Skocz do zawartości

Teoretyczne rozważania i budowa Yaka-55


Marek:D

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Po ponad trzyletniej przerwie w lataniu udało mi się powrócić do hobby. Na razie cieszę się szybowcami(kiedyś nie wyobrażałem sobie latania innego niż 3D), ale przyda się też coś na "fikanie" wieczorkami. Jako, że obecnie posiadane przeze nie modele są trochę za duże ze względów logistycznych postanowiłem zrobić coś niedużego, łatwo mieszczącego się w aucie. Jako, że po zrobieniu benzynowego Yaczka 54 2,2m i prawie ukończonego Su-29 1,6m projektu Sławka nadal mam słabość do rosyjskich akrobatów. 55-tka zawsze budziła w moich oczach odrazę, ale chyba musiało minąć trochę czasu, żebym się do niej przekonał :)

 

Ogólne założenia:

- model z napędem elektrycznym

- konstrukcja kadłuba główna kratowniczka balsowa, garby ze styro+balsa

- skrzydła i stateczniki raczej konstrukcyjne ze względu na masę

- całość wykonana tradycyjnie bez pomocy urządzeń cyfrowych.

 

Jakieś plany sobie sklecę, ale najważniejsze to dobór wyposażenia. Początkowe założenie to rozpiętość w okolicach 1,4m.

 

Niestety to, że "wyleciałem" na jakiś czas z elektroniki i napędów nie pozwala mi optymalnie dobrać sprzętu i tutaj chciałbym się zwrócić do Was.

Interesuje mnie wyposażenie dobre jakościowo, to główny priorytet. Czy jesteście w stanie określić mi przewidywany koszt wyposażenia(napęd+serwa) przy różnych rozpiętościach modelu? Jak wspomniałem wcześniej głównie ogranicza mnie logistyka i dlatego w grę wchodzą modele o rozpiętości 1,2-1,6m. Ma to być "latająca gazeta" do zabawy 3D i zdaje sobie sprawę, że im większy tym lepsza frajda, ale chciałbym mniej więcej porównać zestawienia kosztów takiego wyposażenia. Jeżeli chodzi o konstrukcję to chyba jeszcze dużo nie zapomniałem i z tym sobie spokojnie poradzę :)

 

Jeżeli chodzi o odbiornik, to albo coś się znajdzie u mnie w warsztacie, albo coś nowego ze stajni futaby bo taki nadajnik posiadam, dlatego w zestawieniu odpuśćmy koszt odbiornika. Ważne żeby silnik był efektywny i nie gubił magnesów, regulator ma być prosty w obsłudze i programowaniu, a serwa niezawodne. Do modelu oczywiście 3 pakiety, aby troszkę się pobawić.

 

Wiem, że to trudne zadanie, ale mam nadzieję, że ktoś z Was mi pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres cenowy wyposażenia jest naprawdę szeroki. Jeśli to ma być niezawodne to myślę że tak:

 

Silnik hacker-motor, axi, a jeśli model 2.2m to jeszcze można extreme flight XPWR

regiel castle creations, jeti

serwa KST, MKS, Savox

pakiet pulse battery, optipower, gensace

 

To jest takie na bogato, można skomponować jakieś tańsze a równie dobre myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszku przeniosłem się teraz na stałe i mieszkam w Białymstoku, ale niestety na Krywlanach latam szybowcem w okolicach południa i przeważnie nikogo więcej nie ma :) Ale jak tylko choroba odpuści to przyjadę wieczorkiem w któryś z weekendów.

 

Kamil, jeśli chodzi o serwa to w modelu 2,2m mam same SAVOXY i jestem z nich bardzo zadowolony, teraz w DLG który zrobiłem wpakowałem 4xKST i też jestem zadowolony, chociaż jeszcze trochę za krótko żeby je ocenić, na savoxach mam 3 sezony za sobą bez problemów. Bardziej chodziło mi o porównanie kosztów np zakładając:

- silnik AXI(chociaż myślę, że dobre chinole wcale od nich nie odbiegają)

- regiel niech będzie Jeti z serii Advance

- serwka KST

- akumularor jeden z wymienionych.

Chodzi mi właśnie o porównanie kosztów w zależności od rozmiaru modelu, czy jest to koszt rzędu 2-3 razy droższy model 1,6m niż 1,2m itp. Takie szacunki mnie interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.