Mateusz17bl Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Cześć mam silnik WEBRA 91 - made in germany na oko 15 cm chciałbym się dowiedzieć co sadzicie o tym silniku i jakie śmigło ewentualnie do niego zastosować silnik prawie nie używany. w ciągu 2 dni postaram się dołączyć zdjęcia.Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Sliczny! Smiglo 14x6 i wieksze, paliwo raczej z niska zawartoscia nitro. Obroc glowice, ktos przykrecil ją troche "na bakier". Silnik nie wyglada na specjalnie zadbany, ale jesli obraca sie gladko, bez chrobotania, to moze obejdzie sie bez wymiany lozysk. Webra, to ceniona marka. Gdybys chcial sie go pozbyc, to pamietaj o mnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 silnik chodzi gładko nic w nim nie chrobocze czyli moim zdaniem łożyska są spoko:). silnik znalazłem w bardzo starej szafie wygląda na bardziej zniszczony od leżenia niż od używania. a głowice ja przykręciłem przez przypadek trochę krzywo :oops: sorka. na początku nie można było nim nawet obrócić wiec go przeczyściłem. podobno ten silnik potrzebuje jakiejś pompy, ze tak zapytam ile w tym prawdy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emeryt Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Pięknie działający, długowieczny motorek. Zdecydowanie przemyślana konstrukcja. Z poprzecznym gaźnikiem Dynamics'a, którego wersja, swojego czasu pokazała sie nawet w rosyjskich MDS'ach. Jeśli bedziesz kręcić akrobację to raczej bez pompy się nie da. Orginalna była zamontowana w pokrywie komory silnika. Tłumik na obejmie zaciskowej - zawsze był towarem deficytowym. Ale silnik - klasyka a nie "żółty" złom.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 15 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 niestety moje plany wobec tego silnika są takie ze chciałem go wstawić do modelu akrobacyjnego Czy jest coś co może zastąpić taka pompę może jakieś rozwiązania?? no i czy ustawienie silnika cylindrem w dol zakłócić jego działanie??? PS gdzie mogę dostać taka pompę i w jakiej cenie jeżeli to jest możliwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emeryt Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Oryginalną pompę o czarno widzę. Możesz prozmawiać z modelarzami może ktoś ma takiego starocia na składzie, ale raczej wątpię. W czasach kiedy te motorki były w użyciu pompa kosztowała całą masę kasy i było ich raczej mało. Możesz spróbować z pompą Perry'ego http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=1293 Nie powinno być problemów z pracą "do góry nogami" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Pompa jest Ci nie potrzebna do tego żeby ten silnik odpalić i sprawdzić czy jest coś wart.W modelu jeżeli zbiornik będziesz miał w ,,normalnej odległości" od silnika też będzie pracował. Śmigło na początek jeżeli masz to daj np. 14/7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Silnik pracuje na pewno już to sprawdziłem a zbiornik będzie bezpośrednio za silnikiem czyli jakieś 5 cm. chodzi mi bardziej o to czy silnik da sobie rade jeżeli będzie w modelu akrobacyjnym, czy nie mając żadnej pompy nie będzie gasł?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emeryt Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Pracować będzie. Tyle, że Webra z pompą w akrobacie to dopiero latanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Będziesz musiał dokupić do niego tłumik żeby podać ciśnienie i będzie pracował. ps. Może ale pompy nie ma a dokupywanie do jednak starego silnika pompy to mogą być pieniądze wyrzucone niepotrzebnie w błoto. Do Webry 61 pasuje tłumik od MVVS-a nie wiem jaki będzie pasował do Twojego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 "Hmm... no wiec dziękuje za wszelki rady i podpowiedzi myślę ze jeszcze na tym silniku trochę polatam:) nie będę wkładał w to jakiś większych pieniędzy wiec stratny na pewno nie będę. Dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Możesz go jeszcze sprzedać,jeżeli dobrze pójdzie to kupisz inny,mniejszy ale za to nowy i kompletny silnik ze sklepu. Bez tłumika nie polatasz to musisz kupić zrobić. Masz model do tego silnika?Czy tylko coś planujesz?Jeżeli nie będziesz go dalej używał to zakonserwuj silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 16 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Mam model w budowie wykonany już w 70% ale to nie jest powiedziane ze ten silnik musi być koniecznie w nim. jaka kwotę można otrzymać za taki silnik?? czy warto go sprzedawać??? PS zrobić hmm... miałem takie myśli ale czy warto się aż tak męczyć??? nie znam tego silnika ale z tego co tu wyczytałem to modelarze cenią sobie ten silnik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emeryt Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Według mnie mie warto sprzedawać. To naprawdę fajny silnik, o ile poradzisz sobie z tłumikiem. Jesli już, to dostaniesz za niego niewiele. ale za to nowy i kompletny silnik ze sklepu ale jaki? chińszczyznę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Witam "Silniczek" bardzo dobry. Latam na nich ponad 25 lat. Żadnych problemów. Jeśli chodzi o śmigła do niego , to najlepiej sprawuje się ze śmigłem Super Nylon Graupnera 12,5x6. Gaźnik najlepiej Dynamix i oczywiście rura rezonansowa. Naprawdę świetne motory i w chwili obecnej rzadko do dostania i naprawdę niedoceniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 17 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 dziękuję za wszelkie rady chciałbym się jeszcze dowiedzieć o osiągach takiego silnika np jaka ma moc?? i dziękuję jeszcze raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Witam Moc około 2,6 KM. W wersji wodnej (takie też istniały) około 3KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Znam te "wodne" WEBRY ...piekielna moc!!! ale wara jezeli spadl przewod chlodzenia lub sie zatkal ....masakra ! Mialem kilkanascie tych silnikow -wszystkie potrzebowaly nowe korbowody lub ew.waly korbowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.