Adam P. Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Mam ten kabel poprzez wyłącznik podłączyć do kanału odpowiedzialnego za gaz (u mnie 1)? Tak Ale wtedy nie mam zasilania odbiornika .... Jeśli tak, to masz uszkodzony odbiornik, bo... Odbiornik będzie zasilany przez ten kanał, w który wepnę kable od regulatora Wszystkie "+" i "-" są połączone.
PrzemoM Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Opublikowano 4 Listopada 2008 Ok, jednak działa dobrze, jak podłącze przez kanał 1, a nie przez 'Batt'. Tylko teraz regulator piszczy, pomimo, że dzwignia gazu jest ustawiona na 0... Muszę sięgnąć do instrukcji
stawoj Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Obrazek Witam. Nie chciałem robić nowego tematu bo przedstawione zdjęcie dotyczy idealnie tego co chciałem sie spytać. Do mocowania popychacza na serwie na tym zdjęciu jest zastosowany taki specjalny uchwyt ze śrubeczką dociskową. Ja to mocować na serwie bo rozumię, że musi się to obracać wraz z ruchem popychacza, czyli musi być lekki luz, ale jak to zrobie to zachwile nakrętka się luzuje i zaczyna to na całym ramieniu serwa poprostu latać i pewnie po paru lotach może to odpaść. Jak to poprawnie mocować ?
Ładziak Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Jak piszesz, dokręcić nakrętkę z lekkim luzem, a następnie zabezpieczyć np. klejem CA.
Leda_g Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Do mocowania popychacza na serwie na tym zdjęciu jest zastosowany taki specjalny uchwyt ze śrubeczką dociskową. Ja to mocować na serwie bo rozumię, że musi się to obracać wraz z ruchem popychacza, czyli musi być lekki luz, ale jak to zrobie to zachwile nakrętka się luzuje i zaczyna to na całym ramieniu serwa poprostu latać i pewnie po paru lotach może to odpaść. Jak to poprawnie mocować ? Tak jak piszę Paweł choć są też takie zaciski które mają ograniczenie (grubsza oś) która nie pozwala się wkręcić daje i wtedy wkręcamy do oporu (i dla bezpieczeństwa klej), choć widziałem też z nakrętkami zamokontującymi się.
darek.3333 Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Co do dźwigienek to zwracam honor i posypuję głowę popiołem - są ok. Co do silnika to na początku regulator powinien zasygnalizować rozpoznanie pakietu 2S lub 3S jeśli rozpoznaje je automatycznie. Czyli wydaje z siebie określony w instrukcji dźwięk a potem daje się uruchomić tj jak wychylasz dźwigienkę gazu to silnik zaczyna kręcić. Tylko musisz się upewnić gdzie w Twojej aparaturze jest maksimum a gdzie minimum gazu. Czasami może być odwrotnie i trzeba wtedy przełączyć rewers na tym kanale. Na początku jak nie działa przy minimum to weź gaz na maksimum i znów włącz zasilanie odbiornika. Jak zadziała to trzeba przełączyć rewers. U mnie w jednej z aparatur nie można było ustawić apsolutnego minimum. Wtedy działa zabezpieczenie mające chronić nasze palce, które nie pozwoli aby silnik się uruchomił gdy nie ma gazu na minimum. Wtedy trzeba zrobić porządek z aparaturą. Pozdrawiam - Darek
Wojtass_nt Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Darku... Tak jak jest na zdjęciu jest poprawnie. Tak samo jak pokazał Leda_g.
darek.3333 Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 To ja jednak mam problem ze wyrokiem. Przepraszam. Darek
Wojtass_nt Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Jak jest to to samo co pokazał Leda_g to ja mam problemy ze wzrokiem i jak to było na Misiu... muszę iść do lekarza od oczu. Bo dla mnie nadal nie jest to samo. Pisząc kolokwialnie druty nie są równoległe do tych elementów wystających z lotek. Tzn te elementy przyklejone bezpośrednio do lotek powinny być przyklejone pod kątem a nie prostopadle do krawędzi lotek. Orczyk z serwa jest dość wąski a dźwigienki muszą być oddalone od siebie dużo dalej gdyż część lotek wypadałaby nad kadłubem. I dlatego popychacze idące od serwa (lewy i prawy) nie będą do siebie równoległe. Swoją drogą jak skrzydło ma być mocowane gumami do kadłuba to wycięcie moze okazać się zbyt małe. Ale może tak też będzie działało. Trzeba wszystko podłączyć i oblatać i jak będzie dobrze latał to najważniejsze na tym etapie. Darek Jezuuu... Idź do okulisty. Serio mówię ;D Wszystko się zgadza. To co ma być równolegle to jest, a to co prostopadle też. Jedynym mankamentem jest to, że otworek na dźwignię nie jest NAD osią zawiasu lotek czyli mówiąc prościej- nie jest nad linią zgięcia.
