Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Kupiłem model wodolotu, skala 1:25, długość 1.5 m, waga gotowego do pływania to około 15 kg. Teraz muszę dobrać do niego napęd, po innych modelach zostały mi 2 silniki graupner 700 speed race 9.6 v. Czy te silniki z zasilaniem 3s i śrubą 3- łopatową 4,5 cm z małym skokiem wystarczą, aby wszedł w ślizg? Potrzebna prędkość to ~16 km/h. Myślę, że do tego modelu lepsze byłyby silniki wolnoobrotowe, ale szybkoobrotowy ze śrubą o dużej średnicy i małym skoku powinny wystarczyć, prawda?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi

Opublikowano

15 kg w ślizg puścić no no, kilka kW żywej energii trzeba..Moja najcięższa łódka wazy 10kg, pływa szybko  przy mocy elektrycznej 5kW ale uważam, że na 2,5-3 też by jakoś popłyneła oczywiście dużo wolniej. Celuj podobnie, miejsca masz sporo na prąd a tego będziesz potrzebować dużo.

Opublikowano

No gdzie... Ty potrzebujesz silnika w średnicy z 50-57mm a nie takiego malucha. To jest dobre do 80-90 cm lekkiego slizgu . Zasilanie 6S obawiam się, że prądy i zabijanie akumulatorów mogą Ciebie zaskoczyć.. Niestety w tej skali koszty lecą wysoko bo i regulator na 10-12 cel potrzeba i akumulatory ze dwa lepsze. Co do kardana, to absolutnie nie. Wał masz dać tak żeby zrobić to bez kardana albo ostatecznie zastosować jakiś łącznik jaki używają w modelach klas FSR V, tam mają swoje patenty solidne. Co do obrotów to nikt na razie nie wie jaką Ty chcesz dać śrubę...

Opublikowano

Niestety teraz nie mam na to pieniędzy, na razie zamontuję 2x graupner 700 race i do tego jakaś nieduża śruba żeby się nie spaliły, po prostu będę mieć model wypornościowy i za kilka miesięcy kupię silniki bezszczotkowe. Połącznie silnika z wałem ma być zrobione "na oko", czy są jakieś sposoby na ustawienie silnika idealnie w linii z wałem?

Opublikowano

Są na to sposoby , od kawałka rurki poprzez wytoczone elementy pasujące na wał i silnik. Na oko przy tak szybko kręcących się elementach nie robimy nic.

Opublikowano

Wklejasz cały zespoł napędowy razem, wręge silnika z silnikiem, łacznik , dławicę wału z wałem. łącznik montażowy potem wyjmujesz i masz w osi.

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.