Irek M Opublikowano 8 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Puk, puk, można? :rotfl: Jakimś dziwnym trafem - nie lotna pogoda w 3city - sprawiły, że plan weekendowy zrealizowano w 99,9% :devil: Powstała prawa kratownica, trzy wręgi ścianki kadłuba i teraz właśnie klei się lewa kratownica. Fotek narazie nie wklejam bo obie leżą symetrycznie na planie do klejenia. Waga tego co już jest to jakieś 200 - 300 g ale co to jest w obec planowanych do lotu 6000g :jupi: EDIT; To tyle co udało się zrobić do końca dnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Własnie wstępnie zamknąłem kratownicę w jedną całość :twisted: Marku gdy zaczniesz się brać za tego Nieuporta to strzel sobie najpierw kielicha lub idź do psychoanalityka celem całkowitego zrelaksowania się!!! Po wycięciu i złożeniu, wręgi zupełnie nie pasują do siebie, Montaż to prawdziwa improwizacja :rotfl: Nie wiem dlaczego ale skosy burt kadłubowych wykonano pod różnymi kątami. Nie wiem czy to pomylka w planie ale plany wykonane przez znane osobistości modelarstwa światowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Zapowiada się "sympatyczna" relacja :jupi: Od samego zera do końca - takie lubię Normalnie Fokker masz kibica ;D Model chyba będzie Cię sporo kosztował wliczając chyba - sposób transportu - myślałeś już co z tym fantem czy jeszcze za wcześnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Marcin - narazie wydałem na niego...42zł ale to chyba nie koniec wydatków :rotfl: Ponieważ oryginał był mniejszy od oryginału Fokker D.VIII więc mimo mniejszej skali Nieuport spokojnie mieści się w mojej gablocie. Do tego dochodzi jeszcze przemyślana konstrukcja - stateczniki pionowy i poziomy odkrecane od kadluba. Co do kosztow - zestaw taki jako kit w skali 1/4 kosztuje w US 211$ i tyle mniej więcej trzeba by policzyć. Jak wiesz najdroższe są dotatki, koła np 140zł ale celowo do Fokkera kupiłem większe by pasowały do Nieuporta. Te ciężarki ważą w sumie 40kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Ponieważ oryginał był mniejszy od oryginału Fokker D.VIII więc mimo mniejszej skali Nieuport spokojnie mieści się w mojej gablocie. Myślałem że będziesz zmuszony do zmiany fury ale widzę że wszystko już policzyłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Wręga silnikowa a dla innych fire wall (chyba :jupi: ) wykonana. Ma ona 6mm(sklejka) ale od wewnętrznej str. kadłuba też coś wstawię dla wzmocnienia. Silnik - benzyna 22cm jakiś taki mikry się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Dziś rano powstały zarysy stateczników, wygląda to tak; Do celowo - ale tylko na dzień dzisiejszy :devil: tak będzie "malowany" fotka pochodzi z zestawu firmy BalsaUSA też w skali 1/4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MareX Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 No Irku, już mi sie podoba! Zresztą oglądając plany też mi się podobał "od pierwszego wejrzenia"... :wink: Jak się za niego zabiorę /kiedy?/, to będę prosił o listę tych wszystkich niezgodności, dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Jak do tej pory nie było za wiele tych mankamentów, wszystko dało się poprawić już na wstepie. Czyli od razu możesz sprawdzić i prawidłowo wyrysować wręgi, nie zrobiłem tego bo postanowiłem wszystko zrobić zgodnie z planem, ale w moim przypadku nie da się tak. Np silnik nie będzie mocowany na belkach przechodzacych przez dwie wręgi, a tylko do czołowej ścianki dlatego znacznie ją wzmacniam. Zastanawiam się jednak czy nie póścić mimowszystko tych belek przez kadłub jesli dodatkowo by przenosiły obciazenie na większosc kadłuba , a nie tylko na pierwszą wręgę. Tak na szybko inne wady - otwory na linki steru wysokości w stateczniku - wykonane są wprost w folii. Przecież w tym miejscu będzie sie darła chyba :?: :!: dlatego u mnie będzie tam balsa i dopiero w niej przejście na linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam ponownie. Ponad 2 tygodniowe milczenie nie było spowodowane brakiem postepów w pracy lecz mało atrakcyjnymi ale za to istotnymi rozwiązaniami nad, którymi