Skocz do zawartości

Yak-54 50 size TMPRO


filip

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdz jak model zachowuje sie na plecach jesli musisz sporo wypychac ster wysokosci srodek ciezkosci smiało mozesz przesunąc do tyłu.Co do katów zaklinowania to ja bym poczekał z pomiarami i piłowaniem moze sie okazać ,że to srodek cięzosci i na to stawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Obstawiam to co Radek napisał, bo miałem podobny problem z Kataną że mocno nurkowało zarówno w locie normalnym jak i na pleckach.

Po za tym za nic nie chciała robić harriera tylko kołysała się jak szalona i uciekała na boki.

Przesunięcie SC o 2 cm i od razu było lepiej ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tylko jeszcze dodam jeden mały przykład.

Moi koledzy ustawiali S.C. w modelu akrobacyjnym o rozpiętości 1600mm i model ciągle szalał, nurkował nieoczekiwanie.

Na przeciągnięciu nagle walił się na skrzydło - po prostu szok. Model nie do opanowania.

Przesuwanie S.C. w przód i w tył okazało się bezskuteczne. Założono, że model jest OK.

Na spokojnie wczoraj na lotnisku oglądnąłem dokładnie skrzydła i co zauważyłem ???

Że Chińczyki dali do zestawu 2 prawe skrzydła ! ! ! ! !

Ponieważ profil nie był symetryczny (niesymetryczność bardzo trudno zauważalne ale jednak). Przesunięcie S.C. maksymalnie do tyłu spowodowałaby być może piękny zawis na śmigle ale o prawidłowym locie można by zapomnieć.

I co Wy na to ???

Ja zawsze najpierw sprawdzam wszystkie kąty, i ustawiam zgodnie z przeznaczeniem modelu: makieta, górnopłat, trener, F3A, 3D itd. bo bez tego prawidłowego położenia S.C. się nie doszukam.

Ale jeśli wszyscy jednogłośnie uważają, że przesuwanie S.C. do tyłu będzie złotym środkiem to .... powodzenia panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze

Pomierzyć wszystkie kąty wcale nie jest tak prosto.

A przesunąć pakiet, albo zdjąć 2 ciężarki ołowiane zdecydowanie tak.

I to w czasie jednego wyjścia na lotnisko można sprawdzić kilka ustawień.

 

Po za tym model ten latał już u różnych ludzi i nie było z nim większych problemów (przynajmniej w/g opisów).

 

P.S.

Środek ciężkości podawany jest do lotów statecznych ( podana dla debili za oceanu)

Dla latania 3D przesuwa się go często i to znacznie .

2-3 cm z SC do tyłu względem tego co podaje producent, to nie żadna rewelacja dla akrobata .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip->jeśli okaże się że pomimo dobrego wyważenia model ma dalej tendencję do nurkowania to bardzo prosto możesz na próbę zmienić kąt natarcia,nie musisz nic przerabiać w kadłubie,wystarczy że pod spływ/natarcie podłożysz kilku milimetrowy paseczek balsy o szerokości 10mm i długości takiej jaką ma kadłub w miejscu mocowania skrzydeł.Myślę że rozumiesz o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip->jeśli okaże się że pomimo dobrego wyważenia model ma dalej tendencję do nurkowania to bardzo prosto możesz na próbę zmienić kąt natarcia,nie musisz nic przerabiać w kadłubie,wystarczy że pod spływ/natarcie podłożysz kilku milimetrowy paseczek balsy o szerokości 10mm i długości takiej jaką ma kadłub w miejscu mocowania skrzydeł.Myślę że rozumiesz o co mi chodzi.

 

Najszybszy sposób to - trymer wysokości :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Postanowiłem model poprzerabiać, ponieważ pogody już nie ma i raczej przez zimę nie będzie :jupi:

Więc po koleji; zamierzałem wstawić pręty węglowe ale same 2 mm na takiej dłgości zaczeły się wyginać, więc włożyłem je w rurki węglowe i jest perfect, środek ciężkości sam się "ustawił''dzięki temu model bez paliwa wazy 2200g :jupi: , wcześniej bez paliwa ważył 2450g :oops: , więc sukces :!: Na oblot trzeba jednak poczekać do wiosny.

 

105ede8a3cb7882amed.jpg

e8dc75db5a4d056dmed.jpg

d5485c676ad6e432med.jpg

1e3e277db1ce2b2cmed.jpg

b6a10c9028c2db93med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odświerzam temat bo kupiłem sobie takiego Yaka

http://www.nastik.pl/tm-yak55-50e-arf-p-2110.html

chciałbym zapytać jak najlepiej ustawić silnik (os46ax) by nie trzeba za dużo ciąć maski.Poza tym jak to lata bo tyle naczytałem się że to przecinaki itd. że miałem obawy a zawsze podobał mi się ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświerzam temat bo kupiłem sobie takiego Yaka

http://www.nastik.pl/tm-yak55-50e-arf-p-2110.html.....Poza tym jak to lata bo tyle naczytałem się że to przecinaki itd. że miałem obawy a zawsze podobał mi się ten model.

 

Ale Jano czytałeś opinie o Yakach czy dokładnie o swoim modelu?

 

Pytam się ponieważ oba modele wiele różni. O ile omawiany w tym temacie model Yaka zaliczyłbym pod kategorię "Sport Plane" czyli jak piszesz - szybka akrobatka, raczej kiepska w lotach 3D to już Twój egzemplarz może "podpiąć" się pod model 3D.

 

Nie znam obu modeli dlatego "twardo" nie określam ich możliwości ale zauważalne różnice konstrukcyjne mogą sugerować inne zachowanie w powietrzu i inną grupę do której dany model należy. Obie grupy jak dla mnie - mają swoje wady i zalety.

 

Twój model ma dość spore powierzchnie sterowe spotykane w modelach 3D lecz nie w typowych akrobatach. Wagi podobne ale powierzchnia nośna w Twoim modelu jest sporo wyższa a obciążenie powierzchni na poziomie typowych modeli 3D. Grubość profilu też wiele mówi - tego jednak nie jestem wstanie porównać.

 

Piszę o tym ponieważ tylko z danych technicznych, zdjęć można się spodziewać że Twój modle wcale nie będzie jakimś przecinakiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując ten model miałem nadzieję że będzie inny od tych opisywanych jako latające cegły itd.Profil jest gruby ale nie taki jak w typowym funflaju no i obciążenie płata przy zakładanej wadze 2,2\ 2,4 kg wynosi 48 d0 50g\dcm2 więc jest super.Mam nadzieję że będzie mu bliżej do funa niż do typowego akrobata.Mam nadzieję zmieścić się w tej niższej wadze :).

edit:czytałem o tych o których pisano na forum.Wzmianki o tym który ja kupiłem nie znalazłem nic.No chyba że zle szukałem.

edit2:no i najistotniejsza sprawa.W zestawie nie ma snapów wszystkie bowdeny są węglowe i mocowane w takich stoperkach jakich używa sie do gazu.Czy takie rozwiązanie jest dobre bo ja jeszcze tego nie spotkałem.Czy lepiej zmienić na snapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.