radek872 Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Sprawdz jak model zachowuje sie na plecach jesli musisz sporo wypychac ster wysokosci srodek ciezkosci smiało mozesz przesunąc do tyłu.Co do katów zaklinowania to ja bym poczekał z pomiarami i piłowaniem moze sie okazać ,że to srodek cięzosci i na to stawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Obstawiam to co Radek napisał, bo miałem podobny problem z Kataną że mocno nurkowało zarówno w locie normalnym jak i na pleckach. Po za tym za nic nie chciała robić harriera tylko kołysała się jak szalona i uciekała na boki. Przesunięcie SC o 2 cm i od razu było lepiej .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Zaczne od sprawdzenia pomysłu Radka i opowiem jakie warżenia :mrgreen: , ale dopiero w sobote lub w niedziele będę na lotnisku :wink: POMÓGŁ leci do radek872, bo bardzo się udziela. DZIĘKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek2102 Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 A ja tylko jeszcze dodam jeden mały przykład. Moi koledzy ustawiali S.C. w modelu akrobacyjnym o rozpiętości 1600mm i model ciągle szalał, nurkował nieoczekiwanie. Na przeciągnięciu nagle walił się na skrzydło - po prostu szok. Model nie do opanowania. Przesuwanie S.C. w przód i w tył okazało się bezskuteczne. Założono, że model jest OK. Na spokojnie wczoraj na lotnisku oglądnąłem dokładnie skrzydła i co zauważyłem ??? Że Chińczyki dali do zestawu 2 prawe skrzydła ! ! ! ! ! Ponieważ profil nie był symetryczny (niesymetryczność bardzo trudno zauważalne ale jednak). Przesunięcie S.C. maksymalnie do tyłu spowodowałaby być może piękny zawis na śmigle ale o prawidłowym locie można by zapomnieć. I co Wy na to ??? Ja zawsze najpierw sprawdzam wszystkie kąty, i ustawiam zgodnie z przeznaczeniem modelu: makieta, górnopłat, trener, F3A, 3D itd. bo bez tego prawidłowego położenia S.C. się nie doszukam. Ale jeśli wszyscy jednogłośnie uważają, że przesuwanie S.C. do tyłu będzie złotym środkiem to .... powodzenia panowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Piotrze Pomierzyć wszystkie kąty wcale nie jest tak prosto. A przesunąć pakiet, albo zdjąć 2 ciężarki ołowiane zdecydowanie tak. I to w czasie jednego wyjścia na lotnisko można sprawdzić kilka ustawień. Po za tym model ten latał już u różnych ludzi i nie było z nim większych problemów (przynajmniej w/g opisów). P.S. Środek ciężkości podawany jest do lotów statecznych ( podana dla debili za oceanu) Dla latania 3D przesuwa się go często i to znacznie . 2-3 cm z SC do tyłu względem tego co podaje producent, to nie żadna rewelacja dla akrobata . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 6 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2008 Filip->jeśli okaże się że pomimo dobrego wyważenia model ma dalej tendencję do nurkowania to bardzo prosto możesz na próbę zmienić kąt natarcia,nie musisz nic przerabiać w kadłubie,wystarczy że pod spływ/natarcie podłożysz kilku milimetrowy paseczek balsy o szerokości 10mm i długości takiej jaką ma kadłub w miejscu mocowania skrzydeł.Myślę że rozumiesz o co mi chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 nie musisz nic przerabiać w kadłubie Jeśli mam być szczery to wole przerobić kadłub niż skrzydła :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Filip model latał całkiem fajnie z tego co widziałem przenieś serwa tak jak rozmawialiśmy, to najmniej inwazyjne , podkładka pod podwozie , w niedziele będę na lotnisku http://www.modelarz.one.pl/index.php?dzial=lotnisko to sprawdzimy co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Może bym wpadł do was w niedziele na wspólne polatanie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Zapraszmy będzie nam bardzo miło :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 7 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2008 Przesuniesz