Skocz do zawartości

Nieuport 11


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Puk, puk, można? :rotfl:

 

Jakimś dziwnym trafem - nie lotna pogoda w 3city - sprawiły, że plan weekendowy zrealizowano w 99,9% :devil: Powstała prawa kratownica, trzy wręgi ścianki kadłuba i teraz właśnie klei się lewa kratownica. Fotek narazie nie wklejam bo obie leżą symetrycznie na planie do klejenia. Waga tego co już jest to jakieś 200 - 300 g ale co to jest w obec planowanych do lotu 6000g :jupi:

 

EDIT;

To tyle co udało się zrobić do końca dnia.

 

nieuport11benzynacu8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wstępnie zamknąłem kratownicę w jedną całość :twisted: Marku gdy zaczniesz się brać za tego Nieuporta to strzel sobie najpierw kielicha lub idź do psychoanalityka celem całkowitego zrelaksowania się!!! Po wycięciu i złożeniu, wręgi zupełnie nie pasują do siebie, Montaż to prawdziwa improwizacja :rotfl: Nie wiem dlaczego ale skosy burt kadłubowych wykonano pod różnymi kątami. Nie wiem czy to pomylka w planie ale plany wykonane przez znane osobistości modelarstwa światowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin - narazie wydałem na niego...42zł ale to chyba nie koniec wydatków :rotfl: Ponieważ oryginał był mniejszy od oryginału Fokker D.VIII więc mimo mniejszej skali Nieuport spokojnie mieści się w mojej gablocie. Do tego dochodzi jeszcze przemyślana konstrukcja - stateczniki pionowy i poziomy odkrecane od kadluba. Co do kosztow - zestaw taki jako kit w skali 1/4 kosztuje w US 211$ i tyle mniej więcej trzeba by policzyć. Jak wiesz najdroższe są dotatki, koła np 140zł ale celowo do Fokkera kupiłem większe by pasowały do Nieuporta.

 

nieuport11benzyna001ev3.jpg

Te ciężarki ważą w sumie 40kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory nie było za wiele tych mankamentów, wszystko dało się poprawić już na wstepie. Czyli od razu możesz sprawdzić i prawidłowo wyrysować wręgi, nie zrobiłem tego bo postanowiłem wszystko zrobić zgodnie z planem, ale w moim przypadku nie da się tak. Np silnik nie będzie mocowany na belkach przechodzacych przez dwie wręgi, a tylko do czołowej ścianki dlatego znacznie ją wzmacniam. Zastanawiam się jednak czy nie póścić mimowszystko tych belek przez kadłub jesli dodatkowo by przenosiły obciazenie na większosc kadłuba , a nie tylko na pierwszą wręgę. Tak na szybko inne wady - otwory na linki steru wysokości w stateczniku - wykonane są wprost w folii. Przecież w tym miejscu będzie sie darła chyba :?: :!: dlatego u mnie będzie tam balsa i dopiero w niej przejście na linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie. Ponad 2 tygodniowe milczenie nie było spowodowane brakiem postepów w pracy lecz mało atrakcyjnymi ale za to istotnymi rozwiązaniami nad, którymi trzeba było sie trochę pogłowić. Efektem tego jest wykonanie z aluminium 0,5mm odejmowanego panela górnego kadłuba i wsporników skrzydła. Na fotce zdjęty jest trójkątny wspornik tylny też z aluminium. Jutro popracuję nad podwoziem oraz orczykami steru wysokości.

 

nieuport11kadub001nd3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey...

Dziś niewiele przybyło ale jednak pomału do przodu;

 

nieuport11kadub004ko3.jpg

 

- zamknąłem od góry kokpit pilota i wpasowałem aluminiowy wspornik skrzydła. Niestety muszę zrobić nowy szablon owiewki pilota bo ten z planów zupełnie nie pasuje do zaistniałej rzeczywistości :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś testowałem napędy do Nieuporta. Tak pracuje Homelite 32cm na śmigle 18x6 i E98.

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=2204259627284070761

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=3841458042020497326

 

A tak pracuje Kalt na śmigle 16x6 i E 94.

 

http://video.google.pl/videoplay?docid=-776379698689896838

 

32 cm jest cięższa ale łatwiejsza w obsłudze - zassanie paliwa, gaszenie.

22 cm lżejszy ale trochę trudniejszy rozruch. Maska silnika modelu o średnicy 26cm wsjkazuje chyba bardziej na uzycie śmigła 18x6. Ale jeszcze rozważe może jeszcze inne śmigła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zakończyłem wstępnie najgorszą robotę czyli zlutowałem golenie podwozia;

 

nieuport11podwozie002sx5.jpg

 

Blacha, w której pracowało będzie amortyzowane podwozie, ma 2mm grubości. Niestety mialem do dyspozycji tylko ażurowany plaskownik stąd te duże otwory. W sumie nie wyszło żle, a co ważniejsze kąty zachowane.

 

EDIT; ... i tak na szybko "zamontowane" by sprawdzić jak to wygląda ogólnie;

 

nieuport11podwoziepoprajf8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnia skrzydeł - 85dm - zawsze mogę trochę zwiększyć. Masa - nie wiem, opieram sie na danych zestawu tego modelu z BalsaUS. Ich model waży 6-7kg. Przy 7kg i 85dm to obciążenie i tak jest znacznie korzystniejsze niż w D.VIII. Biorąc pod uwagę możliwości tego silnika 22cm to obiążenie mocy modelu wychodzi lepsze niż ten sam współczynnik dla oryginału. Nie twierdzę że już jest za ciężki tylko, że masy szybko przybywa :devil:

 

Strona firmowa BalsaUS;

 

https://www.balsastore.com/store/proddetail.php?prod=407

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przyszła i ochota na wykonanie skrzydeł :devil: I tu mam problem czy wykonywać je zgodnie z planem czyli wklęsło-wypukłe, czy uprościć sobie i wykonać płasko-wypukłe? Słyszałem, że z wkl.-wypukłym profilem modele są wolniejsze od np płasko-wypukłych. to by mi odpowiadało bo nieuporcik nie ma być rajdowcem, ale wolno latające to pojęcie względne.Druga sprawa to fakt czy od wklęsłości folia nie będzie miała choty szybko odklejać się? I jak muszę pezygotować skan żeberka by był wzorem do laserowego cięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydełka dolne prawie wykonane. Prawie bo muszę jeszcze wykończyć końcówki. Pierwsza przymiarka w kadłubie;

 

nieuport11skrzydodolne0qh3.jpg

nieuport11skrzydodolne0pl4.jpg

nieuport11skrzydodolne0ci7.jpg

 

Jak na ponad 5 tyg. pracy to tempo chyba zbyt wysokie :lol2:. Niestety modelem tych rozmiarów ciężko operować w moich salonach :rotfl: więc i ujęcia nie są najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

folia na wkleslo wypuklym nie bedzie sie odklejac jesli zaczniesz ja przyklejac od natarcia w kierunku splywu systematycznie powszystkich zeberkach 1/4 pierwszego potem 1/4 drugiego itd a jak dojedziesz do koncowki to powtorka az bedziesz mial cala powierzchnie. Poetmm normalnie naciagasz i jest ok-testowane :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.