Skocz do zawartości

Lewy gwint


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Marcinie jeżeli chcesz robić takie śruby rzymskie,nie ma żadnego problemu,mogę ci pożyczyć lewego gwintownika i narzynki M3,tylko musisz opracować sposób zabezpieczenia przed rozkręcaniem.

Ja w moim Tiger Moth robiłem naciągi płatów jako śruby rzymskie,gdyż jest to makieta a takie są w samolocie.

Zabezpieczeniem jest przetyczka po środku naciągów zabezpieczające wszystkie cztery płaskowniki przed odkręceniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak sam wspomniałes "Olinowania stałego". Śrubę rzymską stosuje się bardzo często na napinania lin i odciągów, ale z reguły stałych i nie pracujących. Wadą jest też dużo wyższa waga elementu w stosunku do innych rozwiązań - np. promowane przez naszego baterflajowego kolegę, Tomka - zaciski z kostek montażowych.

W "śrubie "rzymskiej"zakres regulacji zależy od wielkości elementu. A już np. 1cm oznacza dość długi gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.