PrzemoM Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Spróbujmy jeszcze raz Darku, naprawdę nie widzisz, że druty są równoległe do elementów wystających z lotek? Tych białych, bo te brązowe elementy to pozostałości po poprzednich, które zostały od góry obcięte. Ja też myślę, że mam już dobrze Ale oczywiście jak oblatam czas pokaże. Na razie to mam problem z regulatorem. Włączam oczywiście najpierw nadajnik, potem włącznik odbiornika i na końcu podłączam zasilanie. I słyszę dwa dźwięki, przerwa, dwa dźwięki, przerwa, itd. Próbowałem podłączać zasilania mając dźwignię gazu na 0, na full, poruszać nią po podłączeniu, nic się nie zmienia, czasem tylko jest dłuższa przerwa, a potem znowu takie same sekwencje po 2 dźwięki ... A instrukcja oczywiście nic nie mówi. Regulator to WOW-RC, zwany też chyba inaczej ESC (ponoć taki sam jak Tower Pro)
Wojtass_nt Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Z tym regielkiem to spróbuj po ustawieniu drążka gazu na full, podłączyć zasilanie do odbiornika i po drugim piknięciu stopniowo opuścić drążek gazu do 0. Później po podłączeniu ponownym pakietu powinieneś słyszeć jedno PIIIIP na początku
PrzemoM Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 Niestety, nie działa Odwrotnie, to znaczy od gazu na 0 do fula też nie. Na chwile przestaje piszczeć, ale potem ponownie tak samo. Po odłączeniu i podłączeniu aku historia się powtarza. Wygląda jakby ruszanie drążkiem nie miało żadnego znaczenia. A może przelutować dwa kabelki i wtedy spróbować?
Wojtass_nt Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Silnik kręci się w dobrą stronę? Używasz pakietu LiPo mam rozumieć? Dokładnie po 1 piknięciu powinieneś opuścić gaz do 0 w ciągu jakichś 3 sekund. Później usłyszysz dłuższy BEEEEP sygnalizujący, że zaprogramowałeś regiel na ochronę LiPo. Domyślnie z tego co pisze w instrukcji włączona jest ochrona NImh\NiCd co sygnalizuje się przez BEEP BEEP BEEP BEEP Jeśli włączony jest hamulec i protekcja LiPo to słychać po podpięciu zasilania BEEP (protekcja)--------- BEEP x 6(hamulec)
PrzemoM Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 Silnik nie kreci sie wcale. Regiel cały czas piszczy powtarzając sekwencję dźwięków. Tak, używam pakietu LiPo. Po opuszczeniu gazu niestety nie ma dłuższego beeep. W drugą stronę, od 0 do fulla też nic. Chyba będę musiał podjechać do sklepu, może tam mi pomogą. A może uszkodziłem regulator podczas lutowania? Np od zbyt wysokiej temperatury? Ale pewnie wtedy nie piszczałby w ten sposób jak teraz. Spróbuje zrobić zdjęcie instrukcji i wrzucić tutaj, może to coś pomoże i ktoś mnie naprowadzi (nie ma tam, o ile dobrze pamiętam wyboru ochrony LiPo czy NiMH)
Leda_g Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 A czy serwa podpięte do odbiornika działają? Może masz ustawiony regulator na 3S a ty masz pakiet 2S? A w dobry kanał odbiornika wpinasz regulator? Może masz przesunięty trymer gazu (nie ma zera) ?
