Jump to content

identyfikacja silnika


Mateusz17bl

Recommended Posts

Cześć

mam silnik WEBRA 91 - made in germany na oko 15 cm chciałbym się dowiedzieć co sadzicie o tym silniku i jakie śmigło ewentualnie do niego zastosować silnik prawie nie używany. w ciągu 2 dni postaram się dołączyć zdjęcia.Z góry dziękuję.

 

dsc00023rr4.jpg

w600.png

 

dsc00022bx6.jpg

w750.png

 

20081014109nd1.jpg

w800.png

Link to comment
Share on other sites

Sliczny! Smiglo 14x6 i wieksze, paliwo raczej z niska zawartoscia nitro. Obroc glowice, ktos przykrecil ją troche "na bakier". Silnik nie wyglada na specjalnie zadbany, ale jesli obraca sie gladko, bez chrobotania, to moze obejdzie sie bez wymiany lozysk. Webra, to ceniona marka.

Gdybys chcial sie go pozbyc, to pamietaj o mnie :).

Link to comment
Share on other sites

silnik chodzi gładko nic w nim nie chrobocze czyli moim zdaniem łożyska są spoko:). silnik znalazłem w bardzo starej szafie wygląda na bardziej zniszczony od leżenia niż od używania. a głowice ja przykręciłem przez przypadek trochę krzywo :oops: sorka. na początku nie można było nim nawet obrócić wiec go przeczyściłem. podobno ten silnik potrzebuje jakiejś pompy, ze tak zapytam ile w tym prawdy??

Link to comment
Share on other sites

Pięknie działający, długowieczny motorek. Zdecydowanie przemyślana konstrukcja. Z poprzecznym gaźnikiem Dynamics'a, którego wersja, swojego czasu pokazała sie nawet w rosyjskich MDS'ach. Jeśli bedziesz kręcić akrobację to raczej bez pompy się nie da. Orginalna była zamontowana w pokrywie komory silnika. Tłumik na obejmie zaciskowej - zawsze był towarem deficytowym. Ale silnik - klasyka a nie "żółty" złom..

Link to comment
Share on other sites

niestety moje plany wobec tego silnika są takie ze chciałem go wstawić do modelu akrobacyjnego :( Czy jest coś co może zastąpić taka pompę może jakieś rozwiązania?? no i czy ustawienie silnika cylindrem w dol zakłócić jego działanie???

PS gdzie mogę dostać taka pompę i w jakiej cenie jeżeli to jest możliwe...

Link to comment
Share on other sites

Oryginalną pompę o czarno widzę. Możesz prozmawiać z modelarzami może ktoś ma takiego starocia na składzie, ale raczej wątpię. W czasach kiedy te motorki były w użyciu pompa kosztowała całą masę kasy i było ich raczej mało. Możesz spróbować z pompą Perry'ego

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=1293

Nie powinno być problemów z pracą "do góry nogami"

Link to comment
Share on other sites

Pompa jest Ci nie potrzebna do tego żeby ten silnik odpalić i sprawdzić czy jest coś wart.W modelu jeżeli zbiornik będziesz miał w ,,normalnej odległości" od silnika też będzie pracował.

Śmigło na początek jeżeli masz to daj np. 14/7

Link to comment
Share on other sites

Będziesz musiał dokupić do niego tłumik żeby podać ciśnienie i będzie pracował.

 

ps.

Może ale pompy nie ma a dokupywanie do jednak starego silnika pompy to mogą być pieniądze wyrzucone niepotrzebnie w błoto.

Do Webry 61 pasuje tłumik od MVVS-a nie wiem jaki będzie pasował do Twojego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Możesz go jeszcze sprzedać,jeżeli dobrze pójdzie to kupisz inny,mniejszy ale za to nowy i kompletny silnik ze sklepu.

Bez tłumika nie polatasz to musisz kupić zrobić.

Masz model do tego silnika?Czy tylko coś planujesz?Jeżeli nie będziesz go dalej używał to zakonserwuj silnik.

Link to comment
Share on other sites

Mam model w budowie wykonany już w 70% ale to nie jest powiedziane ze ten silnik musi być koniecznie w nim. jaka kwotę można otrzymać za taki silnik?? czy warto go sprzedawać???

 

PS zrobić hmm... miałem takie myśli ale czy warto się aż tak męczyć??? nie znam tego silnika ale z tego co tu wyczytałem to modelarze cenią sobie ten silnik...

Link to comment
Share on other sites

Witam

"Silniczek" bardzo dobry. Latam na nich ponad 25 lat. Żadnych problemów. Jeśli chodzi o śmigła do niego , to najlepiej sprawuje się ze śmigłem Super Nylon Graupnera 12,5x6. Gaźnik najlepiej Dynamix i oczywiście rura rezonansowa. Naprawdę świetne motory i w chwili obecnej rzadko do dostania i naprawdę niedoceniane.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Znam te "wodne" WEBRY ...piekielna moc!!! ale wara jezeli spadl przewod chlodzenia lub sie zatkal ....masakra !

Mialem kilkanascie tych silnikow -wszystkie potrzebowaly nowe korbowody lub ew.waly korbowe...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.