek o dorobieniu portu RS485 ? do ładowarki, do zmiany oprogramowania.

Opublikowano

Tomek podajesz jako zaletę małe wymiary,akurat nie wiem czy jednak nie powinna być większa tzn. czy nie powinna mieć większej obudowy ,radiatora.

Jak ją dobrze ,,zatrudnisz'' to grzeje się całkiem nieźle,swojej staram się nie kłaść na płask tylko coś podkładam pod spód lub stawiam ją w pionie.

Zastanawiam się jak się nagrzeje i czy o wytrzyma jak ją spróbuje wykorzystać ją na maksa?

Opublikowano
Zastanawiam się jak się nagrzeje i czy o wytrzyma jak ją spróbuje wykorzystać ją na maksa?

Ładuj śmiało, ładowarka ma zabezpieczenie termiczne ograniczające moc ładowania w przypadku przekroczenia temperatury 60° C oraz zatrzymujące ładowanie po przekroczeniu 65° C :jupi: .

Opublikowano

Jeszcze nie doszedłem do takiej temp. żeby zadziałało to zabezpieczenie ale będę miał niedługo nowe pakiety i kto wie może wtedy.

Z drugiej strony ciekaw jestem przy jakim obciążeniu ładowarki to wystąpi,bo co mi po takim zabezpieczeniu jeżeli włączy się za wcześnie i wtedy to już nie będzie taka szybka ładowarka :D Będzie musiała ostygnąć :D

Opublikowano

I do tego Kubuś :D

Po prostu to grzanie mnie zdrzaźniło :D po tym jak przykleiłem z tyłu kwadraciki z gumy żeby obudowy nie porysować i po ładowaniu odpadło bo klej puścił.

Opublikowano

olo, to moja ładowarka GT8 była gorąca w/g twoich kryteriów i to przy prądzie 4,5A na pakiecie LiFe7S, I1010B jest ledwo ciepła przy 8A :P

Opublikowano

Małe wymiary i fakt że ładowarka nie grzeje się świadczy o jej wysokiej sprawności. Nie bez znaczenia jest czy naładujesz większe pakiety 6 czy 8 razy z akumulatora.

Opublikowano

Ja bym nie zamieniał... to bardzo dobra i przyszłościowa ładowarka, a nigdy nie wiesz czy nie przyjdzie ci naładować większego pakietu albo kilku mniejszych szeregowo by było szybciej. Ja tak ostatnio ładuję pakiety NiMH do autek - łączę 3 lub 4 pakiety 6NC w szereg i po godzince są wszystkie gotowe :) :)

No ale ja jestem stronniczy bo jestem fanem ładowarki 1010B ;)

Opublikowano

Zostawię więc to w rękach losu - napisałem prośbę o zamianę i nie będę jej ponawiał. Będzie co będzie.

Opublikowano
...

Po prostu to grzanie mnie zdrzaźniło :D po tym jak przykleiłem z tyłu kwadraciki z gumy żeby obudowy nie porysować i po ładowaniu odpadło bo klej puścił.

 

Olo dopiero teraz zwrócilem na to uwagę, ale nie przyklejaj nic na spod ładowarki, właśnie spodnia część obudowy jest głównym radiatorem do odprowadzania ciepła, a taka naklejka, nawet cienka, może obniżyć o ponad połowę ilość odprowadzanego ciepła. Z ładowarką są dostarczane samoprzylepne nóżki. W sumie to szczęście że nie popaliłeś tranzystorów

Opublikowano
Wg mnie zmienić, zwłaszcza gdy nie zamierzasz ładować pakietów powyżej 6S. ...

OK, zamienione.

Opublikowano

Gratuluję! Będziesz zadowolony! :jupi:

 

W porównaniu do 1010B będziesz miał wykresy na komputerze i nie będziesz musiał nic przerabiać, by updatować firmware. Nie będziesz miał ładowania pakietów 10S :D

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Posiadam ładowarke iCharger 106B+ od 10 miesięcy

Ladowarka spisuję się bez problemu ale....................mam problemy z balancerem

Różnice między celami dochodziły do 0,1

Oddałem ładowarke do kalibracji balancera

Jest już lepiej , rożnice dochodzą do 0,04

Mam więc pytanie

Jak moge dokonac kalibracji balancera w domowych warunkach?

\Troche jestem zawiedziony tą ładowarka , wybrałem ja ze wzgledu na dokładny balancer , ale jak widzę to ładowarki Tunigy już lepiej wypadają pod względem balancowania pakietów

Opublikowano

Tiaaaa... Zmierz te Turnigy osobiście, a nie czytaj, co komu się napisze...

Po co ci większa dokładność, niż 0,04 V i jak ją mierzysz? Może wynika z niedoskonałości czy różnicy wykonania ogniw pakietu?

Opublikowano

Może masz racje .................

Posłużę się przykładem , pakiet 3 celowy

4,16

4,21

4.20

Tak to wyglada

Po tej ładowarce spodziewałem się róznic do 0.01

Może za dużo wymagam ? od tej ładowarki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.