PrzemoM Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Witam, Jakiś czas temu postanowiłem zacząć “zabawę” z modelarstwem. Czytałem forum i zastanawiałem się na jaki model się zdecydować, jakie wyposażenie wybrać itd. - wszystko to z czym borykają się początkujący. I w końcu wybór padł na Piper’a J3 z EPP dostępnego w cyber-fly. Zamówiłem cały zestaw (też jest dostępny), zmieniłem tylko silnik, za radą Toom’a z forum. Zestaw jest z lotkami. Zestaw zacząłem składać, a między czasie kompletowałem pozostałe wyposażenie (np. ładowarkę, aparaturę, itd.) Chciałbym w tym wątku opisać jak idzie budowa, a jednocześnie podpytać bardziej doświadczonych modelarzy o rozwiązanie problemów, które zapewne napotkam przy dalszej budowie. Nawet już mam jedno pytanko, ale o tym dalej. Standardowo, zacząłem od sklejenie skrzydła i wzmocnienia go prętami szklanymi, które były w zestawie: Później poszedł na tapetę statecznik (jego też wzmocniłem prętami): Następnie montaż do kadłuba: Niestety, podczas montażu zawiasów zostały one nieco sklejone i chyba będę musiał kupić nowe, bo dość ciężko teraz chodzą i nie wiem czy serwo da radę przesunąć ster. Ale znalazłem w jakimś wątku, że można zrobić takie zawiasy z dyskietki (z tej środkowej części. Spróbuję cos wymyślić J Teraz zastanawiam się nad tym jak zamontować silnik w łożu. Wyciąłem to laminatowe kółko, do którego przykręciłem łoże. Ale nie wiem jak zamontować w nim silnik. Mam jeszcze w zestawie takie 2 małe czarne nagwintowane jakby “śrubki” i w łożu jest na nie miejsce - ale nie wiem czy to się wkręca czy wciska? Jeśli wkręca to czym, bo to jest przecież takie małe … Wcisnąć próbowałem, ale bez użycia większej siły i się nie udało. Jak więc to zamontować? Czy takie dwie “śrubki” wystarczą, żeby utrzymać silnik? A jak później się to demontuje? (o ile to możliwe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Hehehe, widze co zestaw to inny . 1. Z tego co czytałem, to powinniśmy wkleić dwa pręty w skrzydło, jeden od spodu, drugi z góry. 2. Powinieneś połączyć połówki sterów wysokości resztą tych pręcików szklanych (jak najbliżej zawiasów, ja wkleiłem 3 i sie trzyma dość dobrze ) 3. Ja żadnych śrubek nie dostałem . To nie jest laminat, tylko płytka na której sie "drukuje" ścieżki do układów . Ja akurat miałem zbyt duży rozstaw śrubek w silniku i musiałem wyciąć ze sklejki 2mm kwadracik, przykręciłem wkrętami silnik i po prostu polałem CA i wcisnąłem te wkręty w EPP . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoM Opublikowano 11 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Hej, Ad 1. Pręty oczywiście są po dwa - od góry i od dołu. Ad 2. Połówki sterów będą połączone, ale drutem, a nie szklanymi prętami. Ad.3. Płytka na której się drukuje ścieżki do układów to właśnie laminat Ja śrubki miałem, bo dokupiłem sobie łoże do silnika. Silnika nie przykręcę wkrętami, bo nie ma tam na nie miejsca, zobacz zdjęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Te małe to są śrubki i się je wkręca w łoże, Powodują blokowanie korpusu silnika w gnieździe łoża. EDIT Natomiast laminat przyklej do EPP na żywicy i najlepiej jak byś poprowadził wzdłuż kadłuba dwa lub cztery pręty węglowe które dochodziły by do płytki laminatowej. Robisz w tych miejscach otwory w laminacie i wyprowadzasz na 2mm te pręty przez te otwory. Następnie zalewasz to żywicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 No to teraz juz wiem. Te czarne "srubki" to imbusy, nimi przykręcasz silnik do łoża. Samo łoże przyklejasz CA do EPP Hehehe, co do laminatu - to w życiu bym nie wpadł, że to jest laminat . Drut w ogonie to niezbyt dobry pomysł, obciązysz ogon i bedziesz musiał ładować przeciwwage w dziób, co raczej nie jest wskazane . Szklane pręciki naprawde nie są złe - a jesli naprawde nie chcesz szkła, to węgiel tam wsadź . