Skocz do zawartości

[Uwaga] Sky Surfer 1400 - model modelowi nie równy


Rekomendowane odpowiedzi

Piszę ten post ponieważ kupiłem drug model Sky Surfer i okazuje się, że to jest zupełnie inny model. Wyprodukowany przez innego producenta, a przede wszystkim o innej konstrukcji.

Części nie będą pasować między nimi.

 

Poniżej porównanie i wyszczególnienie różnic,  które zauważyłem na pierwszy rzut oka

 

Producent: J-Power Group

SC wg instrukcji 60mm!

post-7718-0-35297500-1528470455.jpg

Montaż skrzydeł: na magnes na czole profilu skrzydła - wypną się przy upadku

Dźwigar: krótki do końca lotek, do wklejenia

Położenie serw: pod kabinką

Wgłębienie na pakiet w dziobie: jest, pasuje idealnie pod pakiet 3S1300mAh,

Kabinka: gotowy element z pilotem

kadłub: w całości

gondola silnika: w całości

 

Producent:AF-Model

SC wg instrukcji 71mm!

post-7718-0-07723200-1528470997.jpg

Montaż skrzydeł: na zakładakę. Skręcane od góry śrubami przez kadłub - na sztywno, nie wypną się przy upadku

Dźwigar: wklejony na stałe, sięga  do wingletów

Położenie serw: w tylnej części kadłuba. Od spodu jest klapka

Wgłębienie na pakiet w dziobie: brak

Kabinka: do samodzielnego montażu, osobno podstawa, pilot i szybka

kadłub: do sklejenia z dwóch połówek

gondola silnika: z 3 części. dwie połówki kadłuba plus od góry mały element.

 

Tak, że uważajcie jakbyście chcieli kupic coś na podmiankę części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, być może. Nie oceniam, który lepszy, pewnie oboma dobrze się lata.

Rok temu kupiłem ten czerwony, dzisiaj przyszedł ten niebieski. Na szczęście nie potrzebowałem mieć dwóch identycznych modeli bo bym się naciął. Co ciekawe na aukcji było podczepione zdjęcie czerwonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że J-power zniknął jako marka producenta modeli. Nazwa jest bardzo podobna do dużej, azjatyckiej firmy energetycznej.

Na ich miejsce pojawił się AF-Model.

Podejrzewam Rebranding. J-power to stare zapasy, AF - nowe.

Używają tych samych wzorów. Albo ktoś tu odsprzedał licencję, albo zmienili nazwę.

A przy okazji design.

 

Trzeba by przeczytać stare tematy o Sky Surferze. To okolice 2011. Tak... To już tak stary model. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam juz parę lotów tym niebieskim, podejmę się krótkiego porównania obu. Oczywiście będzie to ocena subiektywna, bo oba modele kupiłem aby uczyć syna jak i czasem samemu coś polatać, może z bliskim fpv.

Do obu dałem wyposażenie lekkie:

 - pakiet 3S1300mAh,

- silnik emax cf281 mocowany za gondolą dzięki czemu mogłem zamontować śmigło 7 cali lekko docięte do 6,5 cala, żeby nie cięło belki ogonowej

 

Czerwony Skysurfer, J-Power jest stworzony do takiego setupu, doważałem dziób ledwie 10 gramami, samolot latał żwawo, dość stromo mógł się wznosić, za to prędkość minimalna sprawiała, ze przy lekkim wiaterku mógł lądować w punkt. Bezstresowo mi się uczyło syna na nim, na kabelku. Montaż na magnesy skrzydła nie raz zadziałał ratując model od poważniejszych zniszczeń. A tak po rozpięciu skrzydła, składało się wszytko do kupy i w powietrze. Te kraksy to ja robiłem jak kozakowałem low passy i chciałem ścinać słupki styropianowe od ESA. Dodając do niego kamerkę, żeby nagrać widoczki musiałem nawet doważać delikatnie ogon. Przy tym scenariuszu, trochę było ciasno pod kabinką, bo tam są serwa.

 

Niebieski Skysurfer AF-Model myslę, że został zaprojektowany bardziej pod FPV niż pod naukę. Serwa są zamontowane za skrzydłem dzięki czemu pod kabiną jest sporo miejsca. Tu klapka pod kadłubem na magnes jest bardzo fajna, w razie jak trzeba będzie wymienić. Kadłub w dwóch połówkach również pozwala ułożyć dobrze okablowanie i osprzęt zanim się go sklei. Ale z drugiej strony okazuje się, że nie mogę go wyważyć pakietem 3S1300mAh. Musiałem dołożyć aż 95 gram na dziobie aby uzyskać dobre właściwości lotne. Temat załatwiłby na pewno pakiet 2200mAh, ale go nie mam. Zawsze staram się stosować najmniej typów pakietu, żebym mógł je wymieniać między modelami. Już prędzej wrzucę dwa 3S1300 równolegle. Po drugie kłóci się to z moim podejściem "aby było lekko". Model do lotu waży 820g, więc te info z pudełka, że do lotu jest 650g można między bajki włożyć.I to widać, nadal jest fajnie, ale już nie tak lekko w powietrzu, strome wznoszenia tylko z rozpędu. Mocowanie skrzydła zrobiłem również tylko na magnesy i dają radę, ale nie tak jak w czerwonym, tu jest trochę ciaśniej. Oryginalne mocowanie na śruby jest mocowaniem sztywnym i w razie kraksy wióry mogą polecieć.

 

Osobiście wolę tego z  J-Power, do nauki rewelacyjny.

AF-Model bardziej do fpv i lotów bez kraks.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.