mateusz45412 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 WitamRok temu pod koniec wakacji zacząłem budowę swojego pierwszego motoszybowca (XITON RC glider) potem nie miałem czasu i zacząłem kończyć go na tych wakacjach.Silnik jaki posiadam to silnik BLDC LHI power the world 2300 KV/CW MT2204 IIDo tego silnika zamontowałem śmigło o średnicy 10" (25,4cm) Całość zasilam z akumulatora lipo GPX extreme 11,1V 1800 mAh Na początku zamontowałem regulator Simonk ESC 12A podpiąłem do silnika i działał tylko bez śmigła bo gdy je zamontowałem to silnik dostał jakby drgawek i wolno się obracał oraz regulator się niebezpiecznie nagrzewał.Potem kupiłem regulator APOLLO 18A zamontowałem i silnik ruszył ze śmigłem ale słabo dział na wolnych obrotach wiec dałem na pełne obroty chciałem sprawdzić jak długo wytrzyma i po ok 30 sekundach silnik się dobrze nagrzał bo poszły dymy. Mam jeszcze dwa takie silnik i chcę wiedzieć jaki regulator powinienem sobie do nich kupić aby już nic nie spalić oraz jak to wszystko powinienem dobierać uwzględniając wielkość śmigła itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Sam wklejasz informację producenta...do tego silnika śmigło 5 lub 6 cali. A Ty zakładasz 10 cali... Żaden regulator tu nie pomoże. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Temat powinien brzmieć "dobór napędu do modelu" Silnik, którego masz zamiar użyć nie nadaje się: ma za mało mocy i zbyt wysokie kV. Tu masz relację z budowy Xitona (zakończoną udanym oblotem) http://pfmrc.eu/index.php/topic/71060-xiton-1700mm-budowa/ i zastosowany silnik to Dualsky Eco 2216C 1250 KV https://rcmania.eu/dualsky-eco-2216c-kv980-p-72.html Czyli dwukrotnie mocniejszy i ma o połowę mniejsze kV. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz45412 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 To znaczy, ze do tego silnika 2300 KV/CW pasuje ten regulator 12A tylko muszę zastosować śmigło 5 lub 6 cali (rzeczywiście nie doczytałem ). Ale skoro silnik ten nie nadaje się do tego modelu to znalazłem inny RAY C2836/08 (mam nadzieje że dobry wybrałem), ma podobne parametry do tego silnika Eco 2216C 1250 KV a chcę wykorzystać regulator 18A by nie kupować nowego. RAY Silnik bezszczotkowy C2836/08Podstawowe dane: wymiary: fi 27.8 x 37mm średnica ośki: 4mm zasilanie: 2-3 ogniw Li-xxx, 6-10 ogniw Ni-xx waga: 67g KV: 1120 obr/V zalecane śmigła: 2S Li-pol 11x6, 3S Li-pol 10x5 moc max: do 288W obciążenie max: 20A/60s zalecany regulator: 18A zastosowanie: modele trenerków i elektroszybowców do 900g, akrobaty do 750g, akrobaty 3D do 550g https://rc-team.pl/silniki/86661-ray-silnik-bezszczotkowy-c2836-08-003982.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 I ten silnik będzie bardzo dobry do tego modelu z regulatorem 18 A 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz45412 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 w takim razie kupuje i mutuje Dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konradello Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Szanowni koledzy, Zwróćcie uwagę, że ESC do dronów ma inne oprogramowanie niż do samolotów/helikompterów. Na czym polega różnica? Najczęściej taki regulator do drona nie odcina silnika przy niskim napięciu pakietu. Można wtedy rozładować pakiet tak głęboko, że ESC lub BEC nie będzie w stanie nawet zasilić odbiornika i serw, a wtedy, jak wiemy z doświadczenia , katastrofa gotowa. Zatem kolego sprawdź czy twój regulator wyłącza silnik przy niskim napięciu pakietu. Zawsze możesz też na czas lotu podpiąć do pakietu lipo-monitor (10zł) przez złącze balansera. Zacznie głośno pipczeć gdy napięcie na którymś z ogniw pakietu spadnie poniżej zadanej, bezpiecznej wartości np 3.7V. A co do silnika - skoro już jeden spaliłeś - a chcesz poeksperymentować, możesz ten silnik przezwoić (nawinąć nowe uzwojenie) drutem nawojowym o polu przekroju około 2.5 krotnie mniejszym od pola przekróju jednego zwoju w starym silniku. Będzie wtedy więcej zwoi. Jeśli nie przegrzałeś magnesów neodymowych, będziesz mógł się wtedy cieszyć silnikiem, który pociągnie ci to śmigło 10 cali, bo zwiększenie liczby zwoi zmniejsza KV silnika czyli ilość tysięcy obrotów silnika z jednego volta napięcia. Pozdrawiam! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi