h3nry Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 No...piękności Sławku moje gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Sławku jakiej grubości balsę masz zamiar dawać na krawędzie spływu i natarcia w skrzydle wg planu jest 3mm z groszami ale chyba lepiej dać grubszą a później odpowiednio wyprofilować ? "Ile kosztuje wycięcie tej katanki?" Ja dodatkowo oprócz wycięcia zamówiłem taki zestaw 5 x LISTWA SOSNOWA 7*7 10 x LISTWA SOSNOWA 4*4 1M 5 x LISTWA BALSOWA 4*4 1M 7 x BALSA STANDARD 2MM 1 x BALSA STANDARD 6MM 1 x BALSA STANDARD 7MM 1 x BALSA STANDARD 8MM 2 x MP ZAWIAS STERU MAŁY /2500W 3 x ORAC. STAND. BIAŁA /10/ 2 x KOŁO PIANKOWE 60MM Oczywiście to nie wszystko co będzie potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Na natarcie pasuje balsa 9 mm żeby nie rozdrabniać się w 2mm i 7mm.Ja zastosuję 10 mm i zrobię nacięcia na żeberka o głębokości 1mm.Listwa przy spływie wg. pomniejszonego planu jest 4,5mm a ja zastosuję 6 mm bo taką mam i nacięcia po 1,5mm na żeberka.Ta metoda wydaje się słuszna i tą właśnie zastosuję u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 14 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2008 no to i ja wrzuce swoja dawno katankę niestety już jej nie ma bo sprzedałem ale zdjęcia pozostały Dane: Rozpiętość 115cm Długość 115cm Waga do lotu 1700gram (jak dobrze pamiętam) Silnik OS max 40la Modelik latał świetnie no i możne lata do tej pory tylko w rekach innego pilota bo ja sprzedałem z powodu braku kasy. Statyczny w locie, przy max wychyleniach bardzo czuły na stery. Myślę ze dobry pilot potrafi zrobić z tym modelem wszystko. przy dobrym środku ciężkości nie ma tendencji do przepadania no i w miarę tolerancyjny na środek ciężkości Taka moja uwaga co do konstrukcji to wzmocnić statecznik poziomy ja musiałem to zrobic po przez zastrzały ale polecam zrobić to obrazu listewka tak jak to Sławek napisał kilka postów wyżej. Jeśli dobrze pamiętam z modelu zostały mi formy kabinki i owiewki silnika wiec jesli ktos robi właśnie rozpiętość 115cm to mogę wytłoczyć w wolnym czasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek27 Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 witam szczesliwych posiadaczy katany:):)chcialbym do Was dolaczyc ale... jest wlasnie to ale.nie mam dostepu do dobrych planow tego modelu czy ktos z Was moze mi w tym pomoc w znalezieniu takich planow lub moze ktos ma je do odsprzedania,bylbym wdzieczny za informacje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Podaj maila to ci plany wyśle za darmo bo plany Sławek udostępnił wszystkim modelarzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 19 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2008 Ten temat przeznaczony jest dla kolegów budujących ten model.Posty na temat planów proszę umieszczać w odpowiednim dziale lub kontaktować się na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Witam Mam pytanie jak myślicie rozwiązać system mocowania skrzydła wg planów jest to śruba nylonowa i nakrętka zakręcana w kadłubie, jak dla mnie rozwiązanie trochę mało praktyczne a już szczególnie w wypadku zerwania się takiej śruby.Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem były by haczyki i do tego guma modelarska ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Krzysztof. Na pewno szybsze jest założenie gumki :wink: niż szukanie śrubki , która przypadkiem upadła w najgęstszej trawie. Z punktu mechaniki nie ma to znaczenia, ani dobrze wkręcona śruba ,ani gum nie pozwoli na wyrwanie skrzydła z kadłuba. W mojej Artexowej latam z powodzeniem na gumce (a dokładniej 3 gumkach złożonych na pół) z haczyj=kami z wygiętego drutu 1,5mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil_rc Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Ja będę robił na gumach bo wydaje mi się najpraktyczniejsze w czasie składania modelu i użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Z drugiej strony śruby się nie starzeją a gumki to trzeba czasem kontrolować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 Zgadza się Marku wypadało by na początku sezonu założyć nowe. Nowe w sensie nowo wyprodukowane, bo wiadomo że zmiana starych na nowe - sparciałe da jeszcze gorszy efekt. Po za tym właśnie lepiej jest dać kilka krótkich gumek niż jedną czy dwie splątanych bo wszystkie naraz nie pękną . Po za tym siły rozciągające są minimalne. Pewnie nie jeden z nas już ma za sobą lot bez śrub czy gumek. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Bez śrub? To może być lepsze od skórzanej bielizny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Witam budowa posunęła się troszkę do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 No Krzysiek elegancka robota ,czyściutko . Przyjemnie popatrzeć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 No Krzysiek elegancka robota ,czyściutko .Przyjemnie popatrzeć . Dzięki Tomku Wprawdzie czeka mnie jeszcze trochę szpachlowania i masa szlifowania ale nabiera to wszystko kształtów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Bardzo fajnie to wyszło, ważyłeś może jedną połówkę ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 Bardzo fajnie to wyszło, ważyłeś może jedną połówkę ?. Witaj Sławku Owszem to co widać na zdjęciu plus odciąłem kawałki foli zważyłem razem i niestety wychodzi ciężko bo aż 230g jedna połówka płata (nigdy więcej balasy standard) druga sprawa to jednak waga dźwigarów przy węglowych masa spadła by co najmniej o 30 g. Skrzydło w tej wersji wychodzi tak naprawdę pancerne u mnie już tak zostanie trudno ale można zrobić znacznie lżej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebarc Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 w oryginalnej katanie 50s jedna połówka skrzydła waży 130g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof Opublikowano 25 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2008 w oryginalnej katanie 50s jedna połówka skrzydła waży 130g Hym to trochę dziwne Katana S 50E RTF bez baterii podają wagę 2250g to jak skrzydła ważą raptem 260g to znaczy że kadłub z wyposażeniem waży 1990g :shock: i mowie o elektryku coś mi się tu nie zgadza o katanach CMP nawet nie wspominam bo te już ważą po 2800g. Oczywiście nie twierdze ze nie da się zrobić lżej moim podstawowym błędem był zakup balsy standard i w dodatku grube listwy spływu (balsa 7mm) . Ale że to mój pierwszy model tego typu no nie licząc extrima to jak na moje umiejętności w pilotażu waga nawet 2400 będzie ok do nauki 3D następna będzie już dużo lżejsza :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.