pietka Opublikowano 3 Lipca 2018 Autor Opublikowano 3 Lipca 2018 Dzisiaj miałem chwilę i okular z kamerką i nagrałem filmik z testem rozrusznika ręcznego do silników nitro i benzynowych. Niestety model z silnikiem benzynowym 30 ccm mam w przeróbce ale wierzajcie na słowo, kręci niemal tak samo, troszkę wolniej. Nie mam dostępu do np. 50- 80 ccm , a chętnie bym sprawdził. Może będzie okazja w sobotę na pikniku w Radawcu Na filmie model Dauntlessa z silnikiem Saito .72 FS. Bateria 4400 4s. Z akusa żelowego w skrzynce startowej było gorzej, no... szczerze powiedziawszy to nie był ładowany od zeszłego sezonu... https://www.youtube.com/watch?v=iQ80FQtWLDA&feature=youtu.be Jutro przychodzą zębatki do rozrusznika elektrycznego na Turnigy 30 ccm, na pasek zębaty, pokażę jak zrobię. Będzie sporo toczenia w Alu zapewne Pozdrawiam Piotr
pietka Opublikowano 4 Lipca 2018 Autor Opublikowano 4 Lipca 2018 Miałem zrobic rozrusznik na pasek. No jest. Jutro muszę na nowo zamocować silnik. wykorzystałem zębatkę i łożysko z uszkodzonego zestawu Eme. Jutro próba. Na razie bez silnika wygląda tak.........
pietka Opublikowano 5 Lipca 2018 Autor Opublikowano 5 Lipca 2018 No i działa. Na marginesie... ręczny kręci tą 30ką jak szalony :-), a bateryjka tylko 2650 mAh 3s. Ciekaw jestem jak sobie poradzi z 50ką? Nie wiem czemu filmik się nie zapisał, jutro zrobię jeszcze raz i wrzucę.
pietka Opublikowano 12 Lipca 2018 Autor Opublikowano 12 Lipca 2018 Obiecałem film z działania rozrusznika ręcznego. Silnik ROTO 25 30 ccm. Rozrusznik jak widać kręci 30ką bez problemu. Moc wielka w nim :-) https://www.youtube.com/watch?v=GBqFcJ7ArgA
Grzesiek Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Wszystko fajnie i pięknie.Pomysł i patent jak najbardziej udany,podoba mi się. Piotrek,ale żyjemy w kraju słowiańskim,czyli Polsce.
pietka Opublikowano 13 Lipca 2018 Autor Opublikowano 13 Lipca 2018 To był filmik dla kolegów z Anglii. Niestety, mój angielski jest rzadko w użyciu, więc przepraszam za kiepski poziom monologu. Wrzucę też po polsku. Będzie ok?
pietka Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Dziś w trzy godziny powstałrozrusznik ręczny wersja 2 czyli z kielichem i gumą do silników 50cm i wyżej. Zostało jeszcze zrobić pojemnik na jakiś mocny aku. No i testy oczywiście na min. 50ce. Jeśli wersja 1 kręci 30ką jakby jej nie było to chyba może być ok????
pietka Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Złożony z 2 części meblowych, oprócz tego kupione kable wysokoprądowe, Gniazdo XT- 60 , silnik z przekładnią, guma, przycisk startowy, przekaźnik 50A, śrubki M3 i M8, nakrętki, materiał na kielich, zaślepki meblowe 40x40 mm. Najwięcej pracy z wytoczeniem gniazda na gumę. Koszt materiałów- niecałe 200 zł. Jak sobie porównam ten chiński ( koszt ok 100 $ + KW) klejony z resztek , z przyciskami mocowanymi na trytki to chyba mój nie jest najgorszy, nie? Muszę jeszcze zrobić jakiś elegancki pojemnik na akusa. Chociaż zakładam, ze prądy będą wysokie i trzeba będzie zasilać ze zwykłego akumulatora. Zobaczymy.....
Marek_Spy Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Temat mnie zaciekawił bo to super bajer ale jak zrobić na silnik 4T 91 ? tu by fajnie było jakby Saito tak odpalało
pietka Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2018 jeśli chodzi o rozruszniki montowane na mniejsze silniki to już kombinuję..... niebawem coś się pokaże.
enter1978 Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 Rozrusznik juz dawno chodził mi po głowie, dostałem dwa razy śmigłem po łapach i mocno chciałem mieć coś takiego aby uruchamiać model nie dotykając śmigła. Szczególnie silnik 55ccm, bo silnik 30ccm bardzo łatwo przełamać ale 55ccm to już gorsza sprawa. No i w końcu kupiłem wkrętarkę , nawet na pikniku dwie osoby pytały o tą wkrętarkę w roli rozrusznika. Nie używam kołpaka więc musiałem sobie zrobić sprzęgło jednokierunkowe które łapie za piastę. Koszt to 300zł ale używam jej do wszystkiego , nie tylko do uruchamiania modelu. Jest to Parkside Performance kłopot w tym że jest dostępna tylko w niemieckim lidlu , choć i na allegro sprzedają , no ale juz nie za 300zł . Za to parametry są doskonałe, moc ogromna, sądzę że kręciła by i silnikiem 120ccm. Trzyfazowy bezszczotkowy silnik, konstrukcja silnika dobrze znana modelarzom , mocy jest więcej niz trzeba, no i najlepsze że wrzeciono kręci 2000obr/min. Nie chciało mi sie robić od zera to można by powiedzieć że kupiłem gotowca
Major Opublikowano 10 Września 2018 Opublikowano 10 Września 2018 Kiedys jus dawałem takie foto, ale może komuś podpasuje przekładnia z czasów jak na bazarach królowały ruskie maszyny, to jest chyba od jakiegoś ruskiego struga o ile pamietam + pasek na wymiar, bo org był za dłógi na 4S radził sobie z Saito Fg 57
enter1978 Opublikowano 10 Września 2018 Opublikowano 10 Września 2018 Może wygląda niechlujnie , ale daję słowo że pasuje do piasty idealnie, obraca sie w osi idealnie, i dokładnie łapie za obie śruby , bo działa na tej zasadzie że łapie po przekątnej za śruby imbusowe mocujące śmigło. A jak tylko silnik się uruchomi, od razu sprzęgiełko jest zrzucane z piasty. Szału nie ma bo nie napracowałem sie jak Piotr robiąc cos od zera, ale moje palce są bezpieczne, i to jest najważniejsze.
Rekomendowane odpowiedzi