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Drucik na ogonie nic nie zmienia. Silnik lepiej przykręcić 3 śrubkami. Wręgę silnikową najlepiej wykonać dokładnie w kształcie wycięcia. Przy większej kraksie okrągłe łoże odmaszeruje od kadłuba. Wręga prostokątna będzie trzymała się zarówno plecami jak i górą i dołem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 A ja proponuję wpuścić wręgę w kadłub dodatkowo, będzie bardzo mocno trzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoM Opublikowano 12 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Teraz już wiem, jak zamontować silnik. Muszę sobie tylko kupić takie małe imbusy. I będę dalej składał model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Muszę sobie tylko kupić takie małe imbusy A co masz w woreczku na zdjęciu silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Muszę sobie tylko kupić takie małe imbusy A co masz w woreczku na zdjęciu silnika? Imbusy do wkręcenia tego pewnie Ja takie małe dostałem w Tesco. Co ciekawsze w OBI nie mieli tak małych .... A w tesco komplet za 3 zł chińskiej firmy ale sprawuje się dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shin Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Imbusy w Tesco firmy "DIY" . Wszystko dobrze tylko wypadają z takich łączeń którymi są ze sobą sczepione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Pewnie chodzi o klucz a nie śruby Ja takie dostałem w zestawie za 3zł w castoramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 W woreczku,są śruby imbusowe prawdopodobnie M3,do wkręcenia ich potrzebny jest kluczyk imbusowy 1,5 mm (można zastąpić śrubkamiM3 z nacięciem na śrubokręt) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody25 Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Witam, pozwólcie że napiszę tutaj, ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu. Czy do tego modelu będą dobre serwa eco 16? o wielkość się nie martwię, ale raczej boje się o masę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Jeżeli chodzi o imbusy to szczerze mówiąc wcale są one nie potrzebne. Równie dobrze można zastosować zwykłe śrubki M3 - tylko krótkie 5 - 10 mm długości. Mocowanie silnika jest nieruchome, a część wirująca silnika jest bardzo daleko - więc zwykłe śrubki też mogą być - tak jak w prop-saverze 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2008 Czy do tego modelu będą dobre serwa eco 16? o wielkość się nie martwię, ale raczej boje się o masę... Mój piper latał z aparatem SE K850i o masie 118g. Więc model spokojnie poradzi sobie z 90 g dodatkowej masy. Niemniej należałoby zastosować najlżejsze możliwe serwa - szkoda napędu i skracania czasu lotu z powodu zbyt dużej masy startowej. EDIT: jeżeli chodzi o te serwa: ECO 16: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2875 o masie 16 g - to spokojnie możesz je wkładać. Myślałem że chodzi o standardowe serwa o masie ok 45g/szt. Z jednymi i z drugimi piper poleci. Z ECO16 j.w. - spokojnie. Ze standardowymi także. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoM Opublikowano 13 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Tak, chodziło mi o imbusy klucze a nie śrubki Już sobie kupiłem taki zestaw kluczy imbusowych, akurat w OBI, gdzie najmniejszy jest 1,5mm - myślę, że sie spokojnie nadadzą. A cena była własnie coś koło 3-4 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody25 Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 EDIT: jeżeli chodzi o te serwa: ECO 16:http://modele.sklep.pl/pr...roducts_id=2875 Tak właśnie takie serwa posiadam Dziękuje serdecznie za odpowiedz bardzo mi ułatwiłeś życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 I jak model - kiedy obloty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemoM Opublikowano 18 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2008 Niestety z braku czasu składanie idzie dość powoli. I na razie zostawiłem montaż silnika, bo nie znalazłem jakiś kawałków sklejki u siebie w piwnicy, a w OBI też nie mieli żadnych ścinków, musiałbym kupić z 0,5m2 Zamontowałem serwo z popychaczami do skrzydła: I wziąłem się za stery kierunki i wysokości, na razie tylko popychacze: Mam nadzieje, że dzisiaj uda mi się zamontować serwa do nich. No a potem już zostanie silnik i model będzie prawie gotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.