darek.3333 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Miałem ten sam problem. U mnie pomogła dopiero inna aparatura. Jak możesz to pożycz inną aparaturę i sprawdź jeszcze raz. W mojej aparaturze nie dało się ustawić apsolutnego zera choć kanał i rewers był dobrze ustawiony. Na innej aparaturze od razu zadziałało. Wiem , że to byłoby przykre bo aparatura to już większy problem. Co do dźwigienek na lotkach to są ok. Nie zauważyłem, że obok brązowych są wklejone białe. Dla mnie wyglądało to tak jakby jeszcze nie były podłączone popychacze to tych brązowych. No cóż - wizyta u okulisty nieunikniona.. Darek
f-150 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Witam.Sprawdż dokładnie na którym kanale masz podłączony regulator w odbiorniku.Na ogół jest to drugi.Masz niezaprogramowany regiel.Nie znalazłem we wcześniejszych postach co to za regiel ale jak większość chińczyków programuje się podobnie.Ustaw drążek gazu na full,włącz nadajnik,włącz zasilanie w modelu(silnika i odbiornika).Regler powinien zacząć (a właściwie to silnik)piszczeć sekwencjani dzwięków powtarzając każdą 3 razy.Po drugim sygnale drugiej sekwencji ustaw drążek gazu w połowie.Teraz możesz programować hamulec(1 sekwencja),lub timing (2 sekwencja).Na razie nie programuj nic,przesuń drążek z powrotem na fuul gaz i poczekaj na długi dżwięk.Przesuń drążek na minimum i powoli dodawaj gazu.Powinien działać.
PrzemoM Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 A więc po kolei: A czy serwa podpięte do odbiornika działają? Tak,3 serwa podpięte do odbiornika działają (lotki, ster kierunku i wysokości). Może masz ustawiony regulator na 3S a ty masz pakiet 2S? Pakiet mam 3S, na regulatorze chyba jeszcze nic nie udało mi się przestawić. A w dobry kanał odbiornika wpinasz regulator? Myslę, że tak - ustawiłem aparaturę na Mode2 i wszystkie serwa zgodnie z tym działają. Pozatym, silnik jest podpięty tak jak w instrukcji Graupnera pisze - na kanał 1. Może masz przesunięty trymer gazu (nie ma zera) ? I to może być to - podczas testów, zanim jeszcze ustawiłem sobie Mode2 na apraturze zmieniałem ustawienia trymerów, więc teraz dla gazu może być cos przestawione. Zero będzie na połowie skali, czy na którymś końcu (na dole?)? Miałem ten sam problem. U mnie pomogła dopiero inna aparatura. Jak możesz to pożycz inną aparaturę i sprawdź jeszcze raz. Mam nadzieję, ze to nie to. Na razie niestety nie mam możliwości pożyczenia aparatury. Będę musiał sobie poradzić inaczej. Sprawdż dokładnie na którym kanale masz podłączony regulator w odbiorniku.Na ogół jest to drugi.Masz niezaprogramowany regiel.Nie znalazłem we wcześniejszych postach co ekujto za regiel ale jak większość chińczyków programuje się podobnie.Ustaw drążek gazu na full,włącz nadajnik,włącz zasilanie w modelu(silnika i odbiornika).Regler powinien zacząć (a właściwie to silnik)piszczeć sekwencjani dzwięków powtarzając każdą 3 razy.Po drugim sygnale drugiej sekwencji ustaw drążek gazu w połowie.Teraz możesz programować hamulec(1 sekwencja),lub timing (2 sekwencja).Na razie nie programuj nic,przesuń drążek z powrotem na fuul gaz i poczekaj na długi dżwięk.Przesuń drążek na minimum i powoli dodawaj gazu.Powinien działać. Kanał 1 jak wyżej pisałem (wg instrukcji Graupnera). Regiel to jakiś WOW-RC, ale nie pamiętam który - chyba na 18A. Co do sekwencji to wiem, że tak powinno być, ale u mnie cały czas ten sam podwójny dźwięk się wydobywa - jakby się nic nie zmieniało. Podsumowując - pierwsze co muszę zrobić to sprawdzić czy nie mam trymerów przestawionych - może dlatego nie moge uzyskać zera na drążku gazu. Dziękuję wszystkim za pomoc - myślę, że w końcu uda mi sie zaprogramować ten regiel
Norbert Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Miałęm to samo , winny byl zimny lut w reglerze.
bzik4 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 PrzemoM, a mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie tego połączenia? a najlepiej kilka?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.