sc i wszystko będzie git oblatałem tych Chinskich zestawów od groma i w wiekszosci przypadków Chinole nie trafiają z srodkiem cięzkosci. Kąty mają dobre za dużo tego wypuszczają n rynek żeby sprzedawać "zryte modele" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Filip->jeśli okaże się że pomimo dobrego wyważenia model ma dalej tendencję do nurkowania to bardzo prosto możesz na próbę zmienić kąt natarcia,nie musisz nic przerabiać w kadłubie,wystarczy że pod spływ/natarcie podłożysz kilku milimetrowy paseczek balsy o szerokości 10mm i długości takiej jaką ma kadłub w miejscu mocowania skrzydeł.Myślę że rozumiesz o co mi chodzi. Najszybszy sposób to - trymer wysokości :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2008 Postanowiłem model poprzerabiać, ponieważ pogody już nie ma i raczej przez zimę nie będzie :jupi: Więc po koleji; zamierzałem wstawić pręty węglowe ale same 2 mm na takiej dłgości zaczeły się wyginać, więc włożyłem je w rurki węglowe i jest perfect, środek ciężkości sam się "ustawił''dzięki temu model bez paliwa wazy 2200g :jupi: , wcześniej bez paliwa ważył 2450g :oops: , więc sukces :!: Na oblot trzeba jednak poczekać do wiosny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Odświerzam temat bo kupiłem sobie takiego Yaka http://www.nastik.pl/tm-yak55-50e-arf-p-2110.html chciałbym zapytać jak najlepiej ustawić silnik (os46ax) by nie trzeba za dużo ciąć maski.Poza tym jak to lata bo tyle naczytałem się że to przecinaki itd. że miałem obawy a zawsze podobał mi się ten model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczas Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Kapa tutaj jest okragła więc z kazdej strony tyle samo miejsca, ja bym dał bokiem, wtedy tłumik powinien się zmieścić więc tylko wycięcie na głowice by było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Odświerzam temat bo kupiłem sobie takiego Yakahttp://www.nastik.pl/tm-yak55-50e-arf-p-2110.html.....Poza tym jak to lata bo tyle naczytałem się że to przecinaki itd. że miałem obawy a zawsze podobał mi się ten model. Ale Jano czytałeś opinie o Yakach czy dokładnie o swoim modelu? Pytam się ponieważ oba modele wiele różni. O ile omawiany w tym temacie model Yaka zaliczyłbym pod kategorię "Sport Plane" czyli jak piszesz - szybka akrobatka, raczej kiepska w lotach 3D to już Twój egzemplarz może "podpiąć" się pod model 3D. Nie znam obu modeli dlatego "twardo" nie określam ich możliwości ale zauważalne różnice konstrukcyjne mogą sugerować inne zachowanie w powietrzu i inną grupę do której dany model należy. Obie grupy jak dla mnie - mają swoje wady i zalety. Twój model ma dość spore powierzchnie sterowe spotykane w modelach 3D lecz nie w typowych akrobatach. Wagi podobne ale powierzchnia nośna w Twoim modelu jest sporo wyższa a obciążenie powierzchni na poziomie typowych modeli 3D. Grubość profilu też wiele mówi - tego jednak nie jestem wstanie porównać. Piszę o tym ponieważ tylko z danych technicznych, zdjęć można się spodziewać że Twój modle wcale nie będzie jakimś przecinakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Kupując ten model miałem nadzieję że będzie inny od tych opisywanych jako latające cegły itd.Profil jest gruby ale nie taki jak w typowym funflaju no i obciążenie płata przy zakładanej wadze 2,2\ 2,4 kg wynosi 48 d0 50g\dcm2 więc jest super.Mam nadzieję że będzie mu bliżej do funa niż do typowego akrobata.Mam nadzieję zmieścić się w tej niższej wadze . edit:czytałem o tych o których pisano na forum.Wzmianki o tym który ja kupiłem nie znalazłem nic.No chyba że zle szukałem. edit2:no i najistotniejsza sprawa.W zestawie nie ma snapów wszystkie bowdeny są węglowe i mocowane w takich stoperkach jakich używa sie do gazu.Czy takie rozwiązanie jest dobre bo ja jeszcze tego nie spotkałem.Czy lepiej zmienić na snapy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.