trzeba było sie trochę pogłowić. Efektem tego jest wykonanie z aluminium 0,5mm odejmowanego panela górnego kadłuba i wsporników skrzydła. Na fotce zdjęty jest trójkątny wspornik tylny też z aluminium. Jutro popracuję nad podwoziem oraz orczykami steru wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Hey... Dziś niewiele przybyło ale jednak pomału do przodu; - zamknąłem od góry kokpit pilota i wpasowałem aluminiowy wspornik skrzydła. Niestety muszę zrobić nowy szablon owiewki pilota bo ten z planów zupełnie nie pasuje do zaistniałej rzeczywistości :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2007 Dziś testowałem napędy do Nieuporta. Tak pracuje Homelite 32cm na śmigle 18x6 i E98. http://video.google.pl/videoplay?docid=2204259627284070761 http://video.google.pl/videoplay?docid=3841458042020497326 A tak pracuje Kalt na śmigle 16x6 i E 94. http://video.google.pl/videoplay?docid=-776379698689896838 32 cm jest cięższa ale łatwiejsza w obsłudze - zassanie paliwa, gaszenie. 22 cm lżejszy ale trochę trudniejszy rozruch. Maska silnika modelu o średnicy 26cm wsjkazuje chyba bardziej na uzycie śmigła 18x6. Ale jeszcze rozważe może jeszcze inne śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Dziś zakończyłem wstępnie najgorszą robotę czyli zlutowałem golenie podwozia; Blacha, w której pracowało będzie amortyzowane podwozie, ma 2mm grubości. Niestety mialem do dyspozycji tylko ażurowany plaskownik stąd te duże otwory. W sumie nie wyszło żle, a co ważniejsze kąty zachowane. EDIT; ... i tak na szybko "zamontowane" by sprawdzić jak to wygląda ogólnie; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Qrna!!! ale tej niechcianej masy przybywa... :cry: To co na fotce waży...4,1kg, a przecież końca nie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Irek jakie obciążenie powierzchni powinien mieć model? Jaką ma powierzchnie nośną? W końcu w jakiej wadze powinieneś się zmieścić? Z tego co mi pisałeś to silnik ma jeszcze sporo luzu (obciążenie silnika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Powierzchnia skrzydeł - 85dm - zawsze mogę trochę zwiększyć. Masa - nie wiem, opieram sie na danych zestawu tego modelu z BalsaUS. Ich model waży 6-7kg. Przy 7kg i 85dm to obciążenie i tak jest znacznie korzystniejsze niż w D.VIII. Biorąc pod uwagę możliwości tego silnika 22cm to obiążenie mocy modelu wychodzi lepsze niż ten sam współczynnik dla oryginału. Nie twierdzę że już jest za ciężki tylko, że masy szybko przybywa :devil: Strona firmowa BalsaUS; https://www.balsastore.com/store/proddetail.php?prod=407 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Niestety przyszła i ochota na wykonanie skrzydeł :devil: I tu mam problem czy wykonywać je zgodnie z planem czyli wklęsło-wypukłe, czy uprościć sobie i wykonać płasko-wypukłe? Słyszałem, że z wkl.-wypukłym profilem modele są wolniejsze od np płasko-wypukłych. to by mi odpowiadało bo nieuporcik nie ma być rajdowcem, ale wolno latające to pojęcie względne.Druga sprawa to fakt czy od wklęsłości folia nie będzie miała choty szybko odklejać się? I jak muszę pezygotować skan żeberka by był wzorem do laserowego cięcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Skrzydełka dolne prawie wykonane. Prawie bo muszę jeszcze wykończyć końcówki. Pierwsza przymiarka w kadłubie; Jak na ponad 5 tyg. pracy to tempo chyba zbyt wysokie :lol2:. Niestety modelem tych rozmiarów ciężko operować w moich salonach :rotfl: więc i ujęcia nie są najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwijatkowski Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 folia na wkleslo wypuklym nie bedzie sie odklejac jesli zaczniesz ja przyklejac od natarcia w kierunku splywu systematycznie powszystkich zeberkach 1/4 pierwszego potem 1/4 drugiego itd a jak dojedziesz do koncowki to powtorka az bedziesz mial cala powierzchnie. Poetmm normalnie naciagasz i jest ok-testowane :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2007 A jaki zbiornik paliwa wsadzisz do niego, czy to będzie ten co na zdjęciu? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi