Skocz do zawartości

Kolejny Piper EPP (cyber-fly) - pierwszy model


PrzemoM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakiś czas temu postanowiłem zacząć “zabawę” z modelarstwem.

Czytałem forum i zastanawiałem się na jaki model się zdecydować, jakie wyposażenie wybrać itd. - wszystko to z czym borykają się początkujący.

I w końcu wybór padł na Piper’a J3 z EPP dostępnego w cyber-fly. Zamówiłem cały zestaw (też jest dostępny), zmieniłem tylko silnik, za radą Toom’a z forum. Zestaw jest z lotkami.

Zestaw zacząłem składać, a między czasie kompletowałem pozostałe wyposażenie (np. ładowarkę, aparaturę, itd.)

 

Chciałbym w tym wątku opisać jak idzie budowa, a jednocześnie podpytać bardziej doświadczonych modelarzy o rozwiązanie problemów, które zapewne napotkam przy dalszej budowie. Nawet już mam jedno pytanko, ale o tym dalej.

Standardowo, zacząłem od sklejenie skrzydła i wzmocnienia go prętami szklanymi, które były w zestawie:

 

pict9288fa8.jpg

 

Później poszedł na tapetę statecznik (jego też wzmocniłem prętami):

 

pict9294dh9.jpgthpix.gif

 

Następnie montaż do kadłuba:

 

pict9305dl1.jpgthpix.gif

 

Niestety, podczas montażu zawiasów zostały one nieco sklejone i chyba będę musiał kupić nowe, bo dość ciężko teraz chodzą i nie wiem czy serwo da radę przesunąć ster. Ale znalazłem w jakimś wątku, że można zrobić takie zawiasy z dyskietki (z tej środkowej części. Spróbuję cos wymyślić J

Teraz zastanawiam się nad tym jak zamontować silnik w łożu. Wyciąłem to laminatowe kółko, do którego przykręciłem łoże. Ale nie wiem jak zamontować w nim silnik. Mam jeszcze w zestawie takie 2 małe czarne nagwintowane jakby “śrubki” i w łożu jest na nie miejsce - ale nie wiem czy to się wkręca czy wciska? Jeśli wkręca to czym, bo to jest przecież takie małe … Wcisnąć próbowałem, ale bez użycia większej siły i się nie udało.

 

pict9302ac3.jpgthpix.gif

 

Jak więc to zamontować? Czy takie dwie “śrubki” wystarczą, żeby utrzymać silnik? A jak później się to demontuje? (o ile to możliwe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Hehehe, widze co zestaw to inny :D.

1. Z tego co czytałem, to powinniśmy wkleić dwa pręty w skrzydło, jeden od spodu, drugi z góry.

2. Powinieneś połączyć połówki sterów wysokości resztą tych pręcików szklanych (jak najbliżej zawiasów, ja wkleiłem 3 i sie trzyma dość dobrze :P)

3. Ja żadnych śrubek nie dostałem :D. To nie jest laminat, tylko płytka na której sie "drukuje" ścieżki do układów :P. Ja akurat miałem zbyt duży rozstaw śrubek w silniku i musiałem wyciąć ze sklejki 2mm kwadracik, przykręciłem wkrętami silnik i po prostu polałem CA i wcisnąłem te wkręty w EPP :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Ad 1. Pręty oczywiście są po dwa - od góry i od dołu.

Ad 2. Połówki sterów będą połączone, ale drutem, a nie szklanymi prętami.

Ad.3. Płytka na której się drukuje ścieżki do układów to właśnie laminat :) Ja śrubki miałem, bo dokupiłem sobie łoże do silnika. Silnika nie przykręcę wkrętami, bo nie ma tam na nie miejsca, zobacz zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te małe to są śrubki i się je wkręca w łoże, Powodują blokowanie korpusu silnika w gnieździe łoża.

 

EDIT

Natomiast laminat przyklej do EPP na żywicy i najlepiej jak byś poprowadził wzdłuż kadłuba dwa lub cztery pręty węglowe które dochodziły by do płytki laminatowej. Robisz w tych miejscach otwory w laminacie i wyprowadzasz na 2mm te pręty przez te otwory. Następnie zalewasz to żywicą.

d1e41e1a374eded4med.jpg

3e14eab21197c3abmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz juz wiem.

Te czarne "srubki" to imbusy, nimi przykręcasz silnik do łoża.

Samo łoże przyklejasz CA do EPP :)

Hehehe, co do laminatu - to w życiu bym nie wpadł, że to jest laminat :D.

Drut w ogonie to niezbyt dobry pomysł, obciązysz ogon i bedziesz musiał ładować przeciwwage w dziób, co raczej nie jest wskazane :P. Szklane pręciki naprawde nie są złe - a jesli naprawde nie chcesz szkła, to węgiel tam wsadź :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drucik na ogonie nic nie zmienia.

Silnik lepiej przykręcić 3 śrubkami.

Wręgę silnikową najlepiej wykonać dokładnie w kształcie wycięcia.

piper_epp_02.jpg

Przy większej kraksie okrągłe łoże odmaszeruje od kadłuba.

Wręga prostokątna będzie trzymała się zarówno plecami jak i górą i dołem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o imbusy to szczerze mówiąc wcale są one nie potrzebne. Równie dobrze można zastosować zwykłe śrubki M3 - tylko krótkie 5 - 10 mm długości. Mocowanie silnika jest nieruchome, a część wirująca silnika jest bardzo daleko - więc zwykłe śrubki też mogą być - tak jak w prop-saverze 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do tego modelu będą dobre serwa eco 16? o wielkość się nie martwię, ale raczej boje się o masę...

 

Mój piper latał z aparatem SE K850i o masie 118g. Więc model spokojnie poradzi sobie z 90 g dodatkowej masy. Niemniej należałoby zastosować najlżejsze możliwe serwa - szkoda napędu i skracania czasu lotu z powodu zbyt dużej masy startowej.

 

EDIT: jeżeli chodzi o te serwa: ECO 16:

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2875

 

o masie 16 g - to spokojnie możesz je wkładać. Myślałem że chodzi o standardowe serwa o masie ok 45g/szt. Z jednymi i z drugimi piper poleci. Z ECO16 j.w. - spokojnie. Ze standardowymi także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z braku czasu składanie idzie dość powoli.

I na razie zostawiłem montaż silnika, bo nie znalazłem jakiś kawałków sklejki u siebie w piwnicy, a w OBI też nie mieli żadnych ścinków, musiałbym kupić z 0,5m2 :)

 

Zamontowałem serwo z popychaczami do skrzydła:

 

pict9334nr9.jpgthpix.gif

 

pict9337qp9.jpg

 

I wziąłem się za stery kierunki i wysokości, na razie tylko popychacze:

 

pict9344sh7.jpgthpix.gif

 

Mam nadzieje, że dzisiaj uda mi się zamontować serwa do nich. No a potem już zostanie silnik i model będzie prawie gotów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.