mikpasz Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 Hej, Kupiłem model wodolotu, skala 1:25, długość 1.5 m, waga gotowego do pływania to około 15 kg. Teraz muszę dobrać do niego napęd, po innych modelach zostały mi 2 silniki graupner 700 speed race 9.6 v. Czy te silniki z zasilaniem 3s i śrubą 3- łopatową 4,5 cm z małym skokiem wystarczą, aby wszedł w ślizg? Potrzebna prędkość to ~16 km/h. Myślę, że do tego modelu lepsze byłyby silniki wolnoobrotowe, ale szybkoobrotowy ze śrubą o dużej średnicy i małym skoku powinny wystarczyć, prawda? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
JADAR62 Opublikowano 17 Września 2018 Opublikowano 17 Września 2018 Wodolot 1.5 m to wielka łódź. Śruba z małym skokiem i duże obroty do wodolotu, to raczej nie idzie w parze.
kaczma2 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 A jaki napęd zaleca producent? Tutaj rola silników szczotkowych się skończyła.
mjs Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Tu jest wzorzec, w opisie są dane techniczne:
mike217 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 15 kg w ślizg puścić no no, kilka kW żywej energii trzeba..Moja najcięższa łódka wazy 10kg, pływa szybko przy mocy elektrycznej 5kW ale uważam, że na 2,5-3 też by jakoś popłyneła oczywiście dużo wolniej. Celuj podobnie, miejsca masz sporo na prąd a tego będziesz potrzebować dużo.
mikpasz Opublikowano 18 Września 2018 Autor Opublikowano 18 Września 2018 Te: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aquastar-3660-1460kv-water-cooled-brushless-motor.html z zasilaniem 6s byłyby dobre? Obawiam się, że mają za wysokie obroty. Czy taki kardan: https://allegro.pl/kardan-przegub-5mmx4mm-stalowy-rc-i6909943428.html?fromVariant=6909943394 wytrzyma przy mocy tych silników?
mike217 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 No gdzie... Ty potrzebujesz silnika w średnicy z 50-57mm a nie takiego malucha. To jest dobre do 80-90 cm lekkiego slizgu . Zasilanie 6S obawiam się, że prądy i zabijanie akumulatorów mogą Ciebie zaskoczyć.. Niestety w tej skali koszty lecą wysoko bo i regulator na 10-12 cel potrzeba i akumulatory ze dwa lepsze. Co do kardana, to absolutnie nie. Wał masz dać tak żeby zrobić to bez kardana albo ostatecznie zastosować jakiś łącznik jaki używają w modelach klas FSR V, tam mają swoje patenty solidne. Co do obrotów to nikt na razie nie wie jaką Ty chcesz dać śrubę...
mikpasz Opublikowano 18 Września 2018 Autor Opublikowano 18 Września 2018 Niestety teraz nie mam na to pieniędzy, na razie zamontuję 2x graupner 700 race i do tego jakaś nieduża śruba żeby się nie spaliły, po prostu będę mieć model wypornościowy i za kilka miesięcy kupię silniki bezszczotkowe. Połącznie silnika z wałem ma być zrobione "na oko", czy są jakieś sposoby na ustawienie silnika idealnie w linii z wałem?
mike217 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Są na to sposoby , od kawałka rurki poprzez wytoczone elementy pasujące na wał i silnik. Na oko przy tak szybko kręcących się elementach nie robimy nic.
mikpasz Opublikowano 18 Września 2018 Autor Opublikowano 18 Września 2018 Czyli mogę po prostu połączyć wał z silnikiem przez łącznik sztywny , a potem zamocować silnik w takiej pozycji jak się znajduje po połączeniu, tak?
mike217 Opublikowano 18 Września 2018 Opublikowano 18 Września 2018 Wklejasz cały zespoł napędowy razem, wręge silnika z silnikiem, łacznik , dławicę wału z wałem. łącznik montażowy potem wyjmujesz i masz w osi. 1
Rekomendowane odpowiedzi